Enyaq Coupe RS Tuning

Renegade

Nieuw lid
Vraagje .. weet er iemand of de Enyaq coupe RS kan tunen? Mijne heeft nu 300 PK . En als je nu de RS besteld is die 340 PK.
 

EdK

Forumguru
Tsja 300Pk is natuurlijk wel karig als je je schoonmoeder ook af en toe mee moet nemen !!
Dat gaat makkelijker met 340Pk
Maar misschien aan dealer vragen of ze er een andere elektromotor in kunnen lepelen voor je met meer PK
Maar tsja dan zal je Km range wel wat korter worden met zo'n stroomvreter.... :pieker:
 

leon-cupra

Forumguru
Met 300pk wordt ze enkel wagenziek, met 340pk zou ze wel eens een attackske kunnen doen :deuk:

Maar 40pk op 300km is toch niet de moeite om alle risico’s van dien te pakken. Weg garantie. 40pk op 300pk ga je amper voelen.
 

JeSko

Forumguru
Om ook even serieus te reageren, ja er zijn inmiddels chiptuners die zich toeleggen op EV's, wat ik zie is dat er vooral met pedalboxen of powerboxen gewerkt word, daardoor is er winst te behalen. Let wel op dat dit nog in relatieve kinderschoenen staat, zou er zelf het risico niet met nemen.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Specifiek voor de VRS enyaq nog niets te vinden, wel al voor de gewone enyaq, al zal de VRS snel volgen gok ik.


 

JeSko

Forumguru
@hemi24

Wellicht passen ze gewoon het stroompedaal aan zodat hij heviger reageert, het echt winnen van vermogen op papier zal anders moeten.

Het zijn en blijven broodroosters he, broodroosters kan je niet chippen :tongue:
 

Dennisx

Nieuw lid
Komt nog wel.
Er zijn al enkele merken waar het wel kan met externe modules.

Voorbeeld
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Laat ik voorzichtig zeggen dat ik er niet in geloof, de elektromotor zou je wat eerder meer stroom kunnen geven, maar dan zal het BMS ingrijpen omdat de HV accu daarvan te lijden heeft.
Ook is een 'powerboost' bij een elektromotor van (heel) korte duur. Kijk maar eens hoelang de plaid versie zijn topvermogen kan leveren.
En dan zal een extra boxje, dat ze in een uurtje inbouwen, ervoor zorgen dat het BMS (en dat is in/op de HV accu ingebouwd) gepasseerd wordt??
Overigens vind ik krap 8% 'winst' (37pk) op een basis van 462 pk geen 500 euro waard, ik denk eerder dat dat beetje extra al wel in de motor zit.
 
Bovenaan Onderaan