ENYAQ iV Skoda logo customization

prdrstma

Nieuw lid
Heeft iemand hier een aanbeveling voor een auto detailing / customization bedrijf in (de buurt van) Amsterdam
die het originele Skoda logo (chrome met zwarte achtergrond) --- of anders een al geheel zwart gespoten logo ---
zou kunnen "omtoveren" (spuiten, wrappen, ...?) in (zo iets als) deze:
http://skoda-acc.com/GENUINE-SKODA-...LVER-ARCTIC-5LA853621-F7B?search=enyaq emblem
WhatsApp%20Image%202021-10-04%20at%2016.04.07-1024x768.jpeg

dus zwart met arctic silver achtergrond?

Deze hier boven is al maanden uitverkocht en blijkt niet meer beschikbaar te komen(?)

Dank!
 

prdrstma

Nieuw lid
@nicknameless dank!
Echter, dat en waar ik een geheel zwarte logo kan krijgen wist/weet ik al ;)
Maar wat ik wil is een logo met alleen de ring eromheen en de "vliegende pijl" (of is het toch een "egel"? ;)) in het zwart, maar de achtergrond in lakkleur Arctic Silver (H6H6), dan wel vanuit het originele logo zwart naar arctic silver en chrome naar zwart.
Omdat deze bij enige site/plek, waar ik hem tot nu toe "kant en klaar" kon vinden, langdurig uitverkocht is, was/is mijn vraag of iemand iemand weet (liefst in de buurt van Amsterdam) die zo iets kan maken ...
 

ertromp

Forumguru
OT: Skoda embleem: https://www.skoda.nl/over-skoda/het-logo

De betekenis​

Sinds 2017 heeft ŠKODA een vernieuwd logo, dit staat voor:
  • De grote cirkel staat voor de wereld/wereldbol en de algemeenheid en perfectie van producten.
  • De vleugel staat voor technische vooruitgang op gebied van productie en verkoop over de hele wereld.
  • De pijl staat voor onze progressieve productiemethodes en hoge productiviteit.
  • De kleine cirkel (oog) staat voor de precisie in onze productie, technisch inzicht en toekomstvisie.
  • De kleur zwart staat voor de honderdjarige traditie van ŠKODA.
  • De kleur groen staat voor onze milieubewuste productietechnieken, de recycling van materialen en zuinige, brandstofbesparende auto’s

En nu nog eens kijken naar:
- huidige levertijden
- problemen met de huidige software
- sjoemelsoftware
- distributiekettingproblemen in het verleden
- inwendige vervuiling
- krakende onderstellen
- lekkende panoramadaken
- bijna vergeten de problemen met de zuigerveren op de 1.8TSI
:deuk::deuk:

Maar het blijft een mooi merk!
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
De overname door VAG heeft Skoda veel (en ver) gebracht, zowel op positief als negatief vlak…
 
Toch nog even hier vragen, zit er verschil tussen het originele embleem van de Kodiaq en de Enyaq? Qua formaat en misschien kromming? Als ik namelijk in de vagshop kijk zit er aanzienlijk prijsverschil in.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Als er een ander onderdeelnummer voor gebruikt wordt, zijn ze niet uitwisselbaar.
Onderdeelnummers checken dus.
Aanzienlijk prijsverschil duidt waarschijnlijk ook op andere maatvoering en/of kromming.
 

EdK

Forumguru
Als er een ander onderdeelnummer voor gebruikt wordt, zijn ze niet uitwisselbaar.
Dat is niet geheel waar !
In verleden toen we naar nieuwe logo overgingen en er leden waren die op hun wagen met oude logo reden maar nieuwe wilde was het ook niet vaak zo maar blind kopen Probleem lag in algemeen bij de diameter van het logo.
En voor mijn Yeti toendertijd was de achterzijde 1 op 1 over te zetten maar voor had ik er één van een ander skoda model.
Vraag me niet welke want dat ben ik even kwijt.
Weet wel dat de kromming in de Yeti net even anders was , maar dat ik hem redelijk makkelijk kon vervormen zodat hij wel paste en meen dat ik de pennetjes aan achterzijde er 2 van de drie moest wegknippen
Maar die pennetjes zijn meer voor centreren, dus waar je op moet letten dus is de diameter. en eventueel de kleur als je er één van superskoda neemt
 

prdrstma

Nieuw lid
Dank jullie wel!
Ik begreep echter inderdaad van mijn dealer dat de Kodiaq logos niet op de Enyaq passen; mogelijk wel zelfde diameter, maar andere kromming: de Kodiaq logos zijn "bolliger", de Enyaq logos platter.
Dus, ik moet/ga inderdaad verder zoeken ...
 

olivier020

Nieuw lid
Vandaag een zwart logo op de Enyaq gekregen en dit staat wel gaaf. Nu nog de grill in het zwart en de voorkant is af
Dank jullie wel!
Ik begreep echter inderdaad van mijn dealer dat de Kodiaq logos niet op de Enyaq passen; mogelijk wel zelfde diameter, maar andere kromming: de Kodiaq logos zijn "bolliger", de Enyaq logos platter.
Dus, ik moet/ga inderdaad verder zoeken ...
Het logo van de Kodiaq is kleiner en er zit inderdaad een andere bolling in
 

Bijlagen

  • 9A70C098-5B7E-43EE-838D-F5D617AAE4E9.jpeg
    9A70C098-5B7E-43EE-838D-F5D617AAE4E9.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 26
Bovenaan Onderaan