Ervaringen 1.4 TDI 59KW

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmTee

Lid
Is er misschien al iemand die positieve/negatieve ervaringen heeft met de 1.4 TDI 59 KW motor? Een collega van mij gaat een Combi bestellen en twijfelt nog tussen een 1.4 en een 1.9. Hij rijdt momenteel in een Seat Cordoba 1.9 TDI en is bang dat het verschil te groot is. Voordeel van de 1.4 is dat hij dan veel meer opties/accessoires kan kiezen. Graag jullie ervaringen.

Michel
 

DJNeO

Actief lid
Ik heb de 51KW en vind deze lekker pittig...
Tuurlijk 1.9 is een stuk sneller en dat merk je ook zeker...
maar denk persoonlijk dat je het verschil tussen de 1.9 en de 1.4 59KW niet zo super erg zult vinden... Ik kan met mijn 51KW in ieder geval lekker pittig uit de voeten...
en trek ook nog eens menig auto eruit...
smile.gif
 

Wallie

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

Ik heb de 51KW en vind deze lekker pittig...
Tuurlijk 1.9 is een stuk sneller en dat merk je ook zeker...
maar denk persoonlijk dat je het verschil tussen de 1.9 en de 1.4 59KW niet zo super erg zult vinden... Ik kan met mijn 51KW in ieder geval lekker pittig uit de voeten...
en trek ook nog eens menig auto eruit...
smile.gif


[/ QUOTE ]
Wedstrijdje doen?
680.gif
 

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Wallie</font><hr />

Wedstrijdje doen?
680.gif


[/ QUOTE ]

Wil best een wedstrijdje doen... maar dan wel een wedstrijdje om te kijken wiens radio harder kan en welke een zuiverder geluid heeft
wink.gif
tongue.gif
cheer.gif


Sprintje verlies ik wel van je... zo zuiver als een klontje is dat (of je kan niet autorijden...
tongue.gif
)
 

Daniel

Lid
Ik denk dat ie er spijt van gaat krijgen als ie van een 1.9 tdi naar een 1.4 tdi gaat. maar ja het is kiezen of delen.
 

Wallie

Lid
Ik denk dat ie maar eens een proefrit moet gaan maken
wink.gif
De 59kw kan best meevallen, maar 't is wel een driecilinder, dat geluid wat daar uit komt moet je ook liggen.
 
Ik heb de 1.4 TDI 19 kW fabia combi sinds juli 2006. ben er 3 weken mee naar de pyreneeen geweest kamperen (volle auto dus) en ik kan niets anders zeggen dan dat ik erg blij ben dat ik het geld in m'n zak heb gehouden en niet de 1.9 tdi heb genomen: de 1.4 TDI is ruim voldoende en ik kan in de spits prima meekomen met iedereen en bij de stoplichten hoef ik me ook niet te schamen. Kortom, ik ben er erg tevreden mee. En het geluid, daar wen je aan maar is idd wel anders
 
Ga eens langs bij Pon in Leusden, daar kun je in bijna alle versie's een proefrit van een uur maken. Wel even een belletje van te voren zodat je zeker bent dat ze klaar staan.

Heb zelf dit gedaan met een O2 2.0 TDI met 6 bak, 2.0 TDI DSG en 1.9 TDI DSG.
 

dap

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: vandermark</font><hr />

Ik heb de 1.4 TDI 19 kW fabia combi sinds juli 2006. ben er 3 weken mee naar de pyreneeen geweest kamperen (volle auto dus) en ik kan niets anders zeggen dan dat ik erg blij ben dat ik het geld in m'n zak heb gehouden en niet de 1.9 tdi heb genomen: de 1.4 TDI is ruim voldoende en ik kan in de spits prima meekomen met iedereen en bij de stoplichten hoef ik me ook niet te schamen. Kortom, ik ben er erg tevreden mee. En het geluid, daar wen je aan maar is idd wel anders

[/ QUOTE ]

Voor 200 euries verschil (in België) kon ik het niet laten om voor de 1.9 te kiezen (bovendien vind ik het geluid van de 1.4 écht storend - 150 km per dag).
 

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: vandermark</font><hr />

Ik heb de 1.4 TDI 19 kW fabia combi

[/ QUOTE ]

Die ken ik nog niet... vertel... waar heb je die opgescharreld??
24.gif
 

EmTee

Lid
Ok, de kogel is door de kerk, het is de 1.4 TDi 59KW geworden! Het rijden viel hem zeker niet tegen en een lijst vol met opties/accessoires hebben het gewonnen van de 20 extra PK's.

Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan