Enquete - Afstudeer opdracht trekhaken

NathanK

Nieuw lid
Hallo Skoda rijders,

Samen met een studiegenoot ben ik bezig met afstuderen in de richting industrieel product ontwerp. Dit doen we bij het bedrijf Thule Towing Systems. Onze opdracht is om de trekhaak te verbeteren voor zowel de gebruiker (eigenaar van de auto) als voor de automonteurs, om zo meer interesse te wekken en een meerwaarde te creëren voor deze trekhaken.

We hebben al een aantal ideeën waarvan we denken dat ze het gebruik kunnen verbeteren en die willen we toetsen aan de gebruikers, vandaar dat we een enquête hebben gemaakt.

De enquête duurt ongeveer 5 minuten.
Link: trekhaak afstudeeropdracht

Alvast hartelijk bedankt voor uw tijd. En als u nog vragen heeft over ons project of over trekhaken, zullen we die graag beantwoorden.

Quagga

Lid
Gedaan! Van mij mag een trekhaak zeker meer gebruikersvriendelijk wordt, zolang het maar niet de betrouwbaarheid benadelen. Kleurtjes lijk mij niets, een meer hoogwaardige afwerking (RVS?) mag zeker! Wat vond jullie?

E

Ex-lid 2926

Studieknobbel - Welstandsknobbel. De verbinding is gelegd. Ik heb 'm ingevuld. Succes met de opdracht en de studie. En spoor ze daar in Staphorst maar even aan om de trekhaken nog roestwerender te maken met een supersterke zwarte laklaag, dus niet in het plaatselijke groen en blauw.

Space_NL

Senior Member
gedaan, hoewel je onderzoek wel heel erg laat blijken welke zaken ze binnenkort denken te vernieuwen ... en wat niet. afstudeeronderzoek of schoolopdracht?

Canon-Eye

Forumguru
een meer hoogwaardige afwerking (RVS?) mag zeker! Wat vond jullie?
Gedaan.
Qua afwerking: doe maar géén RVS (ik ben niet zo van de glitter, en 't is ook niet sterker). Goed staal, gegalvaniseerd en daaroverheen zwart gepoedercoat (behalve de kogel, denk ik), dan is het voor mij wel mooi zat.

jalex_h

Forumguru
Ook ingevuld!
RVS? Jakkes,niet aan beginnen. Te slap, glimt te veel enzal zeker met een stabillisatiekoppeling heel snel slijten.

hemi24

Forumguru
Ingevuld!

Heb bij mijn eerste O2 destijds zelf een trekhaak gemonteerd, welliswaar een afneembare Westfalia, maar dat maakt qua werkwijze weinig verschil...
Aardige klus zoiets en daarna begreep ik ook waarom in andere landen de fabrieksoptie wordt aangeboden om een auto af-fabriek met voorbereiding te bestellen: dan heb je in elk geval de kabels al achterin de kofferbak..!

Bovenaan Onderaan