Ervaring fabia met 1.0 75 pk motor

CITIGO

Senior Member
Wie hebben ervaring met een fabia combi 1.0 75 pk motor? Bwjr 2019
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Niet in een Fabia, wel in een Up!

Goed genoeg voor in de stad, voor snelwegen moet je wat meer geduld hebben en niet te snel willen.
 

Fabia 123

Forumguru
Ik had een Fabia1 HB met 68 PK.

Wanneer de auto vol met mensen en of spullen zit is het geen vlotte auto, maar wel taai, slaat niet af of zo.

Proefrit maken met vier personen in de auto heeft een goed beeld.

Wanneer je alleen met niet te zware lading in de auto zit is het goed te doen.
 

Cordoba

Forumguru
Het blok in een Fabia I is niet te vergelijken met het 1.0 blok in een Fabia III, van de Citigo weet ik niet of dit hetzelfde blok is, maar er zal zeker een andere versnellingsbak achter zitten gezien het verschil in gewicht. De 75pk is volgens mij vrij zeldzaam in de Fabia III.

Edit: ik zie er toch enkele tientallen bij dealers staan, waarvan pakweg de helft uit 2019, zo'n 40% uit 2018 en zo'n 10% van eerdere datum. Het lijkt er dus op dat de dealers verplicht zo'n demo in de showroom hebben 'gehad' van Pon.
 
Laatst bewerkt:

Wouter1

Forumguru
Ooit wel eens een kort ritje met een F3 1.0 combi huurauto gereden: Het viel mij mee, verwacht geen wonderen maar kan prima met verkeer meekomen.
Wil je vlotter rijden moet het torretje wel veel toeren maken, maar op zich geen probleem. Veel zal afhangen van beladingstoestand en verwachtingspatroon en wat men gewend is of dit voldoende krachtig is.
 

turboturbo

Forumguru
Van wat ik gelezen heb van 1.2tsi bezitters die overgestapt zijn op de 1.0tsi is dat ze tevreden zijn over de prestaties. Overtroffen hier en daar de verwachtingen. Gevoelsmatig zelfs sneller en minstens zo zuinig.
 

CITIGO

Senior Member
De eerste ritten zijn gemaakt. Heeft duidelijk minder pit dan een 1.2 tsi, maar het is goed te doen. Je moet een beetje je rijstijl aanpassen.
Motor vindt ik wel wat luidruchtiger. Verder prima wagen.
 

Cordoba

Forumguru
Van wat ik gelezen heb van 1.2tsi bezitters die overgestapt zijn op de 1.0tsi is dat ze tevreden zijn over de prestaties. Overtroffen hier en daar de verwachtingen. Gevoelsmatig zelfs sneller en minstens zo zuinig.

Het 1.0 blok in de Fabia III waar je hier mee vergelijkt heeft een turbo en minstens 90 pk, dat is dus anders dan de 75 pk versie van de TS, al zou het me niet verbazen als de blokken voor een flink deel overeenkomen (om kosten te besparen).
 
Bovenaan Onderaan