Columbus Enkele vraagjes over het audiosysteem

Hallo iedereen,

Ik heb sinds een goeie week een nieuwe octavia, maar ik ben nog een beetje aan het zoeken met het audiosysteem van de wagen, en ik hoop dat jullie kenners mij misschien wat verder kunnen helpen met mijn vragen.

Ik had in een ander topic hier al gevonden hoe je aan de folderview van een usb kan geraken, maar ik merk dat telkens wanneer ik er opnieuw naartoe ga, hij terug op de andere weergave staat. Is er een manier waarop je vast kan zetten dat hij steeds bij de folderweergave start?

Ik merk vaak dat bepaalde liedjes precies dubbel op de stick staan, en hij speelt ze ook 2 maal na elkaar af, hoewel ik er zeker van ben dat ze er maar 1 keer op staan. Iemand die de oorzaak hiervan weet?

Iemand had mijn enige tijd terug verteld dat het Columbus audio systeem over een intern geheugen beschikt waar je je liedjes zou kunnen op overzetten of bewaren, zodat je niet altijd met een usb stick hoeft te zitten. Echter kan ik hier niets van terugvinden. Klopt dit, of gaat dit over een oudere versie of een extra optie? Of is dit gewoon onzin?

En een laatste vraag, als je in de lijst van Columbus media kijkt, dan zie je daar ook de optie voor afspeellijsten staan. Is dat iets dat je bvb op de pc kan maken, of moet dit via het Columbus systeem zelf gemaakt worden?

Sorry voor de vele vragen, maar ik zou het erg appreciëren als iemand me wat meer duidelijkheid kan verschaffen. Alvast bedankt!
 
Ofwel stel ik erg moeilijke vragen, ofwel erg domme vragen, ofwel sta ik bij iedereen op een ignorelijst. :pieker:
 

jongetje

Forumguru
Begint je audio ook elke keer bij hetzelfde nummer? Dat had ik in het begin en toen gebruikte ik een SD-kaartlezer met de SDkaart uit mijn vorige octavia. Ik heb toen een usb-c stick gekocht en sindsdien gaat het wel goed met afspelen en onthouden waar hij was. Het duurt het wel even voordat het hele systeem is opgestart en alles goed en vloeiend werkt.

Volgens mij kun je geen muziek van USBC naar het interne geheugen zetten, maar USBC sticks zijn best klein.
 

Snoete

Lid
Is er een manier waarop je vast kan zetten dat hij steeds bij de folderweergave start?

Ik merk vaak dat bepaalde liedjes precies dubbel op de stick staan, Iemand die de oorzaak hiervan weet?

Iemand had mijn enige tijd terug verteld dat het Columbus audio systeem over een intern geheugen beschikt waar je je liedjes zou kunnen op overzetten of bewaren, zodat je niet altijd met een usb stick hoeft te zitten. Echter kan ik hier niets van terugvinden. Klopt dit, of gaat dit over een oudere versie of een extra optie? Of is dit gewoon onzin?

En een laatste vraag, als je in de lijst van Columbus media kijkt, dan zie je daar ook de optie voor afspeellijsten staan. Is dat iets dat je bvb op de pc kan maken, of moet dit via het Columbus systeem zelf gemaakt worden?

Vraag 1:
Wanneer ik de auto (en de mediaplayer) uit zet met de folderweergave in beeld en een dag later weer aan, dan start de mediaplayer gewoon weer met de folderweergave.
Heb ook al een paar keer gezien dat de folderweergave daarna automatisch over gaat naar een albumcover over het hele scherm (fullscreen). Ik ben er nog niet achter hoe dat kan.

Ik zou zoals jongetje al aangeeft eerst een (andere) USB-C stick aanschaffen, dat lijkt mij de oorzaak. Ik heb er 1 met aan de andere kant een USB-A aansluiting zodat de muziek er eenvoudig vanaf de PC op gezet kan worden.

Vraag 2:
Dubbele nummers heb ik niet met de USB-C stick, lijkt mij hetzelfde probleem als bij vraag 1.

Vraag 3:
Een interne opslag is volgens mij alleen bij de oudere Columbus

Vraag 4:
Afspeellijsten (.m3u) kun je met heel veel programma's maken. Zelf gebruik ik MediaMonkey omdat je daarmee simpelweg alle functies hebt voor het bewerken van muziekbestanden als mp3 en Flac. Maar de Windows Mediaspeler kan het ook. Gewoon even zoeken naar het maken van een .m3u bestand.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan