Ervaring met tunen en de lease

Potje

Actief lid
Ik zit ineens te bedenken dat ik mijn (soon to be ordered) 1.9 TDi voor een redelijke prijs zou kunnen tunen. Ik vind de 105 pk's namelijk een beetje aan de lage kant.

Heeft iemand ervaring met:
het tunen van een TDi?
En het tunen van een leaseauto?

Ik had eens gelezen dat Pon soms zelfs af fabriek tuning aanbiedt en dat in sommige gevallen bij externe partijen de garantie blijft bestaan.

Anyone?

Potje

Actief lid
Laat maar.

Ik lees net de topic's en ik vind het allemaal te veel gedonder. Ik ben sowieso een luie rijder dus is het ook nergens voor nodig.

smg

Lid
Ha, ha, ik heb zo ook wel eens mijn bevliegingen. Gelukkig koop ik niet alles direct, en met drie seconden bedenktijd valt al een hoop onzin af.
Ik heb ook een 1.9Tdi en kom uitstekend mee in het verkeer. Vergelijk de verhouding kg/kw maar eens met je vorige auto's, dat geeft vaak ook een aardig beeld. Waar je vroeger tevreden mee was en hoe dat zich verhoudt tot wat je nu hebt. Voor mijn idee was het allemaal een pot nat, maar als ik het uitreken is mijn verhouding kg/kw steeds met ca. 15% toegenomen.

Natuurlijk is de ratio kW/kg een indicatie, maar natuurlijk spelen ook zaken mee als: koppelcurve (waar zit z'n maximum?), tandwielverhoudingen in de versnellingsbak, grip van de banden (vooral op nat wegdek), etc.

nomad

Senior Member
Ik had een Leon 81 kw / 235 nM en heb nu 77 kW / 250 nM.
Zelfs als het gewichtsverschil mee neem (de O2 Combi is zwaarder dan de Leon), merk ik absoluut niet dat de O2 langzamer is. Chippen is leuk, maar waar ligt de grens ? Of ik nou 10 seconden doe over 100-160 of 9 seconden.....

rickske

Actief lid
Ik vind het toch interessant om over 28pk en 52nm extra te beschikken vooral in de hernemingen en dus bij inhaalmaneuvers. /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/wink.gif

Potje

Actief lid
Ik heb net even in de 77Kw gereden en dat rijdt helemaal fantastisch. Niets meer aan doen!

Koppel zat en dat is alles wat ik nodig heb. Toen ik in de verschillende Golfjes reed met TDi-motoren viel mij ook al steeds op dat de 90 pk en 110 pk allemaal in beleving geen ene donder scheelden...... die ene seconde krijgen ze van me kado.

VEEJAY

Forumguru
Staar je niet blind op PK of koppel, rijeigenschappen/karakter van de motor is evenmin zo belangrijk!

Mijn toledo was maximaal getuned (op eigen verzoek en ik was gewaarschuwd door de tuner dat er wat extra trilling zou zijn onderin) filerijden was toen best vervelend, maar goed heb wel lol gehad.

Droopy

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
... 90 pk en 110 pk allemaal in beleving geen ene donder scheelden...... die ene seconde krijgen ze van me kado.

[/ QUOTE ]

Collega van mij is toch voor de 2.0 gevallen. Een van de redenen was dat er een 6-bak bijzat. Zeker op lange stukken is dat een zaligheid (heb er zelf een in de huidige auto)

Potje

Actief lid
Collega van mij is toch voor de 2.0 gevallen. Een van de redenen was dat er een 6-bak bijzat. Zeker op lange stukken is dat een zaligheid (heb er zelf een in de huidige auto)

[/ QUOTE ]

Dat is inderdaad helemaal waar!
Dat was ook de reden dat ik echt avonden achtereen het calculatieprogramma van de leasemaatschappij heb zitten afstruinen om die 2.0FSi mogelijk te maken binnen mijn leasebudget.

En de enige reden was de zesbak.... die pk's waren me Wurscht.....

Nu ik diesel moet rijden, word ik al ongelovelijk gematst door het wagenpark. Is stukken duurder dan de initieel bestelde 1.6 FSi. Dus de 2.0TDi is in de verste verte geen optie. /forum/images/graemlins/frown.gif

Potje

Actief lid
Kwam dit op www.skodatec.com tegen. Wat is hiervan waar?

Zoiets kan toch niet: 20 pk meer voor EUR 49? Als ik 'm naar de dealer stuur voor een beurt haal ik de box weer los en gooi 'm er gewoon nadien weer in. Hoeft de lease nix van te merken.....

Maar dit lijkt me gewoon te mooi om waar te zijn.

"Powerbox TDI PD
EUR 49.00
Leistungssteigerung durch den TDI-PD Tuningbkit = Zusatzsteuergerät (ohne Eingriff ins Motorsteuergerät).Die Schutzfunktionen des Motor bleiben alle erhalten,so das keine Überlastung des Motors hieraus resultiert.Passend für alle PD Motoren Skoda Fabia, Octavia, Octavia 2, Superb mit 55kw(75PS),74kw(100PS),85kw(115PS),96kw (130PS),sowie bei den 2 Liter Motoren mit 136PS und 140PS

Die Powerbox TDI PD ist ein wahrer Kraftprotz ...

ca. 20 PS und 35-45NM Mehrleistung zum unschlagbar günstigen Preis

Durch Einbau dieser Box bleibt der Spritverbrauch nahezu identisch,im Teillastbereich ist teilweise sogar eine Ersparnis zu erwarten

Kinderleichter Einbau durch vorgefertigte Stecker und Plug and Play System.Der Einbau kann hiermit innerhalb weniger Minuten erfolgen.

Ihre Produktvorteile:
- für alle VAG- Diesel-Motoren mit Pumpe-Düse-Einspritzung
- kein Eingriff ins Steuergerät
- PLUG and PLAY System
- Original VAG Stecker
- absolut alltagstauglich
- Fahrzeugkompabiliät zu allen Konzernmodellen
- Kein wesentlicher Mehrverbrauch
- Kinderleichter Einbau"

Wiseguy

Actief lid
En een van mijn collega's heeft zelfs de 2.0 TDI gekozen en gaat 'm ook nog tunen.... maar goed, die wil zijn collega-managers aftroeven met net iets meer PK's dan een BMW 5-serie etc. Meer PK's voor sloten minder geld... /forum/images/graemlins/grin.gif

Potje

Actief lid
Heeeeeee...... Ik ben ineens "ADHD" lid geworden....
BWHAHAHAHA /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Geweldig!

ADHD schijnt hip te zijn vandaag de dag!

rickske

Actief lid
Kwam dit op www.skodatec.com tegen. Wat is hiervan waar?

Zoiets kan toch niet: 20 pk meer voor EUR 49? Als ik 'm naar de dealer stuur voor een beurt haal ik de box weer los en gooi 'm er gewoon nadien weer in. Hoeft de lease nix van te merken.....

Maar dit lijkt me gewoon te mooi om waar te zijn.

[/ QUOTE ]
Volgens mij zijn ze vergeten om er een 0 bij te plaatsen op de side want € 490 l!ijkt me een normalere prijs.

rickske

Actief lid
De auto is getuned bij www.dmtuning.com,de auto is niet op de testbank geweest maar je mag de auto proef rijden alvorens je betaald en dan ervaar je zelf zéér goed dat de auto veel meer vermogen heeft vooral bij het opschakelen en bij de hernemingen,want ik vond de auto in standaard configuratie nogal aan de luuie kant,had eerst de oct.1 met 110pk tdi motor en deze was een stuk pittiger dan de nieuwe.

VEEJAY

Forumguru
nette prijzen en nette vermogenswaarden, heb je ook bij Kempower (BE) en autotune Heinz (BE) geinformeerd?

octofreak

Actief lid
Helaas mocht ik niet tunen van mijn werkgever. Ik had het er wel voor overgehad tegen wat euri extra per maand.

rickske

Actief lid
nette prijzen en nette vermogenswaarden, heb je ook bij Kempower (BE) en autotune Heinz (BE) geinformeerd?

[/ QUOTE ]
Ja die webside's ben ik ook gaan bezoeken,bij kempower krijg je voor €786 33pk en 70 nm meer en bij heinz voor €907 35pk en ook 70 nm meer.Afgaande op de prijs en kwaliteit heb ik dan maar voor dmtuning gekozen.

Bovenaan Onderaan