EPC lampje en stotterend rijden

lb1993

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Ik heb mijn Skoda Fabia Elegance 1.4 uit 2001 nu 1,5 jaar en sinds het begin kwam er steeds een motorlampje soms i.c.m het EPC lampje. De auto stotterde met periodes alsof hij op 3 cilinders liep. Er is toen iets vervangen (ik weet zo even niet meer hoe het heet) maar het loopt vanaf een stalen buisje naar het gasklephuis.
Hierna was de storing niet verholpen en liep de auto nog steeds onregelmatig, toen heeft iemand het gasklephuis schoongemaakt en doorgespoten met een compressor.
Hierna was het motorstoringlampje wel weg maar blijft de auto soms nog stotterend lopen, vooral op bepaalde snelheden (rond 50km/u, 80km/u e.t.c.)

Heel soms, vooral tijdens filerijden gaat het EPC lampje aan en voelt het alsof de auto bijna stilvalt als ik wil optrekken. Als ik later de auto heb uitgezet en weer aanzet, is het lampje weer weg.
De auto heeft een automatische versnellingsbak. Bij stationair draaien (bij bijv. een stoplicht) is er benzine te ruiken in de auto, ook als de ramen dicht zijn.
Ik weet verder niet super veel van auto's af maar heb ook de financiële mogelijkheden niet op dit moment om de auto door te laten lichten.

Ik hoor graag of iemand weet welke richting ik het op moet zoeken.

Alvast bedankt!

Bovenaan Onderaan