Ervaring extra zonwering Superb 3 combi

Renkie

Forumguru
Mijn S3 combi heeft standaard geblindeerde ruiten achter (na de B stijl). Maar als de zon echt fel op de ruiten schijnt is dat toch wat te fel voor de kleine achterin.

Nu weet ik dat Sonnyboy eerder veel gebruikt werd bij VAG auto's maar ik kwam de term privacy shades ook tegen.

Heeft iemand ervaring met 1 van beiden, of een alternatief, op een Superb 3 combi? En dan ben ik met name benieuwd naar de pasvorm. (Ik kwam een paar reviews tegen waarin vermeld werd dat de pasvorm bij de S3 een stuk minder goed zou zijn dan bij een S2)
 

Michelv.

Forumguru
Sonnyboys zijn goed, maar nog beter is om de ramen te laten tinten met folie, is mijn mening dan hé :D
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb al drie auto's ervaring met Sonniboys (waarvan 2 in combinatie met de Sunset donkere ramen optie) en dat bevalt me prima. Zit er zomer en winter in, nul inkijk naar de achterba(n)k is ook prettig.

Een belangrijk voordeel (voor mij in elk geval) boven het extra donker laten tinten van de ramen is, dat de SB's ook gewoon blijven werken als je de achterramen een stukje open zet. Tevens blijft dan de muggengaaswerking ook intact...

Privacy Shades werken net zo, zijn goedkoper, maar het scherm voor de achterruit is in twee delen verdeeld waardoor er in het midden zo'n lelijke dubbele rand zit. Die wil ik niet.
 

Renkie

Forumguru
Hoe zit het met het rijden met open ramen, je kunt neem ik aan niet 50km+ rijden wanneer het raam volledig open staat? (Bij een S3 gaat volgens mij het raam volledig naar beneden achter)
 

JeSko

Forumguru
Ik zou gewoon voor Sonniboys gaan, mijne heeft ook getinte ramen + Sonniboys en je ziet de kids gewoon niet zitten, en dat vind ik wel zo prettig. Wel een S2.
 

Renkie

Forumguru
Ja, ik ben dus nog wel benieuwd of er praktijkervaring is met de S3 en de pasvorm van die Sonniboys
 

Canon-Eye

Forumguru
Hoe zit het met het rijden met open ramen, je kunt neem ik aan niet 50km+ rijden wanneer het raam volledig open staat?
Ik had het over "een stukje open", toch? Helemaal open is zelden nodig en bij hogere snelheden ook niet prettig.

Over de pasvorm hoef je overigens niet in te zitten, die is bij Sonniboys altijd perfect.
 

JeSko

Forumguru
@Renkie

Geen idee van een S3 met Sonniboys, vind er op het forum ook niet meteen wat van terug, maar Sonniboys passen altijd prima hoor, dat is geen rommel. Ga er maar vanuit dat die prima op je S3 gaan passen.
 

EdK

Forumguru
of er praktijkervaring is met de S3 en de pasvorm van die Sonniboys
Geen ervaring met de S3 en sonniboys, maar wel met een RR en de Yeti waar ze in zaten.
Ramen volledig open kan wel maar niet aan te raden met 120Km !
Maar met 80Km/pu op een provinciale weg is best te doen als ze half open staan de ramen.
En private shades gaan door voor zelfde als sonniboys, maar sonniboys vind ik toch beter afgewerkt en van betere kwaliteit.
En dan het achterraam is bij de sonniboys één geheel en niet in twee delen als bij de private shades !
Voordeel er van is dan weer wel dat mocht je ze in de winter verwijderen dat ze minder ruimte innemen !!
Maar mijn ervaring is dat ze uiteindelijk alleen eruit komen als je de ramen wil schoonmaken....

Weet niet of je deze toko al kan, maar is één van de goedkopere http://autozonweringshop.nl/skoda
 

Renkie

Forumguru
Dat de pasvorm over het algemeen zeer goed is weet ik. Maar ik kwam ook wat opmerkingen tegen bij verschillende sites waarin ik meerdere keren zag dat mensen klaagden dat de pasvorm bij een S2 beter (en andere auto's) zou zijn geweest dan bij een S3.

Vandaar dat ik toch wel benieuwd ben naar iemand met praktijkervaring met een S3.
 

TDI_DSG

Senior Member
Ik heb praktijk ervaring met een SII en een SIII en ervaar geen verschil in pasvorm, deze is in beide gevallen goed. Weet niet of we bij elkaar in de buurt wonen, maar je mag komen kijken hoor...
 

Rofffel

Forumguru
Ik heb zelf de sonniboys en heb het wel eens voor elkaar gekregen om met 130km/u met de ramen volledig open te rijden, zonder dat deze er uitgetrokken werden... goed spul, kan het zeker aanraden!

Edit: met ramen open rijden achter kan ook waarbij er aanzienlijk minder geklapper optreed als de ramen voor nog dicht zijn.. scheelt vliegen binnen ;)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan