Ervaring Udenhout Veldhoven

HarrieSkoda

Forumguru
Afgelopen week even een mailtje gestuurd naar v. Udenhout, om te vragen wat voor onderhoud zij aanraden voor onze auto's, en wat de prijzen hiervan zijn.
Dit aangezien er tegenwoordig nergens meer prijzen genoemd worden, of dat alles 'op aanvraag' staat. Verschrikkelijk is dat... Waarom niet open en transparant laten zien wat de prijzen zijn. Op deze manier kan men vragen wat ze willen lijkt het haast wel...

Maar toen ik eenmaal een reactie van v. Udenhout in mijn mail binnenkreeg, brak m'n klomp... Oordeel zelf:

"Beste klant,

Als u nog geen afspraak heeft gemaakt kunt u deze plannen via onderstaande link.

Werkplaatsplanner (udenhout.nl)


Wij zullen zodra onderhoudsverzoeken binnen zijn deze verwerken waarna u een overzicht krijgt wat nodig zou zijn als auto's dealer onderhoud hebben gehad.
Op dag afspraak kunt u nog beslissen wat wel/niet uit te laten voeren.

Mocht u besluiten niets uit te laten voeren op dag afspraak zullen wij de besteedde tijd diagnose aan u belasten."


Pardon... Ik vraag gewoon om een advies en wat de prijs hiervan is.

Nu snap ik direct weer waarom ik klaar was met dealers...
 

Fmoon

Forumguru
Gewoon niet naar een dealer gaan, zijn zat goede bedrijven te vinden waar je netjes eerst een prijs krijgt. Ik zit nu dat ik nog enkele jaren fabrieksgarantie heb, echter staan daar de prijzen wel van online.
 
Heb me vanaf dag 1 sinds dat ik een auto van de zaak heb hard gemaakt om deze niet bij de dealer in onderhoud te doen. Ben er denk ik gewoon allergisch voor.
Bij het aankaarten van de storingen met de assistentiesystemen begon de serviceidioot achter de balie te verkondigen dat het systeem net zoals ik niet tegen de zon in kan kijken en dat dat soms voor storingen kan zorgen. Ik zal kijken of Kopacek een zonnebrilletje heeft voor de radars en camera's. Tevens kwam het eigenlijk niet voor dat mensen problemen hadden met Travel Assist etc.
Snap best dat sommige mensen zweren bij de dealer, maar mij niet gezien.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Dealers? Nieuwe Hyundai met 5 (vijf!) jaar garantie. Vanaf dag 1 problemen. Met 2.500 km terug.
Zou paar dagen duren, ja ja. Binnen 4 uur teruggebeld, de auto is klaar.
Andere velgen & wielen, maar na 2.500 km wéér hetzelfde probleem.
Weer een dooddoener, product eigenschap. maar dat woord kennen jullie vast niet, toch?

Nou ja, dag dealert & auto. Ik kon dat doen omdat ik privé koop, niet via een LM.
A-Point Amsterdam, daar was ik ook al niet welkom met een vraag over ingangsdatum onderhoud van m'n T-Roc.
Oke, ook dàààààààààg A-Point. Dus het lijkt niet meer uit te maken waar en met welk merk, je wordt toch afgepoeierd.

nou ja, wel grtssssss aan jullie allemaal.
 

EdK

Forumguru
Mocht u besluiten niets uit te laten voeren op dag afspraak zullen wij de besteedde tijd diagnose aan u belasten."
Bij deze deel ik u mede dat de kosten om met mij te mogen communiceren dermate hoog zijn dat uw bestede tijd met uw kosten in het niets zullen vallen.
En derhalve mag U blij zijn dat ik geen kosten naar U reken vanwege dat ik de eer geef om aan mijn Skoda te mogen sleutelen waardoor Uw monteurs weer wat kennis kunnen opdoen !!

En mocht U nog wat tijd overhouden zoek dan eens de betekenis op van klantvriendelijkheid en service , en dan vooral wat dit u kan opleveren financieel....

Affijn nog een fijne dag toegewenst !!
 

EdK

Forumguru
Dus het lijkt niet meer uit te maken waar en met welk merk, je wordt toch afgepoeierd.
Tsja ik ging van een familiebedrijf (lakeman ( toen oudste skodadealer)) naar Heron die de boel opkocht in NH.
Heron werd uiteindelijk overgenomen door Broekhuis.
En het is dat ik nog enkele oud Lakeman mensen bij hun ken en daardoor wat voordelen hierdoor heb.
Maar met de Fabia 4 ben ik uiteindelijk bij Van den Brug terecht gekomen en ondanks zijn meerdere filialen had ik daar toch een Lakeman (familie) gevoel.
Werd bij binnenkomst gewoon netjes benaderd met de vraag of ik geholpen wilde worden of eerst op gemak wilde rondkijken ?
Of ik een koffie of thee gehad wilde hebben ?
En dan weten ze nog niet eens wie je bent en met welke reden je binnenkomt !
En ik liep daar echt niet alleen in de zaak rond, maar men maakte gewoon tijd voor een ieder zonder dat de ander het gevoel had dat ze maar stonden te wachten en men ze niet zag.

En me eerste onderhoud ergens volgend jaar ga ik ook daar laten uitvoeren en eens kijken hoe men daar mee omgaat !?
En ja moet daar een ruim uur voor rijden, maar dit is me het waard als ik als klant word behandeld en niet of ik blij mag zijn dat ik met mijn wagen bij hun mag komen
 
Skoda PON in Amersfoort. Prima service, koffie staat klaar en vervangend vervoer als je erom vraagt. Niks mis mee
Auto prive gekocht.
 

Raosc

Lid
Als je iets zoekt in de omgeving Eindhoven dan kan ik je WIls in Valkenswaard aanbevelen. Is gespecialiseerd in Skoda en Seat. online te vinden onder CarProf vestiging Wils. Je kan online een check invullen en krijgt dan een prijsindicatie.

Heb mijn Skoda bij van Udenhout in Den Bosch gekocht. Over de service van de vestiging in Den Bosch niks te klagen. Toen ik een klein mankement had en vroeg of ik daarvoor naar Veldhoven kon gaan was dat mogelijk (is voor mij een stuk dichterbij). Daar wilde ze echter alle kosten op mij verhalen terwijl het duidelijk een garantie ding was. Opnieuw contact gehad met Den Bosch en ik kon dezelfde week daar terecht en alles werd netje afgehandeld op hun kosten. Soms kan het ook aan de vestiging liggen maar Veldhoven ziet mij niet meer terug. Zodra de garantie periode voorbij is rij ik snel weer naar Valkenswaard.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Bakkertje

Forumguru
Of VAG techniek in Neunen, is ook nog wel te doen lijkt me?

Hier helaas dezelfde ervaring met dealers.
Laatste keer aardig genaaid met verroeste remschijven die a 550 euro vervangen zijn. (had gewoon een rondje moeten rijden in de N en flink remmen)..
Verder wilde ze 4 nieuwe banden aansmeren voor in totaal net geen 1000 euro, want ja mijn Michelins hadden nog maar 4 mm profiel..
Maar ook hier is de garantie inmiddels verlopen en loop ik met een hele grote boog om de dealer heen.

Bosch car service bedrijven claimen onderhoud volgens fabrieksvoorschrift te doen met behoud van garantie.
Wellicht is dat nog iets om te overwegen..
 

Lineasol

Actief lid
Ik moet even zeggen dat niet elke dealer hetzelfde is. Vorig jaar 4 uur bij een wildvreemde dealer gestaan, 2 monteurs aan me auto gewerkt en slechts 1 keer 4 uur hoeven betalen. En nog een module twv 280 euro gratis meegekregen. Het is een beetje geluk hebben denk ik.
 

Raosc

Lid
Klopt. zoals ik al schreef. 1 bedrijf, 2 vestigingen, totaal verschillende ervaring. Uiteindelijk komt het toch neer op waar voel je je prettig bij.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Klopt inderdaad dat er nog andere garages zijn waar je terecht kunt, maar vergelijken kan nooit kwaad natuurlijk.
Wilde jullie dit bericht zeker niet onthouden, want vind het alsnog te belachelijk voor woorden.

Als iedereen namelijk maar ja en amen zegt, zullen ze deze taferelen blijven uitvoeren.

Nu heb ik niet de illusie dat we dat als 'koper' van een auto gaan veranderen, want lease houdt dit helaas wél in stand.....
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Acht berichten van de veertien die helemaal niets met de dealer in de titel van dit topic te maken hebben!
Blijf bij het topic!

En om de wijsneuzen vóór te zijn, ja het zijn nu 15 berichten en 9 die niet over v.d.Udenhout gaan.
 
Bovenaan Onderaan