Epc lampje en inhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel82

Nieuw lid
mijn fabia 1.4 mpi uit april 2001 houd in en het epc lampje brand, als het lampje brand dan houd hij in en komt langzaam op toeren(volgas in 4 80km/u!!!!) soms als hij opnieuw gestart wordt dan is het lampje uit en dan doet hij het gewoon. Bij de garage hebben ze het gasklephuis schoongemaakt en de nokkenas sensor vervangen totaal 200 euro en nog doet hij het niet goed, daarna nog een remleiding en nu moet hij het weer goed doen. Zijn er meer met dit probleem???
 

chiel82

Nieuw lid
heb al gekeken en kon wel iets vinden, dat aangegeven bij de garage maar kon het niet zijn. Vanavond voor de VIERDE KEER de auto wegbrengen. Ben het helemaal moe. Heeft iemand ook zoiets gehad???
 

Ronnie

Forumguru
Heb ook al zoiets gehad met mijn Passat 2.0 16V... Hele tijd zelf gezocht en uiteindelijk gevonden: Luchtmassameter defect, € 70.- van de sloop.
Lampje geeft aan dat er een (motor) storing is (kan ook uitgelezen worden met VDC/VAGCOM). door deze storing zal waarschijnlijk de motronic in de z.g noodloop gaan. Je kunt proberen om met het spanningsloos maken (accu minpool afkoppelen) de computer te resetten. Symptomen bij mij waren gelijk: motor trekt niet, geen toeren, slaat stationair vaak af.
 

EdK

Forumguru
Ga eens naar de volgende site http://www.prikpagina.nl/list.php?f=296&collapse=1( geen inschrijving nodig) en stel daar je vraag eens aan VW monteurke
Als die je geen antwoordt kan geven dan is het een opgegeven zaak !!

Laat wel weer hier weten wat het probleem was zodat andere hier er misschien in de toekomst ook wat aan hebben !!

Succes
 

chiel82

Nieuw lid
bedankt voor de reakties, vandaag totaal geen bericht gehad van de garage, baal er verschrikkelijk van, ook al kom je er niet aan toe, bel dan even, kleine moeite. Ik zal het even naar de garage mailen, hou jullie op de hoogte.
 

chiel82

Nieuw lid
bedankt voor de reakties, we gaan het weer doorgeven aan de garage, vandaag NIETS gehoord van de garage, niet te geloven maar waar, je kan op z'n minst toch even bellen ook al ben je er niet aan toe gekomen.
 
mijn fabia 1.4 mpi uit april 2001 houd in en het epc lampje brand, als het lampje brand dan houd hij in en komt langzaam op toeren(volgas in 4 80km/u!!!!) soms als hij opnieuw gestart wordt dan is het lampje uit en dan doet hij het gewoon. Bij de garage hebben ze het gasklephuis schoongemaakt en de nokkenas sensor vervangen totaal 200 euro en nog doet hij het niet goed, daarna nog een remleiding en nu moet hij het weer goed doen. Zijn er meer met dit probleem???

Staan er geen storingen in het motormanagment??.... de 50 kw gaat eigenlijk weinig mis.
Er gaat wel eens een bobinebrug defect, maar dan zou hij cilinderoverslag moeten opgeven in het storinggeheugen.
 

chiel82

Nieuw lid
het blijkt dus na heeeel veeeel zoeken en zeuren bij de garage om de importeur te bellen, dat het motorregelapparaat kapot is, kosten E 1300,- waarin ook de zoekkosten zijn opgenomen, na wat aandringen moest het dan E800,- kosten maar mocht ik ook de dingen betalen die "gerepareerd" waren maar waardoor het probleem niet opgelost was, dus ik heb de auto opgehaald en de receptionist een hand gegeven en ben op zoek gegaan naar een andere auto, de fabia was en is een fijne auto maar ik heb er veel aan moeten repareren en daar baal ik van, ook omdat ik de auto nieuw heb gekocht en er altijd zuinig mee om ben gegaan....
 

Roco

Lid
dit is enorm balen. bovendien vind ik het niet correct van de garage dat ze diverse reparaties in rekening brengen, terwijl daar het probleem, als ik jou goed begrijp, niet zat.
kan niet anders zeggen, dan dat je enorm pech hebt gehad. en als je ook nog zuinig op je auto bent geweest, is dat dubbel zuur.
ik weet niet of ik het er bij had laten zitten...
in ieder geval suc6 met het vinden van een alternatief.
 
het blijkt dus na heeeel veeeel zoeken en zeuren bij de garage om de importeur te bellen, dat het motorregelapparaat kapot is, kosten E 1300,- waarin ook de zoekkosten zijn opgenomen, na wat aandringen moest het dan E800,- kosten maar mocht ik ook de dingen betalen die "gerepareerd" waren maar waardoor het probleem niet opgelost was, dus ik heb de auto opgehaald en de receptionist een hand gegeven en ben op zoek gegaan naar een andere auto, de fabia was en is een fijne auto maar ik heb er veel aan moeten repareren en daar baal ik van, ook omdat ik de auto nieuw heb gekocht en er altijd zuinig mee om ben gegaan....

Ik zal niet zeggen dat een regelapparaat nooit kapot gaat, maar het komt wel heel erg weinig voor.
Welke storingen stonden er opgeslagen???? en waar komt die € 1300,= vandaan??? een regelapparaat voor een AQW kost uit m'n hoofd ff € 400,=, en dan is er nog een ander alternatief voor een nieuwe, n.l. www.onderdelenlijn.nl .
 

chiel82

Nieuw lid
de kosten komen van het apparaat E400 ex en 7 uur arbeid voor het zoeken naar het probleem, helaas is de dealer een blije skoda rijder kwijt, en heb nu een opel meriva gekocht,
 

cvegreen

Forumguru
chiel82;101063 helaas is de dealer een blije skoda rijder kwijt zei:
Ik hoop voor u dat je voor 90% tevredener zal zijn dan mijn vrouw over haar vectra , dan kom je aardig in de buurt gelijk ik tevreden ben over mijn fabia . Kortom haar vectra is zo'n rampzalig geval en we zijn niet alleen die klagen over slopel.
 

chiel82

Nieuw lid
bedankt voor de opbeurende woorden, hij heeft 54000 km gelopen en het is een 1.6 16v, de kleur is goed, wat wil je nog meer? Dinsdag ophalen dus afwachten maar.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan