Ervaring met Alloygater?

Duijzer

Donateur
Heeft iemand al ervaring met Alloygaters? Die kunststof beschermranden rond je velg die zouden moeten voorkomen dat je stoeprandschade krijgt.
https://www.alloygator.com/

Ik overweeg ze aan te schaffen, deels vanwege de bescherming, deels vanwege de rode rand die dan om je velg komt. (als je rode neemt tenminste). Maar ik vraag me af of ze mooi rond zitten, of ze blijven zitten (ook bij hoge snelheid) en of iemand al eens per ongeluk een stoeprand heeft geraakt met deze dingen erop...?
 

Duijzer

Donateur
Ja, maar daar komt hij niet naar voren.Vandaar even een nieuwe topic gepost.
Het filmpje lijkt mooi, maar of het in de praktijk ook zo is....
 

CDK

Forumguru
Ik zie ze wel eens tijdens het filerijden. Vind het persoonlijk maar een “cheap-ass” oplossing. Koop een mooie velg met een rode bies er op en blijf uit de buurt van de stoepranden is mijn advies ;)
 

Duijzer

Donateur
Corné, daar was ik al bang voor. In de showroom ziet het er nog redelijk uit, maar als je gaat rijden ziet het er volgens mij goedkoop uit. Zeker als hij niet precies rond zit. De verkoper gaat ze nu onder z'n eigen auto proberen, eens kijken hoe het er uit ziet als hij rijdt en hoe het er over een paar weken uitziet...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

HarrieSkoda

Forumguru
Vind het persoonlijk ook geen porum. En daarbij nog best prijzig.

Zoals je zelf al aangeeft; als hij niet helemaal rond is (gemonteerd), ziet het er tijdens het rijden niet uit.

En wat als je een stoeprand hebt geraakt? Dan wil je daar ook niet meer mee rond blijven rijden.

Gewoon goed opletten met de stoeprandjes!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

StefanAR

Forumguru
Mijn broertje heeft ze op zijn Alfa Romeo Guilietta (2017) en als je de originele heb zien ze er nog best prima uit. En hij heeft al meerder keren een stoeprandje geraakt. Afhankelijk van de snelheid etc. vangt de Alloygator dit op (verwacht geen wonderen).

Echter heeft hij nu last dat zijn voorbanden langzaam leeglopen, hij vermoed dat het door de Alloygators komt, hij haalt ze er deze week af en dan kijken of het is opgelost..
 

SuperBeeb

Forumguru
Zag gisteren een ouder Golfje staan met veel te brede velgen, voorzien van witte beschermranden. Bij gebrek aan 'puker'-emoticon dan maar deze :banghead:
 

Duijzer

Donateur
Ik heb ze toevallig gisteren bij m’n poetser gezien. Voor mij persoonlijk vind ik ze een te hoog Halfords gehalte hebben..
 

TurboT

Forumguru
Koop banden met Velgbeschermers :-). Ik heb nu bridgestones onder. Ik Kan niet zonder velgbeschermers. Voor mn deur moet ik altijd file parkeren.
 

Schmart

Forumguru
Gewoon goed opletten met de stoeprandjes!

Precies dit zeg ik ook altijd tegen m'n vrouw... En dan wordt nog voordat de kilometerteller de 5000 aantikt het bewijs geleverd dat multi-tasken toch niet zo goed werkt of dat we onverenigbare meningsverschillen hebben over de staat waarin een auto moet blijven. Met droefheid in m'n hart overweeg ik toch om m'n volgende auto met 14" stalen velgen uit te rusten in plaats van het 18" lichtmetaal dat er nu op zit. :wavecry:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan