EPC lampje Skoda Fabia

Goedemorgen,

Sinds vorige week trotse eigenaar van een Skoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo (bj: 2016). Nu gelijk mee op vakantie gegaan.

De eerste 500km zonder problemen. Echter ging gisteren plots het EPC lampje branden en was er minder vermogen beschikbaar. Meteen langs de kant gezet. Na het herstarten van de auto was de melding weg en is deze ook niet meer terug gekomen. Garage gebeld en die zeggen dat wanneer de melding niet meer actueel is ze deze ook niet meer kunnen uitlezen.

Klopt dit? Zit er geen geheugen in waar men recente storingen kunnen terug kijken?
 

Tees

Donateur
Normaliter geeft elk lampje een foutcode, en die wordt wél opgeslagen. Ik weet niet of je al lang bij deze garage zit, maar ik twijfel dan wel meteen aan de kwaliteit met zo'n antwoord. Ze hebben natuurlijk geen zin in een garantiegeval, maar het lijkt me duidelijk dat je hiermee terug moet na je vakantie!

En vraag dan ook om de foutcode zelf, niet alleen de (meestal nogal vage) omschrijving. Dan kunnen we je hier eventueel ook verder helpen met de probleemzoeking.
 
Inmiddels terug in Nederland. Toch nog bij een plaatselijke garage laten uitlezen.
De foutcode was: P003300 - Turbolader-Umluftmagnetventil + P334B00 Ladedrucksteller.

Iemand bekend met deze foutcodes?
De afspraak om te laten repareren staat. Enig idee hoe ik kan controleren of het daadwerkelijk is verholpen?
Het probleem heeft zich namelijk alleen nog maar voorgedaan bij sterk klimmen.
 

Tees

Donateur
Als ik Gerrit Speek zo zie over deze foutcodes, dan lijkt het erop dat de regelklep voor de turbolaaddruk (N249) niet meer goed is. Máár: voor die 2e foutcode verwijst Gerrit naar een terugroepactie voor de kleinere TSI blokken, waarbij een ECU update uitgevoerd is. Ik zou dus even met je garage (is t een dealer?) overleggen of hij kan nagaan of die update is uitgevoerd. Heb helaas geen terugroepcode voor je, maar je kan bij de RDW met je kenteken kijken welke terugroepacties er voor jouw auto geweest zijn.

Ik neem trouwens aan dat dit onder garantie gefixt gaat worden?
 
Bovenaan Onderaan