cali05
Forumguru
In juli 2012 verkochten we een Aygo en konden we onze Citigo Tour 3 deurs bij onze dealer ophalen. Helaas heeft deze auto maar een kort leven bij ons gehad. Dezelfde avond reed ik de auto met een dikke 100 km op de teller Total Loss.
Enkele maanden wachten en daar was weer een witte Citigo Tour. Dit maal een 5 deurs.
Na enige tijd kon de LPG-tank worden ingebouwd, daarnaast werd bij BMS in Haarlem stoelverwarming en een lederen interieur ingebouwd.
Nu, eind 2018, zijn we bijna 120.000 km. Verder. De Citigo wordt gebruik door de vrouw des huizes. Dagelijks rijdt de auto ca. 50 km. woon-werk en daarnaast word de auto voor alle kleine ritten gebruikt.
De Tour is een uitvoering met cruise control, airco, navigatie, elektrische en verwarmde spiegels. Tenslotte mistlampen en verder een middenarmsteun voor. Een mooie complete auto voor dat geld. Destijds kostte de auto €10.500,-
De Citigo heeft een 60 pk motor. Daarmee trek je niet de straatstenen uit de straat maar je komt redelijk met het verkeer mee. De auto voelt van binnen groter en volwassener dan je vooraf denkt.
Eén van de minpunten van de vroege series is veel vocht binnenin de auto. De ruiten beslaan snel en het duurt zeker in de winter even voordat alle ruiten schoon zijn.
De auto heeft ons nooit laten staan (tot op heden) heeft nog zijn eerste uitlaat en accu nog. Onlangs zijn de remschijven vernieuwd en dat zijn de enige extra kosten die we de afgelopen 6 jaar hebben gehad. Het verbruik op gas is gemiddeld bijna 1:15.
Al met al zijn we zeer tevreden over de Citigo en zijn we van plan deze nog minimaal 2 jaar door te rijden. Dan zal er waarschijnlijk zo’n 160.000 km op de teleer staan. Niet verkeerd voor een 1.0 mpi met lpg.
Enkele maanden wachten en daar was weer een witte Citigo Tour. Dit maal een 5 deurs.
Na enige tijd kon de LPG-tank worden ingebouwd, daarnaast werd bij BMS in Haarlem stoelverwarming en een lederen interieur ingebouwd.
Nu, eind 2018, zijn we bijna 120.000 km. Verder. De Citigo wordt gebruik door de vrouw des huizes. Dagelijks rijdt de auto ca. 50 km. woon-werk en daarnaast word de auto voor alle kleine ritten gebruikt.
De Tour is een uitvoering met cruise control, airco, navigatie, elektrische en verwarmde spiegels. Tenslotte mistlampen en verder een middenarmsteun voor. Een mooie complete auto voor dat geld. Destijds kostte de auto €10.500,-
De Citigo heeft een 60 pk motor. Daarmee trek je niet de straatstenen uit de straat maar je komt redelijk met het verkeer mee. De auto voelt van binnen groter en volwassener dan je vooraf denkt.
Eén van de minpunten van de vroege series is veel vocht binnenin de auto. De ruiten beslaan snel en het duurt zeker in de winter even voordat alle ruiten schoon zijn.
De auto heeft ons nooit laten staan (tot op heden) heeft nog zijn eerste uitlaat en accu nog. Onlangs zijn de remschijven vernieuwd en dat zijn de enige extra kosten die we de afgelopen 6 jaar hebben gehad. Het verbruik op gas is gemiddeld bijna 1:15.
Al met al zijn we zeer tevreden over de Citigo en zijn we van plan deze nog minimaal 2 jaar door te rijden. Dan zal er waarschijnlijk zo’n 160.000 km op de teleer staan. Niet verkeerd voor een 1.0 mpi met lpg.