Engine Fault Workshop melding

KlaasP

Actief lid
Zojuist de auto gewassen en even een rondje gaan rijden.
De auto was al warm en wilde een 80 weg opdraaien totdat de auto flink inhield en er op het display ‘engine fault workshop!’ kwam te staan.

Tevens brandde het motormanagement lampje en het EPC lampje.

Stationair staat de auto te bokken.



Heb de auto even uit gehad en nu weer gestart, en het motormanagement lampje staat aan. Het bokken is wel heel erg aanwezig.

Gaat om een Superb 1.8 TSI met 142k en recentelijk gechipt en dsg optimalisatie gehad.
 

KlaasP

Actief lid
Dat las ik hier ook al. Ga dat zo snel mogelijk doen. Kan er eventueel nog mee gereden worden? De meldingen zijn er uit nu ik de auto net weer start.
 

Tees

Donateur
Met een rood lampje in principe niet rijden, met een geel lampje kan dat best. Of t fijn rijdt is een ander verhaal, soms kunnen motormanagement fouten een vervelend tot heel slecht rijdende auto opleveren. Desnoods de Wegenwacht even bellen als en daar lid van bent. Die lezen m zo voor je uit.
 

KlaasP

Actief lid
Ik ben geen woonplaats lid helaas. Maar ik ga de auto ergens uit laten lezen. Moet het specifiek een Skoda dealer zijn?
 

Tees

Donateur
De meeste algemene garages zullen dit ook wel kunnen. Misschien niet alle VAG-specifieke codes, maar dat is voor motormanagementfouten meestal niet nodig.
 

Tees

Donateur
Tsja, dan kan je net zo goed naar een garage rijden, ben je waarschijnlijk sneller klaar. De Wegenwacht doet er vaak ook wel een uur over om te komen...
 

KlaasP

Actief lid
Ik rij morgen wel even langs de VW garage.
Ik heb net nog even gekeken of de auto hetzelfde deed.
Tijdens starten weer het bokken gevoeld en heb een stukje gereden. Motormanagement lampje begon te knipperen en daarna het EPC lampje welke aan ging. Het motormanagement lampje knipperde niet meer maar stond gewoon aan.

Zelf opschakelen gaat overigens ‘makkelijker’ dan de auto in de D te zetten.

Belangrijke vraag, kan ik er morgen mee rijden (kleine 10 minuten) en dan smiddags naar de garage (ook weer 10 minuten)?
 

Tees

Donateur
Dat kunnen we moeilijk van afstand zeggen. Als ie rijdt, dan rijdt ie. Ik zou zelf de snelweg wel mijden, tis toch lullig als je daar stilvalt of blijkt dat je niet harder dan 70 kan oid.
 

hemi24

Forumguru
Hoe groot schat mede kans in dat het iets te maken heeft met de recentelijk uitgevoerde chip-tuning?

Eerst maar eens fatsoenlijk laten uitlezen op aanwezige foutmeldingen!
 

KlaasP

Actief lid
Heb de Volkswagen dealer gebeld maar die kunnen niet volledig uitlezen, dus verwijzen ze mij door naar de Skoda dealer (30 minuten rijden).
Ik ga de auto evengoed brengen en kijken hoe ver ze kunnen komen.
 

Tees

Donateur
Lees: ze hebben er geen zin in. Totale quatsch dat ze niet (diep) zouden kunnen uitlezen, er is softwarematig ggeen enkel verschil tussen een VW en een Skoda. Maar goed, als je maar geholpen wordt ergens...

Ik zie trouwens dat je in NH woont, ik meen me te herinneren dat er een goed adresje in Hoorn zit, die voormalig VAG-monteur is en zelfstandig verder gegaan is. Weet niet of dat in de buurt is, maar @EdK weet wel wie dat is.
 

KlaasP

Actief lid
De man vroeg of er een abs lampje brandde maar ik zei nee, alleen motormanagement en EPC lampje.
Hij zei dat als dat abs lampje ook zou branden het dan een wielsensor zou zijn. Maar daar heb ik nu niet veel aan.

Ik woon overigens zelf in Den Helder en Schagen is dan voor mij dichterbij dan dat Hoorn is. Maar ik ‘durf’ er niet echt mee te gaan rijden.
 

Tees

Donateur
De man vroeg of er een abs lampje brandde maar ik zei nee, alleen motormanagement en EPC lampje.
Hij zei dat als dat abs lampje ook zou branden het dan een wielsensor zou zijn.

Potverdorie, wat een genieën daar bij die dealer! Dat ze dat in 3 jaar MTS geleerd hebben! :rolleyes:
 
Bovenaan Onderaan