Enyaq navigatie

Etgr75

Nieuw lid
Bij gebruik van de navigatie zie keurig de volgende laadlocaties. Wat ik ook zie is heel irritant waar we kunnen eten met ingeschatte tijd. Heb geprobeerd om dit allemaal uit te zetten bij “ instellingen-basisinstellingen-voorkeurscategorieën bijzondere reisdoelen vastleggen”, maar helaas.
Wie kan mij helpen dit uit te krijgen?
 

Bijlagen

  • IMG_4234.jpeg
    IMG_4234.jpeg
    580,2 KB · Weergaven: 27

hemi24

Forumguru
Voor zover ik weet is dat (helaas) niet uit te zetten…

Welke software versie draait jouw Enyaq, is dat ME3.5?
 

hemi24

Forumguru
Nee, had het idee dat je op een nieuwere versie zat, maar dat is blijkbaar gewoon het visuele verschil tussen VW en Skoda, waar ik zo vreemd tegenaan kijk…
 

Smeeuwis

Donateur
Vanaf ME3.0 gaan updates OTA, oftewel Over The Air. Updates worden gefaseerd uitgerold en er wordt niet van tevoren aangegeven wanneer jouw auto hem gaat krijgen. Je ziet ineens een mededeling in je scherm en dan kan je hem oppakken.

Ik zal dit weekeinde eens puzzelen met die aanduidingen, ik wil zelf namelijk nog uitvinden of ik een voorgesteld laadpunt kan vervangen door een andere die ik zelf kies. Dat is me nog niet gelukt.
 

hemi24

Forumguru
@Smeeuwis : lijkt me dat als je een tussenstop toevoegt van een laadpunt vóór de geplande laadstop, dat het systeem daar zelf weer mee gaat rekenen?
Hij zal hoe dan ook opnieuw gaan rekenen als je tussentijds gaat bijladen..!
 

hemi24

Forumguru
Ben ook benieuwd, ik heb het automatisch toevoegen van laadstops sowieso uit staan aangezien dat aankomsttijden genereert die onlogisch of onnodig zijn…
 

Okki

Donateur
waar we kunnen eten met ingeschatte tijd

Niet elke vernieuwing is een verbetering. In mijn Scala zag op op de navigatie ook de aanduiding over hoeveel km er een "gewone" parkeerplaats langs de snelweg kwam.

Nu zie ik alleen tankstations en wegrestaurants en allerlei broodjeszaken die niet eens op de route liggen. Kan helaas ook niet uitgezet worden.
 

hemi24

Forumguru
Mooi oefen klusje dit weekeinde.
En wat is de uitkomst..?

Bij de ID.3 werkt het namelijk net zoals ik al aangaf: als je zelf een tussenliggend laadpunt ingeeft als tussenstop neemt de navigatie dit over als laadstop en gaat de navigatie daarmee verder rekenen.

Morgen nog even proberen wat er gebeurt als je bij en reis met meerdere laadstops een tussenstop toevoegt na de 2e of 3e laadstop.
Ik verwacht dat het systeem daar ook gewoon mee verder gaat rekenen en de achterliggende stops aanpast.

Blijkbaar kent het systeem wel een max.: ik heb twee verschillende bestemmingen met een totaalafstand van 1.200 km ingegeven, maar dan geeft het systeem helemaal geen laadstops meer aan…
 
Laatst bewerkt:

Smeeuwis

Donateur
Ik ben er nog niet aan toe gekomen. Moet deze week nog wel een paar ritten maken, hopelijk lukt het dan.
 
Bovenaan Onderaan