Ervaringen DCC/RS diesel

ik mijn zoektocht naar een nieuwe firmawagen ( een keuze waar ik nog niet uit ben) is de octavia RS in diesel versie ook al het lijstje gepasseerd...
Wat zijn de ervaringen hiermee? ik heb een testrit gedaan maar dit was ik de benzine versie (dikke fun, kan ik wel aan wennen :yeehaa:) maar ik vond dat deze echt hard reed ( had net een ritje met een superb erop zitten ook...
Toen zei de verkoper dat de optie Dynamic Chassis Control wel een echte aanrader is, en dat de wagen dan even zacht zal rijden als een superb...
is hier wat van waar ? of blijft dit een RS en geen km-vreter? ik doe maandelijks namelijk een 5000Km dus enig comfort is wel gewenst :D

Of zeggen jullie laat die RS voor wat het is en kijk voor een goed uitgeruste octavia style/ superb ?

CDK

Forumguru
DCC is in jouw geval dan echt een aanrader. Van zeeziek worden van het deinen tot relatief sportief geveerd met 1 druk op de knop.

leon-cupra

Forumguru
Heb zelf een O3 RS (benzine) gehad en mijn partner heeft nu een Superb. Om 60.000km/jaar te doen, geeft mij dan maar een Superb. Stukken comfortabeler, ruimer, rijdt zoals een klasse hoger, ...
Betreft het "deinen" verhaal, ondervind dit niet echt met onze Superb. Niet iedereen heeft daar last van, maar wil je op safe spelen, neem dan DCC.

Jooo...

Forumguru
DCC is idd een echte aanrader! Geeft je een wereld van verschil tussen de standen... op een drempel voel je dat verschil het best vind ik. Ik zou dan aanraden om eens een testrit aan te vragen met een RS waar DCC op zit en daar dan mijn keuze op baseren.

Rallye

Forumguru
Als je bang bent dat een RS echt te hard voor je is, dan is DCC een goede oplossing. Ik moet eerlijk zeggen dat ik juist de gewone Octavia veel te “zepig” vond rijden. Deinen, duiken bij remmen, veel te licht en ongevoelig sturen. Blij met mijn RS! Voor mij zou DCC dus niet nodig zijn, ik zou het als ik jou was wel nemen.

Als de keuze naar de rs zou gaan, ga ik zowiezo testrijden met de RS/Dcc maar deze staat op 100KM van mij thuis :) dus wou ik eerst even hier ervaringen vragen.

sitechris

Donateur
DCC is idd aanrader. Niet dat je meteen zeeziek wordt van het deinen maar het wordt wel aangenamer - zeker op slecht wegdek.

Bovenaan Onderaan