Ervaring carplay en digital cockpit

xplain

Forumguru
Simpele vraag aan alle Octavia rijders met carplay: wordt de song info die je speelt met Carplay (via Spotify of Apple Music of ...) getoond in je digital cockpit?
In mijn huidige Superb is dat alleszins niet en ik vroeg me af of Skoda dat inmiddels in hun nieuwere systemen wel ingebouwd heeft. Het kan alleszins wel want Apple geeft die informatie vrij.
 

Carb

Lid
Je ziet het in het hoofdmenu op het centrale display in het klein (ong. 1/4 scherm) als je het "home"scherm kiest of als je wil op het volledige scherm.

In de digitale cockpit kun je het ook zien middenin in de rechter teller ring als je dat wil zien. Of groter in het midden, maar dan zie je de tellers niet, alleen de snelheid onderin het scherm.

Kies er zelf meestal voor het alleen in het home scherm te zien, want dan kan ik op de andere schermen noodzakelijkere informatie zien. Maar mijn digitale cockpit staat 99% van de tijd ook gewoon met de tellers zichtbaar.
 

xplain

Forumguru
En we hebben het hier zeker over Apple Carplay? En dus niet gewoon via Bluetooth?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Carb

Lid
In de 4 schermen maakt het geen verschil wat er wordt weergegeven als je een nr afspeelt met bluetooth of Apple Carplay. Je ziet dan album foto en naam artiest/titel.

Het Carplay scherm als je nrs zoekt in bijv. spotify is alleen op het centrale display zichtbaar.
 
Aanvullende vraag maar dan over het gebruik van flitsmeister. Ik merk dat deze app icm Carplay het zwaar heeft, wat resulteert in een blurry scherm. Zie ook foto in bijlagen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en valt er wat aan te doen? Goolge maps heeft dit probleem niet...
 

Bijlagen

  • IMG_3497.jpeg
    IMG_3497.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 171

SjoerdS

Actief lid
Ik betwijfel dat. Heb sinds een week mijn O4 en heb hetzelfde probleem. Met de Kia Ceed die ik hiervoor reed nog nooit gehad.
 
Ik betwijfel dat. Heb sinds een week mijn O4 en heb hetzelfde probleem. Met de Kia Ceed die ik hiervoor reed nog nooit gehad.
Ik denk dat het vrijwel zeker aan de firmware van de O4 ligt. Heel sporadisch heb ik het ook bij het gebruik van Waze...
Zijn er mogelijkheden om dit bij Skoda te melden?
 

SjoerdS

Actief lid
Ik ga straks de dealer bellen want heb nog een paar issues. Zoals het regelmatig gedeeltelijk vastlopen van het systeem. Houd jullie op de hoogte.
 
Heeft iemand toevallig een idee of je een voorkeurstelefoon kunt aangeven voor t koppelen met Smartlink/ Android Auto ?

Vooral vervelend als ik samen met mn vriendin in de auto zit en er willekeurig wordt gekoppeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: TL@

SjoerdS

Actief lid
Mijn auto gaat volgende week terug naar de dealer. Onder meer vanwege het vastlopen van het mediasysteem. Laat jullie weten wat de uitkomst is
 
Heeft iemand toevallig een idee of je een voorkeurstelefoon kunt aangeven voor t koppelen met Smartlink/ Android Auto ?

Vooral vervelend als ik samen met mn vriendin in de auto zit en er willekeurig wordt gekoppeld.
Bij mij koppelt ie niet willekeurig maar beide telefoons. Dus zowel de iPhone van mijn vrouw als die van mij zijn verbonden met de carkit qua telefoniefuncties. Scherm kan uiteraard maar van 1 telefoon zijn. Volgens mij onthoudt het systeem wie er de laatste keer verbonden was.
 

Fabia 123

Forumguru
Inderdaad, en als je de andere telefoon als voorkeur wilt hebben klik je die aan op het scherm via de phone functie. In mijn geval 2 Android telefoons en een Amundsen systeem.

Bij vastlopen van het mediasysteem:
Startknop van mediasysteem 15 seconden ingedrukt houden met draaiende motor.
Systeem reset dan en meestal werkt het dan weer.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan