Ervaring Citigo na 120.000 km

cali05

Forumguru
In juli 2012 verkochten we een Aygo en konden we onze Citigo Tour 3 deurs bij onze dealer ophalen. Helaas heeft deze auto maar een kort leven bij ons gehad. Dezelfde avond reed ik de auto met een dikke 100 km op de teller Total Loss.

Enkele maanden wachten en daar was weer een witte Citigo Tour. Dit maal een 5 deurs.

Na enige tijd kon de LPG-tank worden ingebouwd, daarnaast werd bij BMS in Haarlem stoelverwarming en een lederen interieur ingebouwd.

Nu, eind 2018, zijn we bijna 120.000 km. Verder. De Citigo wordt gebruik door de vrouw des huizes. Dagelijks rijdt de auto ca. 50 km. woon-werk en daarnaast word de auto voor alle kleine ritten gebruikt.

De Tour is een uitvoering met cruise control, airco, navigatie, elektrische en verwarmde spiegels. Tenslotte mistlampen en verder een middenarmsteun voor. Een mooie complete auto voor dat geld. Destijds kostte de auto €10.500,-

De Citigo heeft een 60 pk motor. Daarmee trek je niet de straatstenen uit de straat maar je komt redelijk met het verkeer mee. De auto voelt van binnen groter en volwassener dan je vooraf denkt.

Eén van de minpunten van de vroege series is veel vocht binnenin de auto. De ruiten beslaan snel en het duurt zeker in de winter even voordat alle ruiten schoon zijn.

De auto heeft ons nooit laten staan (tot op heden) heeft nog zijn eerste uitlaat en accu nog. Onlangs zijn de remschijven vernieuwd en dat zijn de enige extra kosten die we de afgelopen 6 jaar hebben gehad. Het verbruik op gas is gemiddeld bijna 1:15.

Al met al zijn we zeer tevreden over de Citigo en zijn we van plan deze nog minimaal 2 jaar door te rijden. Dan zal er waarschijnlijk zo’n 160.000 km op de teleer staan. Niet verkeerd voor een 1.0 mpi met lpg.
 

Cordoba

Forumguru
Het brandstofverbruik is voor een Citigo toch vrij stevig, hoewel dit natuurlijk wel op LPG is (als ik het vergelijk met mijn Fabia III combi die na 5000 km ergens tussen 1:19 en 1: 20 zit, of mijn F1 combi die net onder de 1:16 zat). Is het brandstofverbruik zoals verwacht?
 

EdK

Forumguru
Als ik de eerste 4000Km zie op benzine dan verschilt deze zeker niet veel van jouw wagen @Cordoba
En ook jij weet dat de wagen na de 5000Km in algemeen zuiniger worden.
En tsja gasverbruik is in algemeen hoger dan benzine, en dat zie je ook hier mooi terug.
maar dat maakt de lage brandstofprijs ( LPG ) weer goed
 

bert44

Senior Member
Kan je ook iets vertellen over je botservaring ?
Hoe was die, gingen alle airbagfs uit, esp nog geholpen, klemde de deuren na ongeval,ingebouwde hoofdsteun voldoende etc ...
 

hemi24

Forumguru
Kan je ook iets vertellen over je botservaring ?
Hoe was die, gingen alle airbagfs uit, esp nog geholpen, klemde de deuren na ongeval,ingebouwde hoofdsteun voldoende etc ...

Sterk afhankelijk van hoe en wat, lijkt mij..?!?
 

Cordoba

Forumguru
Kan je ook iets vertellen over je botservaring ?
Hoe was die, gingen alle airbagfs uit, esp nog geholpen, klemde de deuren na ongeval,ingebouwde hoofdsteun voldoende etc ...

Volgens mij is dit ook wel terug te vinden in het oude topic van hun 1e Citigo, ik kan me tenminste herinneren dat Cali05 daar destijds iets over heeft gemeld.
 

cali05

Forumguru
Volgens mij is dit ook wel terug te vinden in het oude topic van hun 1e Citigo, ik kan me tenminste herinneren dat Cali05 daar destijds iets over heeft gemeld.
Klopt Cordoba. En, een Citigo is economisch snel total loss. Daar hoeven de airbags niet eens voor uit. Wat het verbruik betreft: het is een tweede auto die ook als boodschappenauto wordt gebruikt. Veel korte stukjes dus naast drie dagen 25 km woon-werk
 
Bovenaan Onderaan