Ervaring met achterbumper bescherming via Amazon of Aliexpres?

Binnenkort krijg ik mijn nieuwe Karoq en deze wil ik natuurlijk helemaal netjes houden. vooral de bovenkant van de achterbumper. Ik heb twee kinderen die iets minder letten op dat soort dingen.
Dus ik vond roestvrijstalen afdekplaten specifiek voor KAroq op Ali en Amazon. Ik ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft. Daarmee bedoel ik vooral, hoe is de kwaliteit? Bevestiging van de platen en vooral, hoe ziet dat er uit na een hoop regen, kou en warmte.
Voorbeeld
 

EdK

Forumguru
Is er geen beschermfolie vanuit skoda zelf voor de Karoq ?
Heb bij me RR en Yeti hetzelfde gehad in zwart ,als jij nu in alu kleur laat zien.
Deze kwamen bij Superskoda vandaan en waren wel kleurvast, maw begonnen niet in de jaren wit te worden
Maar je hebt evengoed vuil ophoping tussen bescherming en de kofferbak.
Met de 3M dubbelzijdige tape blijft het wel goed zitten en is dus nooit losgekomen.
Maar nu bij de Fabia heb ik voor de doorzichtige beschermfolie gekozen en ben daar zeer over te spreken.
Vuilophoping is verleden tijd en een krasje zie je echt niet in de folie.
Wel iets duurder dan wat jij nu laat zien tov de prijs die ik bij superskoda voor zwarte uitvoering kwijt zou zijn maar wel netjes nu in lak kleur vanwege dat het doorzichtig is.

https://shop.skoda.nl/auto-accessoi...en/6V6061197-achterbumper-beschermfolie-fabia
Let op dit is incl. montage, als je het zelf doet dan moet je goedkoper uit zijn..
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb bij zowel de huidige Leon als de voorafgaande F2 combi direct bij aankoop ook de doorzichtige (en redelijk dikke) beschermfolie laten aanbrengen die @EdK ook al noemde. Die op de Fabia heeft ruim 7 jaar dienst gedaan en ja, na zoveel tijd ga jet er wel iets van een krasje of zo op zien, maar dat geldt voor alles wat zolang intensief gebruikt wordt.

Zo'n metalen drempelbeschermer krast trouwens ook; en als er eens een stuk gereedschap of zo uit je handen schiet of je manipuleert een tikkie ongelukkig met een kinderfietstrapper dan heb je er een deukje in...
Trouwens, die dingen springen doorgaans behoorlijk in het oog en daar moet je ook maar van houden. Ik hou er niét van en het voordeel van die transparante folie is dat je er al op een paar passen afstand niks meer van ziet. Iets duurder wellicht dan de postorder-DHZ-oplossingen, maar ik was er tevreden over en heb het dus bij de verse auto ook weer laten doen.
 

wakkie

Senior Member
Heb op mijn huidige auto ook beschermfolie. Bij mijn in bestelling zijnde Karoq wordt er ook beschermfolie aangebracht. Vind ik persoonlijk netter uitzien en beschermt uitstekend. Daarbij denk ik dat de afdekplaat op de bumper in de achterklep gaat spiegelen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Smaakkwestie.
Kan goedkoper dan de een zijn en beter dan de ander, maar het blijft - voor mij dan toch - géén gezicht, zo'n traptree op de bumper. Dus dan maar iets duurders (en m.i. nog beters).
 

Beauri

Forumguru
Voor die paar tientjes zou ik me niet al te druk maken over de kwaliteit, niet mooi meer, dan weer een
nieuw setje ervoor in de plaats.

Het deel voor onder de klep lijkt mij persoonlijk wat overbodig, klep dicht en niemand die het ziet.

Vind de door anderen genoemde alternatieven misschien iets beter passen, zwart op zwarte bumper
is toch iets minder schreeuwerig dan die alu dingen die je in je voorbeeld laat zien.

Zal een kwestie van smaak zijn, maar ik denk dat de Karoq zoals met de door jou gekozen kleur, de enige kleur
is die nog een beetje wegkomt met dat schreeuwerige spul, zeker als je dan ook nog het chroompakketje erbij
genomen hebt, al zou ik dat persoonlijk bij jouw kleur niet genomen hebben.

Over smaak valt niet te twisten, maar het kan ook echt te gek:tegek:
 
Laatst bewerkt:
Dank allemaal voor jullie reacties. Ik ben inderdaad nog in twijfel. Het schreeuwerige wil ik liever ook niet. Ik ga eens kijken wat dat transparante folie kost.
Thx
 

Beauri

Forumguru
Dank allemaal voor jullie reacties. Ik ben inderdaad nog in twijfel. Het schreeuwerige wil ik liever ook niet. Ik ga eens kijken wat dat transparante folie kost.
Thx


Hier al eens gekeken:

http://www.superskoda.com/Skoda/KAROQ/Rear-bumper-panels/

3 verschillende kleuren, prijs vind ik ook even vriendelijker al heb ik me
niet verdiept in de verzendkosten, daar moet je zelf even opletten.

BTW, als je geen angst hebt voor het uitbundige(schreeuwerig klinkt minder
vriendelijk) dan is de optie waar je zelf in eerste instantie nog niet eens zo slecht,
in RVS en vriendelijker geprijst dan die dingen van ruim 80 euro.

Je kan er even rustig over denken...... pas kopen als er krassen op je
bumper zijn gekomen is ook een optie;)
 

Medico

Nieuw lid
Ikzelf heb sinds 2 weken een rvs versie uit Duitsland (op mn superb combi III btw). Ook mn schoonouders hebben van de zelfde fabrikant op hun peugeot 5008 er een. Zeer snelle levering en goede kwaliteit. Vindt het een aanrader.

Www.Tuning-art.com.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
 
Ikzelf heb sinds 2 weken een rvs versie uit Duitsland (op mn superb combi III btw). Ook mn schoonouders hebben van de zelfde fabrikant op hun peugeot 5008 er een. Zeer snelle levering en goede kwaliteit. Vindt het een aanrader.
Ik heb even gekeken, maar die antraciet is minder opvallend en wel mooi inderdaad. Keuzes keuzes
 

EdZ

Donateur
Ik heb op mijn Leon (en had op m'n 1e Roomster) de antraciet-versies. Transparant vond ik wat meer "gelijk = ongelijk" en dan heb ik liever dat het er dan maar wat meer uitspringt. En aangezien de onderkant van de bumper ook antraciet is vond ik het er wel bij passen. Overigens *moest* ik min of meer wel omdat er een aardige lakbeschadiging op die plek zat. Met transparante folie blijf je dat zien. Voordeel van die antraciet-versie is dat je er rustig wat scherps op kunt laten vallen. Is best stevig materiaal. Ik had 'm bij Winparts besteld voor €82.
 

Erik_NL

Forumguru
ik heb op diverse Skoda's prima ervaringen met OB Autodilly.
Kunststof bescherming voor Karoq: € 43 plus verzendkosten.
Je kan kiezen tussen zwart en zilverkleurig.
Past goed, kleeft goed, ook na jaren in de buitenlucht.

Met dank aan eriktv voor de tip.
 
Bovenaan Onderaan