Ervaring 18/ 19 inch velgen + eibach

Topic in 'Octavia III' gestart door dimi74, 13-02-2018.

1. dimi74

dimi74 Senior Member

Beste mede Octavia 3 rijders,

Sta op het punt om mijn huidige 17 inch velgen te vervangen door 19 inch (225/35/19) exemplaren. Waarna ik de auto wil verlagen met een Eibach kit.
    Toch twijfel ik of ik hiermee niet teveel aan comfort inlever en daarom toch voor 18 inch (225/40/18) zou moeten gaan.

Heb op forums wel wat feedback gevonden maar dat betrof RS rijders. Die vonden dat er maar weinig verschil tussen de 2 maten zat.

Zijn er hier bestuurders die ervaring hebben met 19 inch velgen in combinatie met verlagen en hun ervaring willen delen

Laatst aangepast: 13-02-2018

2. Cedo Nulli

Cedo Nulli Nieuw lid

Geen ervaring met verlagen, wel het volgende:
    RS220 my 2014 met 18" gemini
    RS245 my 2018 met 19" extreme + DCC

De RS245 rijdt een pak zachter in zowel 'normale' als uiteraard de 'comfort' stand van het DCC. Hoewel er minder rubber rond de velgen hangt is het comfort merkelijk hoger.
    In de 'race' stand dan merk je uiteraard alle putjes en bultjes en voel je de wagen zoals het moet.

3. dimi74

dimi74 Senior Member

Cedo, heb zelf een 1.4 TSI dus beschik niet over instelbaar sportonderstel.

4. Jasper-RS

Jasper-RS Forumguru

Ik heb op mijn 2014 Octavia 1.2 tsi 19” xtreme velgen met continental sportcontact 6 (225/35/19) en eibach verlaging. Ik vind het heerlijk rijden en zeker niet ‘te’ stug.

5. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Hier de 19" extreme velgen, wel zonder verlaging. Nooit ondervonden dat het stuiterbak is met de 19". Kzou zeker niet voor 18" gaan. 19" smoelt gewoon veel beter. En een verlaging hoeft toch niet steeds zeggen dat je inboedt aan comfort? Bestaan toch sets die op comfort zijn gericht?

6. Rofffel

Rofffel Forumguru Donateur

Een verlaging middels veren betekend wel een stuggere setup.
    Ik heb nu sinds een kleine twee weken de Eibach Sportline en vind het verschil wel merkbaar. Voornamelijk op lagere snelheden merk ik het. Bij lagere snelheden heb ik het ook over verkeersdrempels, pleinen en klinkerwegen.
    Ik twijfel zelf of 19" niet te groot is.
    Ik vind het dan snel tjappie worden met zo'n ielig remschijfje erachter.
    18" staat netjes en met spacers kan je het geheel afronden en de sportiviteit komt dan op het oog niet van die ene inch.

7. dimi74

dimi74 Senior Member

De knoop is doorgehakt. Na het lezen van de reacties hier en de info die ik op wat andere forums vond heb ik toch gekozen voor 19 inch velgen.
    Optisch was ik er al van overtuigd dat het 19 moest gaan worden. Qua comfort was er nog twijfel maar veelal lees ik dat het allemaal nog wel gaat vallen qua hardheid, we shall see.
    Eind volgende week gaan ze eronder en dan snel een afspraak maken om hem lager te laten leggen.

ZaRoK en Corné de Kluijver vinden dit leuk.
  8. Leonneke73

Leonneke73 Actief lid

En welke velgen gaan het worden?

9. Jasper-RS

Jasper-RS Forumguru

Top, goeie keuze. Welke velg en merk band gaat het worden?

10. dimi74

dimi74 Senior Member

Als ze er volgende week onder zitten zal ik foto's plaatsen bij mijn profiel.

11. Rofffel

Rofffel Forumguru Donateur

Laat ons niet langer in het ongewisse!

12. dimi74

dimi74 Senior Member

Voor alle nieuwsgierigen, hier het resultaat.

route66 en HarrieSkoda vinden dit leuk.
  13. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Mooi! Lijkt net een Superb zo op een of andere manier.

Zit de verlaging er op de foto ook al op?

14. dimi74

dimi74 Senior Member

Nee de verlaging moet er nog op. Kijken of ik hiervoor een forumlid kan strikken;)

Deel deze pagina