.. en weer verlaat een nieuwe Skoda de garage ..

.. om vervolgens de komende 4 jaar mij en mijn gezin te vervoeren.

Het is onze eerste Skoda, een Octavia Combi 1.6TDI Greentech Elegance BusinnesLine. Nog nooit een auto gehad met zo'n lange naam! De kleur: gewoon zwart. Met de handgeschakelde 5-bak.

Vier jaar terug hebben we ook gekeken naar de Octavia Combi maar toen is het een V50 geworden. Die is alleen te klein voor de inmiddels lange stelten van mijn oudste. Inmiddels noodgedwongen een andere werkgever maar ook de nieuwe kent gelukkig een leuke leaseregeling.

We wonen in het Noorden van het land, ik werk in de buurt van Zwolle dus er zullen de nodige kilometers gedraaid worden. Komende vrijdag ga ik 'm halen bij de dealer, ben benieuwd!!

Op de al rijke uitvoering komt alleen nog de sunset-optie, bluetooth en een normaal reservewiel (deze uitvoering was al besteld dus daardoor had ik maar iets van dik drie weken levertermijn). Mijn vrouw vond het jammer dat de stoelverwarming er niet bij zit...

Groet,
Niels
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn vrouw vond het jammer dat de stoelverwarming er niet bij zit...
Terecht! Maar dat kán eventueel ook wel via de dealer worden toegevoegd. Alleen heb je dan vermoedelijk niet van die mooie 3- of 4-standenwieltjes in het dashboard, maar moet je het doen met een 2-standen wipschakelaartje op elke stoel.

Althans, zo is het bij mijn FII GL opgelost. Stoelverwarming was hiervoor niet af-fabriek te leveren, maar dealer heeft dit achteraf (laten?) inbouwen.
 
Bovenaan Onderaan