Ervaringen ArenaMobiel Venlo

derx

Nieuw lid
Hallo,

Is er hier iemand die al ervaring heeft met ArenaMobiel in Venlo?
Ik ben nl. op zoek naar een goed bedrijf voor onderhoud aan mijn toekomstige auto. We stappen nl. over van Opel Astra naar Skoda Octavia (vanwege lagere leaseprijzen). Ik heb hier absoluut geen problemen mee. Die Skoda is groter, mooier, meer opties voor hetzelfde geld enz enz.

Ik zit te denken aan een zwarte Octavia HB 2.0TDI DSG Elegance Attr Business met ESP+hillhold (maar +2 euro in lease met hillhold), BT carkit en ruitenwisser achter (ik haat het als die er niet op zit).
Ik heb nu een hele fijne garage voor mijn Opel, mja, moet dealert zijn bij lease dus zal het waarschijnlijk ArenaMobiel worden. Het zou fijn zijn als iemand me alvast iets meer over hun kon vertellen. De verhalen die ik totnutoe gehoord heb over AutoArena (moederbedrijf VW & Audi) zijn niet heel erg bemoedigend, mja... Ik probeer een open mind te houden.
 
Ik heb mijn GL besteld bij auto arena en ik ben bijzonder tevreden, meteen een uiterst scherp bod, scherper kreeg ik het nergens, en een proffesionele verkoper, die niet alleen vriendelijk en behulpzaam is, maar ook z'n vak verstaat en z'n auto's kent.

Hij kwam ook met tips, die weer kosten besparend waren voor mij en wist me uiteindelijk nog te matsen met de prijs, toppertje! :xyxthumbs:
 

van_der_P

Senior Member
Zo hoort dat.
Moet je een goed gevoel geven, dat je er klant bent.
Dan kom je er graag terug, misschien wel voor je volgende auto.
Vakkennis is belangrijk voor een verkoper, maar omgang met mensen is zeker zo belangrijk.
 
Ook ik heb mijn GL besteld bij Auto Arena in Venlo. Tot nu toe erg tevreden over. Ook een redelijk bod (beter dan bij andere) voor mijn huidige auto gekregen.
En zonder inruil een korting van 1000 euro, ben nu dus druk bezig mijn auto particulier te verkopen :grin:
Na de koop, nog 2x een wijziging gedaan, was geen probleem! Keurig een nieuwe overeenkomst per mail gekregen.
Verder geven ze ook geen verwachte productie week en leveringsweek zolang hun het ook niet weten, en dus moeten gokken. Je krijgt pas bericht zodra hun het definitief van de fabriek weten. Op deze manier valt het dus niet tegen, als het een en ander uit zou lopen.
Hopelijk blijft deze ervaring gelijk bij, en na de aflevering!
 
Hoi Hoi,

Ook ik heb mijn O2 bij Arena in Venlo besteld.
Dit is mijn 4e auto daar en mijn vaders 11e ( vroeger v/d Ven ).
Super tevreden en inderdaad professioneel personeel.

Ik krijg alleen veel reacties dat Arena duur is vanwege het SUPER groot pand en het vele personeel wat daar rondloopt.
Maar goed, zij hebben natuurlijk waanzinnig veel auto's rondrijden in Venlo en omstreken,zowel lease,particulier.Ook hebben ze een eigen verzekeringsafdeling dus ja,het ziet er inderdaad druk uit met personeel.
Bij een klein garage bedrijf komt gewoon de monteur zelf naar je toe. Bij AA werken 3 man aan de receptie om alles goed te regelen en in te plannen. Zelf kan ik niet echt vergelijken met andere garages omdat ik alleen daar de auto's heb gekocht,dus....

Korte samenvatting... uiterst tevreden..:grin:
 

Peter79

Actief lid
voor de 2e keer auto besteld bij AutoArena. Na 2 jaar afwezigheid (BMW gereden) weer even wennen in nieuwe pand, maar service en behulpzaamheid blijft gewoon goed.
De Skoda afdeling is gewoon niet de VW of Audi afdeling, waar ze je toch anders aankijken (of gewoon mijn gevoel).
Skoda afdeling zit ook aan andere kant van de weg en dat is wel zo goed (VW verkocht gelijk minder auto's toen ze in hetzelfde pand zaten...haha).

Service goed, perfecte dealer, alleen maar complimenten.
 

darkprojectx

Forumguru
Als je een lease rijder bent zit je bij elke dealer denk ik wel goed,
als je een particulier bent dan wil je alleen je onderdelen bij de Arena bestellen en verder wil je daar graag wegblijven.
Meerdere jaren heb ik ervaring met deze dealer en vrijwel elke ervaring was een teleurstelling. Enkel de verkopers en het personeel van het magazijn zijn zeer behulpzaam. De rest doet maar wat in mijn ogen.
Ik stoor me wel een beetje aan de algehele opstelling als je daar binnen komt. Zitten in totaal 7 man achter die balie, met mazzel kijkt er 1 op om je te begroeten om daarna driftig verder te gaan zitten typen/koekeloeren op zn scherm. Vaak laten ze je dan rustig 5 minuten wachten voor iemand bereidt is om je te helpen. Vind ik persoonlijk een slechte zaak.
Als je als particulier je auto hier heen brengt voor een reparatie krijg je geen vervangend vervoer, dat mag je bij de buren (wat ook van Arena is) HUREN :biggthumpdown:. Resultaat na een dagje je auto daar laten -> je auto is met mazzel gerepareerd, de tank is vrijwel leeg, jij mag 40 euro afrekenen voor de huur van een autotje (vw fox met 3 poten) EN je mag die leenauto even aftanken... :icon_smile_dead: waarna je ook nog je eigen auto af kunt gaan tanken..

Mja zo kan ik nog wel tig dingen opnoemen, maar kort gezegd,
als leaserijder kun je daar prima terecht, als particulier moet je er weg blijven helaas.
 

Piet50

Nieuw lid
Hallo Hoewel ik pas 15 mnd klant ben bij AA wil ik er toch wel wat over kwijt.Verkoper vriendelijk bood mij meteen een proefrit aan.Hoewel we in eerste instantie niet tot overeen stemming kwamen kwam er op het eind toch een bod op mijn Passat waar mijn toenmalige dealer niet aan kon tippen.Aflevering perfect zelf het automatisch inparkeren werd gedemonsreerd,waarvoor eerst 2 auto's met 5,5 m tussenruimte neergezet moesten worden.Ik ben een ongeloofelijke zeikerd op gebied van max oliestand maar zowel met de 30 000 als 60 000 km beurt geen mm boven max.Zelfs voor evt vervanging van de ruitenwissers wordt je eerst gebeld.Het huren van vervangend vervoer moest inderdaad bij de buren Arena Rent maar vond ik voor een hele dag een brand nieuwe Polo 125 km en euro 38 allezins redelijk.Als enige minpuntje kan ik alleen bedenken dat mijn beige leren bekleding een beetje smoezelig geworden was,wat met een doekje Sonax leder verzoring 5-min kostte.Ook een eerdere garantie op mijn mistlampen ( condens aan de binnenkant) werd zonder problemen verholpen.Al met al 70 000 km goede ervaring.
Piet50
 
Gisteren (06-11-2011) heb ik de aflevering gehad van mijn (particuliere) Skoda Fabia GL. Door de verkoper, Wim, werd er ruim de tijd genomen om de gehele auto uit te leggen, ondanks dat hij naar eigen zeggen de aflevering er tussen had moeten wringen, hadden wij helemaal niet dat idee. 2 Keer een bakkie gehad en een doosje bonbons mee. We zijn anderhalf uur bezig geweest en kennen de auto eigenlijk al van binnen en van buiten. Wij zijn helemaal tevreden over de Skoda-afdeling van Autoarena en over Wim in het bijzonder.
 

EdK

Forumguru
Wim zal zijn pauze er welbij opgeofferd hebben !
Maar veel rijgenot voor de aankomende jaren, en je weet het hoe minder je bij het pompstation staat des te zuiniger rij je ! :winkie:
 

darkprojectx

Forumguru
Gisteren prima geholpen door de mannen van het magazijn nadat ik een boutje was kwijt geraakt om mijn koplampen vast te zetten :grin:

Er werd gelijk een tekening uit het systeem gehaald en afgedrukt en daarop kon ik exact aangeven wat ik benodigde.
Helaas was de schroef niet op voorraad, dus ik kan hem vandaag ophalen :grin:

++ edit, ik kreeg de schroef zelfs gratis mee ++
 

darkprojectx

Forumguru
vandaag een mail ontvangen van VW Arena Venlo,
een erg nette mail om hun klanten te laten weten dat er aan de wachttijden wordt gewerkt en om de klanten te informeren naar het geen er te wachten staat. Voor degene die er kind aan huis zijn, maar deze mail niet hebben gekregen;

Uitbreiding werkplaats Venlo
Als Volkswagen, Audi, VW Bedrijfswagen, SEAT en Skoda dealer houden wij u graag op de hoogte van de ontwikkelingen binnen ons bedrijf die voor u van belang kunnen zijn. In dit nieuwsbericht praten wij u graag bij omtrent de uitbreiding van onze werkplaats in Venlo.

Onze huismerken hebben wereldwijd een stevige positie verworven en hebben deze positie in de afgelopen jaren versterkt. Ook in onze regio Noord- en Midden Limburg hebben we een enorme groei doorgemaakt. Door deze groei is ook het aanbod van onderhoud- en reparatiewerkzaamheden van onze huismerken flink toegenomen. Hierdoor is onze werkplaatscapaciteit, met name in Venlo, onder druk komen te staan. Oplopende wachttijden voor een reparatie- of onderhoudsbeurt zijn hier het gevolg van.

Als reactie op deze ontwikkelingen en om een optimale service te kunnen blijven garanderen zijn investeringen nodig. De eerste stappen hiervoor zijn inmiddels gezet. Ons moderne Audi pand, dat sinds eind 2007 aan de Celsiusweg in Venlo is gevestigd, wordt uitgebreid met een hightech werkplaats. De voorbereidingen hiervoor zijn inmiddels in volle gang en wij verwachten dat de nieuwe werkplaats in de zomer van 2011 gereed is.

Wat betekent deze uitbreiding voor u?
Audi.jpg

De realisatie van de nieuwe Audi werkplaats in Venlo, zal de werkplaatscapaciteit voor al onze huismerken weer op het juiste niveau terug brengen. Daardoor zal de wachttijd terug lopen tot een acceptabel niveau. Met extra inzet van mankracht doen we er alles aan om dit het hoofd te bieden. Wij vragen uw begrip voor de huidige situatie en zullen naar beste vermogen aan uw wensen tegemoet komen.

Door de ontstane drukte is een tijdige werkplaatsplanning momenteel essentieel. Wij vragen u hier rekening mee te houden en uw eventuele onderhoudswerkzaamheden op tijd bij onze service-adviseurs in te plannen.

De komende maanden houden wij u graag op de hoogte over deze ontwikkelingen.
 

sitechris

Donateur
Oud topic nieuw leven in brengen. AutoArena is binnenkort niet meer, PON dealergroep neemt de dealer over. Wellicht heeft dit geen gevolgen voor de service. Laten we het hopen, want ik vind AutoArena echt een topdealer! Zou er zo weer een auto kopen.
 
Bovenaan Onderaan