Ervaringen 20 inch zonder dcc

hendrik38

Forumguru
Beste allen,
Configuratie is bijna rond. Ik zit alleen nog met de velgen. Standaard onder de sportline zitten 19 inch Triglav zwart. Ik vind de optionele 20 inch vega antraciet stiekem wat mooier, maar ben bang dat dat behoorlijk minder comfortabel wordt. Wat is jullie mening? Bestaat de vega velg evt ook in 19 inch?
 

CDK

Forumguru
Ik heb wel DCC maar ook een Eibach verlaging waardoor de DCC standen allemaal opschuiven. Ook heb ik 21” gemonteerd en de auto is nog steeds super comfortabel, dus zou me daar geen zorgen om maken. 19” is het gewoon net niet voor zo’n grote auto.
 
Heb er zelf een besteld met de 20 inch die nu bij de dealer op me staat te wachten.
Als ik zo naar de wielen kijk zit er nog voldoende rubber/lucht voor voldoende comfort
 

Racer01

Senior Member
Had hiervoor een Superb met 19inch supernovas en nu de Kodiaq met 20inch. De Kodiaq rijdt echt veel comfortabeler! Dus....DOEN! Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Ivm mx leasebedrag komen er 19 inch onder mijn sportline, ik dacht zo het niet teveel ballon banden worden. heb nu 18 inch 225/45 r18 onder mijn octavia dus 45 mm hoge banden , de 20 vega zijn 235/45 r 20 en de trglav 235/50 r19 dus10 mm breder en 10 in totaal 10 mm hoger band, valt verschil nogal mee, ja 20 inch is nog mooier en dcc ook maar ja ik wou ook perse panodak , en dsg . je moet keuzes maken. Ga wel eibach er onder laten leggen
Iemand ervaring met zelf aanbrengen doorlopende reflector a la rs, volgens superskoda zeer eenvoudig zelf te doen, Moet je speciaal gereedschap hebben? Heb iets gelezen op briskoda, maar volgens superskoda past het direct
EN iemand ervaring met remklauwen rood maken?
 

eddepet2

Nieuw lid
Hallo, ik weet dat dit een Skoda forum is, maar ik zag dit topic voorbij komen en hoop dat enkelen van u mij advies kan geven. Ik wil een nieuwe Tiguan kopen uit voorraad (in België). Nu is er een super mooi karretje met 4Motion, 190Pk en 20 inch Suzuka velgen. Echter, er zit geen DCC op die auto. Wat er wel op zit is nagenoeg alles wat kan, inclusief Dynaudio. Een van de verkopers zij me vandaag om absoluut die auto niet te nemen omdat je uit de auto stuitert met 20" velgen zonder DCC (de wagen stond bij een andere dealer, maar ze werken allemaal samen dus hij wilde niet klandizie wegnemen ofzo). Nu heb ik ook een dealer in Nederland gebeld en die zij dat hij zelf ook met 20" reed zonder DCC en dat het geen enkel probleem is. Het wordt blijkbaar in NL veel minder verkocht. Wat nu te doen? Is 20" zonder DCC acceptabel? Het kan er niet bij op gezet worden namelijk... :-)
 

eddepet2

Nieuw lid
Hoi Hemi. Ik heb vorige week een proefrit gemaakt (met de 1.5 en 2.0, de laatste zelfs met 229PK, de laatste ook met 20" wielen). Een waar genot, zeker die laatste, dat is een compleet andere auto om te rijden). Echter, ik ben zo'n ei die er niet bij na heeft gedacht om ook daadwerkelijk te kijken naar deze functionaliteit, om het uit te proberen. Ik reed voornamelijk op de snelweg en doorgaande wegen. Ik weet ook niet of dat system continue aanstaat als je rijdt, of dat je deze bewust moet activeren. Als het niet aanstond was het voor mij echt wel OK hoor. Ik rijd namelijk niet zowaar Parijs-Roubaix. Maw voor mij is het de vraag of het gewoon acceptabel rijden is of dat je continue met je hoofd tegen het dak wordt getrild of kotsziek uit die auto komt. Dat laatste is wel serieus trouwens, want een van onze kinderen wordt gemakkelijk ziek in de auto, dus een rustigere rit zou wel fijn zijn.
 

Tinus78

Forumguru
Ik heb geen idee over combi dcc en 20”, maar mijn gevoel is dat wanneer jezelf met een proefrit er niets van hebt gemerkt het ook geen probleem zal zijn.
En wat als er wel een verschil is, dan zal dit vermoed ik miniem zijn......anders had je dit nl reeds gemerkt.

er zullen zometeen verwacht ik nog wel meer reacties volgen....en wellicht beetje teruglezen in dit topic.

of heeft vw ook een forum waar dit in besproken is?
 

Desperado

Forumguru
Mijn ervaring met wagenzieke kinderen is dat het qua comfort eigenlijk geen f*ck uitmaakt wat je rijdt. Rijstijl maakte ook niet uit, ik probeerde altijd rustig te rijden en dat werkte ook totaal niet.
Dus wat dat aangaat zou ik gewoon voor die 20 gaan als je dat liever hebt.
 

JeSko

Forumguru
@Desperado

Oei daar heb ik heel andere ervaringen mee, in onze Slee de SuperB word vrouwlief nooit ziek, ook niet bij lange afstanden, maar in de Fiat Punto moet je ze echt geen 10 km mee laten rijden of ze is wagenziek hoor. Beide met rustige rijstijl.
 

Herre

Senior Member
Zou het gewoon doen. Rijd zelf in een kodiaq met 20 inch zonder dcc. Rijd wat mij betreft een stuk beter dan met 19 inch waar in een proefrit in gemaakt heb, maar dat kan natuurlijk ook persoonlijk zijn.
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb bewust de DCC gekozen ivm de 20 inch. Ik wil het niet meer missen bij volgende auto's. Ik kom nu uit Oostenrijk terug en het kunnen wisselen qua demping is ontzettend fijn. In Duitsland rijd ik eigenlijk alleen maar op comfort ivm autostrada
 

De Stip

Forumguru
Ik rij de Karoq 1.5 TSI DSG Sportline Business en ben ook aan het dubben tussen 19" & 20". Onze auto is voorzien van DCC en het comfort icm de huidige 18" Mytikas winterwielen is nog prima en wil ik niet teveel concessies aan doen. Dus wellicht voor mij toch de 19". En ja, de Karoq is ietsje kleiner dan de Kodiaq maar kan zowel de 19" als de 20" prima hebben. Plus, smaken verschillen uiteraard :)
Op de foto's zie je; 1 de 19" Suzuka, 2 de 20" GMP Atom en 3 de 18" Skoda Mytikas.
 

Bijlagen

  • IMG_8860.jpg
    IMG_8860.jpg
    101,4 KB · Weergaven: 148
  • IMG_8868.jpg
    IMG_8868.jpg
    77 KB · Weergaven: 160
  • Bekijk album 'Skoda Karoq'.jpg
    Bekijk album 'Skoda Karoq'.jpg
    110,4 KB · Weergaven: 138
Bovenaan Onderaan