Ervaringen caravan achter Octavia II

octofreak

Actief lid
<font color="blue"> Graag zou ik willen weten welke ervaringen er inmiddels al zijn opgedaan met het aanhaken van een caravan op de octavia II.

Ik Ben wel nieuwsgierig naar weggedrag van het totaal, de caravan, al dan niet met octavia combi uitvoering en de verschillende motoren.

Zelf hoop ik er wat adviezen uit te halen om veel prettige en veilige caravankilometers te maken.
MOcht je willen reageren dan is extra informatie als soort/gewicht van rijklare caravan, motor (B of D) en wel of geen combi zeker welkom. Natuurlijk zijn ervaringen met andere aanhangers ook welkom.</font>
 
Een nuttige site is volgens mij http://www.caravantrekker.nl/ Ikzelf heb geen trekhaak, maar volgens mij als ik kijk naar wat je besteld hebt, zit je niet verkeerd, de 2.0 Tdi heeft echt heel veel bruikbare kracht. op de site staat een soort "op maat" advies per auto. Echt heel uitgebreid.
 

octofreak

Actief lid
Ik ken de site, inderdaad zeer handig. Het is mede op basis daarvan dat ik voor de 2.0TDI heb gekozen. Alleen hier wordt feitelijk meer theorie geschreven dan praktijk.
Ben juist benieuwd naar de echte gebruikerservaringen.
 
Bovenaan Onderaan