Ervaringen garage Peusens te Hasselt , België

Beertje19

Senior Member
Hier een woordje uitleg over mijn minder goede ervaringen bij Garage Peusens.


Bigin november vorig jaar kregen we plots problemen met onze simpele Fabia 1.2 van 12 jaar waarmee de dochter reed. Het servobekrachtigd stuur viel bij momenten uit. In de beginnen enkel bij het starten. Nadien zelfs tijdens het rijden wat enorm gevaarlijke situaties kan opleveren. De auto werd meerdere keren (een viertal keren) in de garage aangeboden met dit euvel. De eerste keer werd er wat olie toegevoegd. Telkens werden de computergegevens uitgelezen en gereset that's it.
De tweede week van december vertrok ik op een bepaalde dag op een parking met deze auto en ik voelde dat de stuurbekrachtiging het weer niet deed. Erger nog, op de openbare weg viel plots alles uit. Ook de motor dus. Rijden zat er niet meer in. Nu bleek ook de stuurdoos (lees computer) defect te zijn.Via de mobiliteitsgarantie van Skoda werd ik getakeld naar Garage Peusens.
Omdat dit voor ons een derde auto is en dus verder konden met de overige twee, vond ik het niet echt nodig niet te opteren voor een vervangwagen. Na enkele dagen nam ik contact op met de garage. Er werd mij gemeld dat zij, gezien de leeftijd van de wagen en het tekort aan personeel, niemand fulltime met de wagen konden laten bezig zijn. Er zou tussendoor wel iemand naar kijken. Hun agenda stond ook goed gevuld en zij probeerden hun agenda af te werken met de voorheen reeds geplande onderhoudsbeurten en dit voor de jaarlijkse Kerstvakantie (één week sluiting). Ik had er alle begrip voor. Eindejaarsdrukte, te weinig personeel,......
Op het einde van de eerste week van het nieuwe jaar terug contact genomen met Peusens. De auto was nog steeds niet gereed. Tweede week van het nieuwe jaar. Nogmaals contact opgenomen met de Garage waar men mij wist te melden dat de wagen nog steeds niet klaar was. Op dat moment heb ik dan toch maar naar een vervangauto gevraagd. De week daarop, we zijn ondertussen al meer de vier weken verder, nogmaals gebeld, want zij nemen blijkbaar bijna nooit zelf contact me u op, wist men mij te vertellen dat de auto zou gemaakt zijn.
De dochter erop afgestuurd met de vervangwagen om onze Fabia op te halen. Bij het vertrek ging het lampje van de stuurbekrachtiging al dadelijk aan. Probleem was dus niet opgelost maar toch zeiden de techniekers dat dit tijdens het rijden wel uit zou gaan. De dochter vertrok al goed gelovend bij de garage. Niet dus, het probleem was niet opgelost. Thuis aangekomen melde zij me dit en ik heb onmiddellijk de telefoon gegrepen en gebeld naar Peusens. Zij vroegen mij om de wagen dan maar terug binnen te brengen. Ik heb geantwoord dat zij de wagen mochten komen ophalen omdat het totaal niet verantwoord is om iemand te laten rijden met een wagen waarvan het servostuur dan wel dan niet werkt. Daarop hebben zij een technieker langs gestuurd met een vervangwagen en is de technieker er zelf rijdend met de defecte Fabia terug naar de garage gereden. Op het autosalon van Brussel heb de aftersalesmanager van D'ieteren hierover aangesproken en heb ik via mail contact genomen met de dienst aftersales in Brussel. We zijn ondertussen al 27 januari.
Wonder oh wonder. Plots kwam alles in een stroomversnelling. Ik kreeg dit maal telefoon van garage Peusens met de melding dat de wagen eerdaags klaar zou zijn.
Inderdaad na enkel dagen kreeg ik de melding dat de de auto klaar was. Gemaakt met tweedehandsonderdelen om de prijs te drukken.
Hout vasthouden maar tot nu toe rijd de wagen weer goed.
Graag wil hierbij nog opmerken dat wij eind vorig jaar al een nieuwe wagen hebben gekocht bij Peusens. Ook wist hij dat wij geïnteresseerd waren in de Kodiaq gezien wij ook voor deze wagen een offerte bij hun hebben laten maken.
Daarbij komt nog dat Garage Peusens verkozen werd tot BESTE GARAGE VAN BELGIË.
Ik heb destijds op het autosalon aan de aftersalesmanager gemeld dat dit niet alleen iets zegt over garage Peusens maar ook over de rest van de Belgische skoda garages.
Ik hoop dat dit verhaal een eenmalige gebeurtenis is en blijft.
 
Laatst bewerkt:

Luke

Forumguru
Hallo Beertje,

Onderstaand verhaal dateert van 2012.

Ik heb een Skoda Octavia 2 FL combi. 1.6CR TDI. Gekocht bij Merckx te Aarschot.
Na twee jaartjes zorgeloos rijden krijg ik op een zaterdagavond ineens een foutmelding en gaat de motor in noodloop.
Wanneer ik de motor uitzet en terug aan de gang breng, kan ik een paar minuten gewoon rijden. Daarna gaat de motor terug in noodloop.
Ondertussen verhuisd naar Limburg, dus ik bel naar Peussens, na het weekend kan ik langs komen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Na een tijdje wachten krijg ik de wagen terug mee. Er is een reset gedaan van de software, maar ze zijn niet zeker of het wel opgelost is. Maar op korte termijn is dat de beste oplossing.
Ik vertrek terug en bij het eerste kruispunt gaat de motor terug in noodloop.
Dus ik keer terug en vraag een afspraak voor een definitieve oplossing.
Het was winter, bijna nieuwjaar, dus ik begrijp dat dat een drukke periode kan zijn voor een garage.
Maar ik moest een maand wachten. Ja, dat ging dus niet, ik moest toch kunnen gaan werken? Ik moet er 75km voor rijden! Beetje soortgelijk verhaal als bij jou, Beertje.
Dus uiteindelijk gebeld naar Willems. Die konden me na een check zeggen dat het de koeling van de EGR klep was en dat ik binnen de 10dagen terug de baan op kon.
Toen ik nadien bij Peussens de baas heb aangesproken om eens te vragen hoe het kon dat met mijn rijstijl er een probleem kon ontstaan met de koeling van de EGR-klep kreeg ik echt de volle laag. Die man heeft me afgeblaft alsof het mijn fout was.
Nu kan ik begrijpen dat iemand eens een slechte dag of stress heeft, maar zoiets doe je niet.
Zo lief en behulpzaam als die blonde dame achter de balie is, zo'n bullebak is die uitbater van de garage.
Daar kom ik dus nooit meer binnen...

In tegenstelling tot bij Peussens heb ik bij Willems nooit problemen gehad voor het verdere onderhoud van mijn Octavia.
Echter met de verbouwingen die zij voor de deur hadden staan en de afstand die ik moest afleggen om tot bij hen te rijden, ben ik dan sinds 2015 in onderhoud bij Intercars te Bilzen.
En daarvan kan ik alleen maar zeggen dat de medewerkers daar absoluut top zijn!
Ook heel vriendelijk en hulpvaardig. Dus Beertje, ik kan je Intercars aanbevelen als je niet te ver uit de buurt woont.

groetjes
 

Beertje19

Senior Member
Inderdaad service bij Peusens laat alles te wensen over.

Intercars ken ik ook maar helaas heb ik ook daar minder goede ervaringen gehad.(2016) Een keer rijden ze een deuk in onze auto maar beweren dat zij dat niet hadden gedaan. Ik had per geluk wel foto's van onze wagen genomen in de garage voorafgaand aan de herstelling waarmee ik kon aantonen dat zij het weldegelijk gedaan hadden. Een andere keer voeren een herstelling maar half uit. Goede raad: kijk alles goed na voor vertrek uit de garage.
Bij Delorge helpen ze wel goed maar daar betaal je dan ook de prijs voor. Grote keten, veel werknemers, mooie toonzaal maar dat vertaalt zich in te hoge prijzen en weinig korting bij aankoop van een nieuwe wagen. Meestal rond de 6%. Als je dan laat horen dan je in andere garages 9% korting krijgt, dan kan dat bij hun plots ook. Van zo'n verkoopspolitiek wordt ik echt boos.
Het lijkt wel of het aan mij ligt maar daar ben ik dan weer zeker van dat dat niet zo is.
Daarom heb ik mijn huidige auto (Kodiaq) in Maastricht gekocht met een zeer aanzienlijk prijsvoordeel van meer dan 6500,00 EUR. Zeer vriendelijk mensen en echt behulpzaam. Bij een bezoek aan de garage voor een herstelling die iets langer duurt kun je gebruik maken van de gratis shuttle dienst voor een bezoek aan Maastricht centrum.
En het is maar iets verder dan Intercars.

Groetjes en dank voor jou reactie
 
Bovenaan Onderaan