epc lampje brand voor de 7e keer

bobby45

Actief lid
epc lampje brand na volgas geven.
Dit is de 7e keer dealer leest regelapparatuur vervangen?
eerst maar 4 nw bougies a 20 euro.
word vervolgt oja hij heeft nu ook geen dipje meer na 2000tpm

Hebben jullie dit al eens gehad?

Loopt op 2 poten wil niet harder dan 1500 tpm na uit zetten is het weg:1439:

PC-fre@k

Banned
In het verleden bij onze opel zafira-a zoiets gehad, maar daar was duidelijk uit te lezen wat het probleem was. Ik weet even niet de goede naam meer, maar was dat deel voorop de motor welke zorgt dat gebruikte 'lucht' weer retour naar motor gaat voor schonere/betere verbranding of zo. Die zat vol met troep en moest zelfs vervangen worden. Hij sloeg dan zo nu en dan in een 'safe' modus, kon je maar amper 1500 toeren en kwam voor geen meter vooruit als je hem herstartte (geen kracht meer). Ook 4x uitgelezen aangezien ze niet dacht dat dit het was (te duur :tongue: )

Even later een ander problemen (motormanagement lampje), dachten ze dieselpomp maar na een beetje struinen in TIS de garage gevraagd de krukassensor de vervangen (was hij niet blij mee, had de hele handleiding afgedrukt; 30 min stond er voor ;) ). Voor 40 euro opgelost en niks meer van gemerkt.

Volgens mij kan zoiets alleen tig oorzaken hebben en hoeft bovenstaande ook niet te zijn. Maargoed, mijn 2 cent zullen we maar zeggen :)

Bovenaan Onderaan