EPC melding en remlichten die niet uitwillen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dimphy

Nieuw lid
Hoi,
Net thuis gekomen en nu gaan mijn remlichten niet meer uit.
Op mijn dashboard heb ik het EPC lampje brandende. Maar uit informatieboekje krijg ik niet de informatie die ik zoek.
Morgen ga ik wel naar de dealer, maar nu wil ik die lampen uit zodat ik geen lege accu krijg.

Help
Dimphy

Gieliovd

Forumguru
Hmm wat vervelend!

Je boekje zal je niet helpen nee...

Ik zal zo eens kijken wat EPC is, maar als klooien met je contactslot niet helpt dan wordt het toch echt de MIN - pool van de accu verwijderen!

Misschien als je hem erop zet dat het weer werkt, dat de computer gewoon een foutje heeft...

Succes!

Tallguy

Forumguru
wat doet opnieuw starten?

Ben al druk voor je aan het zoeken...schijnt te maken met het gasklephuis....wordt vervolgd

EDIT: lees ook dat EPC lampje aangaat als er een probleem is met de schakelaar van je rem...probeer je rem ook een paar keer te pompen (met lopende motor)....

EDIT2: EPC = Electronic Power Conservation. Lijkt me dus stug dat het met je gasklephuis te maken heeft...eerder dus een storing in een schakelaar...en aangezien je remlichten blijven branden zit daar het probleem

EDIT3: Als niks helpt idd de MIN pool maar van je accu afhalen en morgen naar de dealer.

Gieliovd

Forumguru
Ik heb hopelijk je oplossing gevonden, er staan veel klachten op het internet over kapotte remlichtschakelaars!

Daardoor gaat het EPC lampje aan!

edit: Ik lees ook veel over een "MAF"... eens verder kijken.

edit2: Kensei is het dus eens met mij dat het een grote kans is dat het te maken heeft met de remlichtschakelaar.

EPC staat trouwens voor Electronic Power Control

edit3: MAF staat dus voor je luchtmassa meter. Ze zeggen dat het ook kan liggen aan je sensor, vocht etc... maar dat verklaard je remlichten niet.

Als je een beetje handig bent met een zaklamp kun je die remlichtschakelaar er even af koppelen en maandag naar de dealer gaan!

Let wel: het schijnt nogal serieus te zijn als er wel iets is met je EPC en je ermee doorrijdt.

edit4(laatste edit):
E.P.C. – BRAKE LIGHT SWITCH IMPLAUSIBLE SIGNAL
On VW / Audi / Seat / Skoda vehicles if there is a breakdown in the brake light switch circuit, a warning will appear “EPC” on petrol cars and the glow plug sign on Diesel cars.
These need to be reset too, the most common reason being that both tail lights have been removed.

Tallguy

Forumguru
"control" lijkt me idd beter klinken dan "conservation"...had ik ergens op internet gevonden...

Hoe dan ook..ergens een probleem met een elektrisch stukje schakeling. Kijk dus wat motor starten, ff laten lopen en uitzetten doet. Ondertussen paar keer proberen hard te remmen...misschien dat schakelaar 'los' komt ofzo.
Zo niet...MIN-pool los...ff kijken wat dat doet (behalve je boordcomputer resetten qua trip informatie en misschien je radiozenders...niet spannend dus).
Dan aanschakelen en kijken of dat heeft geholpen.

Zo niet dan MIN-pool los halen en zo laten en morgen asap naar de dealer. Niet meer rond blijven rijden, want ik las verhalen over uitvallende stuurbekrachtiging, remdruk, motor in safe mode...al die ellende

dimphy

Nieuw lid
"control" lijkt me idd beter klinken dan "conservation"...had ik ergens op internet gevonden...

Hoe dan ook..ergens een probleem met een elektrisch stukje schakeling. Kijk dus wat motor starten, ff laten lopen en uitzetten doet. Ondertussen paar keer proberen hard te remmen...misschien dat schakelaar 'los' komt ofzo.
Zo niet...MIN-pool los...ff kijken wat dat doet (behalve je boordcomputer resetten qua trip informatie en misschien je radiozenders...niet spannend dus).
Dan aanschakelen en kijken of dat heeft geholpen.

Zo niet dan MIN-pool los halen en zo laten en morgen asap naar de dealer. Niet meer rond blijven rijden, want ik las verhalen over uitvallende stuurbekrachtiging, remdruk, motor in safe mode...al die ellende
auto gestart en pompend geremd, maar helaas lampje brand nog steeds en remlichten ook. Is dat moeilijk, afkoppelen accu op min pool (ik heb de accu gevonden) ik ben niet echt handig.
Kun je nog iets anders bedenken??? alvast bedankt

Tallguy

Forumguru
en eventueel, als je het echt niet aandurft, de Mobiliteitsservice bellen...die zullen waarschijnlijk of de accu loskoppelen of de lampjes eruit halen.

Moet je wel ff kijken of je recht hebt op zoiets...ik zou zelf de accu loshalen. De zwarte draad eraf halen (bij het - symbool uiteraard)

Zit meestal met een moertje vast.

Red Devil

Actief lid
ik ken idd ook een probleem met de remlichten en het lampje EPC..

EPC staat in het boekje volgens mij voor elektronische kleppen'iets'.. bij mij bleef deze ook branden, maar mijn remlichten deden het dus juist helemaal NIET..
ook geprobeerd de computer te resetten d.m.v. MINpool los te trekken voor 20 sec. ofzo.. mocht allemaal niet helpen..
later bij de VW dealer (jah ik weet het concurent haha, maar deze wouden op een zaterdagmiddag tog nog wel ff voor mij kijken wat het probleem was) het bleek namelijk de remschakelaar te zijn, deze vervangen en alles werkte weer..

dus denk eigenlijk wel dat het die schakelaar is, alleen is die bij jou kapot gegaan terwijl je op de rem trapte?

schakelaar koste mij €9.95 incl. BTW.. montage kosten waren gratis:D omdat de 'monteur' nu andere functie had, en zijn uren niet daarvoor kon schrijven;) dat noem ik dus service van de zaak.. en dan kom je nog met een skoda bij de vw dealer aan:crazy: haha

Gieliovd

Forumguru
Ik moest weg en kon niet meer helpen. Hoop dat ik je heb kunnen helpen en je iets hebt kunnen doen of als laatste hoop je accupool hebt losgehaald.

Kap er dus af, moertje los, zwarte kabel eraf en die ergens opzij duwen.

cvegreen

Forumguru
Amai , is ook een serieuze bedoening als je EPC blijft branden en je stoplichten of blijven branden of helemaal niet meer branden. Ik ben blij dat ik het ook weer weet , dan hoef ik niet meteen te panikeren als ik het tegenkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan