Ervaring met vervangen wisserbladen?

Goedemiddag,

Mijn linker wisserblad is gescheurd en functioneert niet meer. Op de site van mijn lokale Skoda-dealer staat dat vervanging €65 kost. Op verschillende webwinkels zie ik wisserbladen van Bosch voor €15 - €25 te koop waarbij melding gemaakt wordt van zeer eenvoudig te installeren exemplaren.

Heeft iemand hier ervaring mee? En dan met name met Bosch of generieke (merkloze) wisserbladen en de montage ervan?

Ben benieuwd naar jullie input.

Bij voorbaat dank.

Yetinator
 

PieterH

Nieuw lid
Hallo Yetinator,

Ikzelf heb een tijdje geleden mijn ruitenwisserbladen bij Pitstraat.com gekocht.
Je moet wel even kijken welke bevestiging je hebt op je ruitenwisserarm, of het een haak- of klikbevestiging is; dit kan nog weleens verschillen en is met een kenteken zoekfunctie ook niet waterdicht ben ik achter gekomen.

Binnen een paar minuten gemonteerd.

Je kan ook op Youtube even de instructievideo's bekijken:
https://www.youtube.com/results?search_query=bosch+aerotwin+montage
 

Erik_NL

Forumguru
als je AeroTwin ruitenwissers bedoelt:
de rubbers daarvan zijn apart te vervangen. Zie klik Wischergummis für AeroTwin

Aanvankelijk gebruikte ik die van SWF op de drie Skoda's en een Passat binnen ons gezin. De laatste jaren neem ik rubbers van SecuVision omdat deze doorgaans gunstiger worden aangeboden dan SWF. Beide zijn gerenommeerde merken.
Ik bestel ze via click me, meestal een actieaanbieding van meerdere sets. Kosten vanaf ca 8-9 € voor een set van twee rubbers, plus porto.

Een bezorgadres in Duitsland scheelt dan ook nog eens aanmerkelijk in de verzendkosten.
 
Laatst bewerkt:

Olijfje

Nieuw lid
Ik heb vorig jaar ook nieuwe ruitenwissers bij de dealer aangeschaft. Ik ging specifiek om de Bosch wissertjes, maar die verkochten ze naar eigen zeggen niet meer. Zij gaven aan dat Skoda nou Valeo gebruikt vanuit de fabriek, dus bieden zij ook bij de dealer alleen Valeo wissertjes aan. Nouuuuu wat een miskoop! Binnen 4 maanden konden ze al niet meer fatsoenlijk wissen. En dan ben ik echt niet iemand die fantiek de wissertjes gebruikt ofzo. Dus voor mij nooit meer via de dealer, dan nog liever de Action wissertjes. Ik ben overigens weer over op de Bosch twin wissertjes. Die gaan bij mij erg lang mee en het resultaat mag er ook wezen.

Ohja en geloof me ik als vrouw vervang ze zelfs zelfstandig. Ligt idd zoals Pieter zegt aan het systeem, omdat het per wissers kan verschillen. Als je de aanwijzingen op de verpakking leest/bekijkt is het ook al duidelijk.
 

Frup

Forumguru
Ik kocht ook Bosch wissers via een webshop. Het bleek overigens dat losse wissers goedkoper waren dan een set.
In ieder geval veel goedkoper dan de dealer. Bevestigen is echt eenvoudig (zoals al is opgemerkt.
Wél even opletten dat je de wissers in de servicestand zet (om lakschade te voorkomen).
 
Okay, dank voor jullie input. Ik ga er mee aan de bak. Maar met dit weer kom ik niet echt in de benen voor dit klusje...
 
Bovenaan Onderaan