Ervaringen met chip- en optische tuning?

Timothee

Actief lid
Hallo,

Wie heeft er ervaring met chiptuning van een Octavia II 1.9TDI 105pk door chipping.de? Ik zie dat je daar voor 400 euro de motor kunt laten chippen waardoor ie maar liefst 140pk en 330Nm koppel krijgt! 2 Jaar motorgarantie is ook niet erg duur. Is dit iets?

Heeft er ook iemand ervaring met de bodykit van Milotec? Ik vind die bodykit, bestaande uit spoilerstukjes voor voor- en achterbumper en zijkanten, best gaaf uitzien. Heeft een van jullie deze kit toevallig en hoe is de kwaliteit?
De onderdelen zijn zwart en moeten nog in Black Magic gespoten worden, weet iemand wat zoiets ongeveer kost?

Ik ben benieuwd naar ervaringsdeskundigen /forum/images/graemlins/smile.gif

Dutch4x4

Senior Member
Ik zou zeggen: geef de zoekmachine eens een zwengel. Genoeg draadjes over Milotec en chippen.

chipping.de ken ik niet, maar er zijn ook genoeg Nederlandse chiptuners die voor dat geld dezelfde cijfers bieden. Betaal je extra voor de garantie? En wat is die garantieovername waard - ook na die twee jaar, als je op coulance bent aangewezen als er iets misgaat?

Frankie

Actief lid
Hey there Timothée !!!! Ga je zelf chippen of laat je het Frans W regelen ? Als jou 1.9 straks maar niet sneller is dan mijn 2.0 /forum/images/graemlins/smile.gif Goodluck met het googlen...

Ps: ik heb een Milotec brochure. Neem ik vweek voor je mee. Heb een Milotec Octavia II is Essen gezien vorig jaar. Sommige onderdelen zagen er zeker wel cool uit. De hele auto was een beetje overdone naar mijn smaak...

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Hey there Timothée !!!!

[/ QUOTE ]

Hé collega /forum/images/graemlins/smile.gif

Ga je zelf chippen of laat je het Frans W regelen ?

[/ QUOTE ]

Ik weet niet wat het beste is, maar voorlopig laat ik het sowieso nog niet doen. Ik wil wel eens bij Aarts informeren aangezien daar tuning expertise aanwezig zou moeten zijn (zitten zelf in de racerij). Het belangrijkste vind ik dat de garantie behouden blijft en die zou Aarts op zich nemen, heb ik in een ander topic gelezen. Dus als dat goedkoper is dan bij VW, dan wil ik het nog wel overwegen. Dat bedrag betaal ik dan liever ineens dan via de lease-maatschappij (die wellicht moeilijk gaan doen).

Als jou 1.9 straks maar niet sneller is dan mijn 2.0 /forum/images/graemlins/smile.gif Goodluck met het googlen...

[/ QUOTE ]

Dat zal wel meevallen denk ik...qua pk's zitten ze dan op hetzelfde niveau, alleen heeft die 1.9 ietsje meer Nm's, maar dat zal denk ik niet echt merkbaar zijn.

Ps: ik heb een Milotec brochure. Neem ik vweek voor je mee. Heb een Milotec Octavia II is Essen gezien vorig jaar. Sommige onderdelen zagen er zeker wel cool uit. De hele auto was een beetje overdone naar mijn smaak...

[/ QUOTE ]

Ben benieuwd.
Op de site van Milotec staat een zilveren O2 en die is inderdaad wat overdone, maar die paar spoilerstukjes op de bumpers en zijkant vind ik wel aardig uitzien en is niet eens zo duur. Denk dat spuitwerk uiteindelijk duurder is dan die losse onderdeeltjes.

VEEJAY

Forumguru
1.9 met chip of standaard 2.0tdi voorspel ik dat als de 2.0tdi net op de juiste momenten schakeld er nog bij kan blijven. De 1.9 met chip hoef je je minder druk te maken om het juiste schakelmoment. (mijn ervaring met een 110PK tdi + chip)

Bovenaan Onderaan