Ervaring extern tunen 1.6 TDI DSG

Topic in 'Tuners' gestart door 2015a3, 13-05-2019.

1. 2015a3

2015a3 Lid

Goedemorgen,

Zoals de titel al aangeeft ben ik benieuwd of er ervaringen zijn met het extern tunen van de 1.6 TDI DSG in de Superb 3 / Passat.

Na een A3 met 150 pk H6 mis ik toch de 'punch' van de 2L een beetje. Verder moet ik zeggen dat de DSG een hoop goedmaakt, maar toch! :)

Alvast bedankt!

Laatst aangepast: 13-05-2019

2. Ethy

Ethy Lid

Hoi,

Ik heb er ervaring mee, zelfde motorblok (maar dan 110pk) handbak en in een Octavia. Ik heb er zo'n 60k mee gereden en beviel prima. Het is niet zo goed als chiptuning (dat kunnen ze per auto nog een beetje bijregelen). Ik had nu wel eens bij half a driekwart "gas" dat de auto niet helemaal constant reageerde (fluctuerende vermogensopbouw), dit kan ook aan de leeftijd van de turbo of aanverwanten gelegen hebben. Volgas ging altijd goed. Ik merkte het verschil tussen standaard en de EPM-box altijd erg goed. Vooral als ik deze net verwijderd had voor een beurtje...

3. 2015a3

2015a3 Lid

Bedankt voor je bericht, duidelijk verhaal!

Vooral benieuwd of het verschil echt duidelijk is bij de 120 pk versie, omdat deze standaard al een beetje meer levert en de DSG de boel mogelijk knijpt bij een bepaald koppel.

4. SileX

SileX Actief lid

ik had (nu verkocht ivm nieuwe auto straks) de externe ecu van JD in mn 1.6tdi dsg Octavia.

Vnaf begin erin gezet, nooit problemen, en ruim 150k km gereden.

Auto zou dan zon 140pk moeten hebben met een koppel van 320-350nm.
    Was toen echt heel fijn rijden :)

Deel deze pagina