Enyaq wil soms niet open gaan met de sleutel

wdejong32

Actief lid
Onze Enyaq van 2021 heft nooit problemen gehad met open en dicht gaan op de sleutel maar sinds een paar maanden wil hij soms niet open gaan , na ca 20x reageert hij meestal wel een keertje maar fijn is dit niet en betrouwbaar is het zeker niet ( als hij het wel doet reageert hij van grote afstand op de sleutel) , met het idee dat de batterij minder zou worden zijn we overstapt op de reserve sleutel wat een paar weken goed ging tot vandaag en weer hetzelfde gelazer ,

Iemand enig idee wat dit kan zijn of heeft iemand hetzelfde probleem (meegemaakt ) ????????
 

JeSko

Forumguru
Heb je de batterij al vervangen? Wellicht is die gewoon op en die van de reservesleutel ook, die heeft daar bijna 2 jaar gelegen en word nu plots gebruikt, dan zijn ze ook snel leeg.
 

wdejong32

Actief lid
Dat zou kunnen maar de originele sleutel reageert ( als hij het doet) van grote afstand , dan zou hij toch juist geleidelijk van steeds kortere afstand moeten reageren ??
 

fanSkoda-VW

Donateur
@wdejong32 Steeds mindere afstand? Nee hoor, dat hoeft niet.
Zolang de batterij een bepaalde spanning/stroom kan leveren werkt het systeem.
Zakt het (plots) onder de drempelwaarde dan werkt het niet meer.

Jij gaat uit van analoog (steeds wat minder) en niet van digitaal (ja of nee)
Dat denk ik.

Grtsss
 

Smeeuwis

Donateur
Nee dat hoeft niet. Een bijna lege batterij merk je aan vaak niet reageren, en dan ineens wel. Afstand tot de auto doet er in mijn ervaring nauwelijks toe. Ik zou daar maar eens beginnen, even nieuw batterijtje steken. Uiteindelijk loop je de kans dat de auto de sleutel niet meer herkent en dan ga je hoe dan ook niet van je plek komen. Daar kom je altijd pas achter als het net even niet uitkomt en je haastig weg moet.
 

Japanese Power

Donateur
Bij m’n Kodiaq kreeg ik een melding in het scherm dat de batterij vervangen moest worden. Bij m’n Enyaq heb ik dat nog niet gehad. Wel is sinds enkele weken de reservesleutel ineens dood. Batterij vervangen boodt geen soelaas. Nieuwe sleutel is binnen maar kan, bij de gratie van, al half november, pas worden ingeleerd. Hoop niet dat deze problemen bij jou een voorbode zijn van mijn euvel.
 
Laatst bewerkt:

wdejong32

Actief lid
klopt , ik rij zelf kodiaq en deze geeft idd aan wanneer de batterij bijna leeg is , mijn auto( de blauwe in de profielfoto) kwam na 2 jaar met deze melding , of de enyaq dat ook zou moeten melden weet ik eigenlijk niet..
 

Antera

Donateur
Zekering van de Kessy verwijderen maar onderstaand werkt ook.
Koppel de 12V accu even los voor een minuut en sluit hem weer eens aan. Rijd een stukje zodat de meldingen weer weg zijn en zie wat er gebeurd. Heb het zelf ook ervaren bij mezelf en 2 klanten auto's en na het resetten kessy weer normaal bleef werken
 

wdejong32

Actief lid
we hebben een handige zoon en die heeft de batterijen van beide sleutels dinsdagavond vervangen door een duracel variant ,,, wordt vervolgt

dit eerst uitsluiten en anders verder zoeken
 
Bovenaan Onderaan