En nu nog Ford rijder stelt zich voor

BWK K1600gt

Actief lid
Hoi Skoda rijders,
Ik ben Rob, 54 jaar getrouwd en gezegend met twee zeer uit de kluiten gewassen koters.
Op dit moment rijd ik een Ford Mondeo Hatchback 2.0 TDCI met 224 pk en 480 Nm (licht getuned zullen we maar zeggen)
Deze mondeo is volgend jaar aan vervanging toe(lease) en daar de kids en het feit dat ik soms wat rugproblemen heb, een grote hoge auto verantwoorden.
Gezien mijn Ford hart heb ik eerst op internet gekeken naar de nieuwe Kuga maar de levertijd zal een probleem gaan worden en tevens is er voor de benzineversie weinig info.
Toen kwam ik de Seat Taracco tegen en dat vind ik toch wel een vette bak, alleen het kleurenpallet van deze auto vind ik erg beperkt en tevens is een dsg alleen mogelijk in combinatie met een 2.0tsi en 4x4 wat de totaalprijs niet echt schappelijk maakt. Tijdens het surfen op het internet de Kodiaq tegen gekomen in de Sportline uitvoering en die voldoet aan het ruimteaanbod en de hoogte.
Nu twijfel ik alleen nog tussen Velvet Red (mijn keus) en Racing Blue ( mijn eega haar keus)
Ik heb voorlopig nog voldoende leesvoer hier op het forum.

Grtz Rob
 

Japanese Power

Donateur
Ha Rob,

Welkom op ons forum! Wat is je verteld over de levertijd van de nieuwe Kuga?
Ben benieuwd aangezien de levertijden op Kodiaq's nog steeds niet mals zijn, al gaat het voorzichtig de betere kant op...

Johan
 

BWK K1600gt

Actief lid
De PHEV komt eind maart als je die nu besteld. De overige komen na die dstum beschikbaar en prijzen zijn nog niet bekend. Voor mij teveel onzekerheden. De binnenruimte is ook kleiner dan de Kodiaq. Dit is voor mij het grootste struikelblok. Mijn huidige Mondeo is echt niet klein maar met twee stevige koters is die toch ineens heel krap.
 

BWK K1600gt

Actief lid
Ik rij al vanaf 1986 Ford en ik denk dat ik nu toe ben aan iets anders. Alhoewel de Mondeo probleemloos is geweest wil ik gewoon iets anders en vooral ruimte staat hoog op mijn verlanglijstje i.v.m. twee grote kinderen en een Tervuerense herder die achterin de ruimte moet hebben. Tevens zijn mijn vrouw en ik rugpatient en is een hogere auto dus wel zo verstandig. Wel vind ik een sportief ogende auto een must zodoende de interesse voor de Sportline uitvoering met de 20" Vega velgen.
 

CDK

Forumguru
Welkom hier! Van een Kodiaq (mits voldoende vermogen onder de kap) ga je geen spijt krijgen. Heerlijke auto om mee te rijden en aan ruimte geen gebrek.
 

johndoe

Forumguru
Ik ben ook overgestapt van een Mondeo naar de Kodiaq. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Ik vond de Mondeo al redelijk ruim zitten met mij 2m07. Maar de Kodiaq is van een andere wereld qua binnenruimte. Mijn kinderen zijn ook niet zo kort uitgevallen en de beenruimte achterin is waaanzinnig. Als ik de stoel in mijn stand instel (dus helemaal naar achteren), dan kan ik zelf nog riant op de achterbank er achter zitten.
Ik kon alleen geen panoramadak. Dan lever je toch een paar centimeter hoofdruimte in en dan wordt het voor mij weer te krap. Let daar dus eventueel op als de binnenruimte voor jou ook een top prioriteit is.

Ik rij de normale 2.0 TSI 4x4 en ben erg tevreden met de hoeveelheid vermogen. (niet tegen Corné zeggen, want die lacht me dan uit )
 

philippe bakker

Forumguru
Ik ben ook overgestapt van een Mondeo naar de Kodiaq. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Ik vond de Mondeo al redelijk ruim zitten met mij 2m07. Maar de Kodiaq is van een andere wereld qua binnenruimte. Mijn kinderen zijn ook niet zo kort uitgevallen en de beenruimte achterin is waaanzinnig. Als ik de stoel in mijn stand instel (dus helemaal naar achteren), dan kan ik zelf nog riant op de achterbank er achter zitten.
Ik kon alleen geen panoramadak. Dan lever je toch een paar centimeter hoofdruimte in en dan wordt het voor mij weer te krap. Let daar dus eventueel op als de binnenruimte voor jou ook een top prioriteit is.

Ik rij de normale 2.0 TSI 4x4 en ben erg tevreden met de hoeveelheid vermogen. (niet tegen Corné zeggen, want die lacht me dan uit )
En wat zit jij aan gemiddeld verbruik ?
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Welkom op het forum en succes met je keuze! Groeten van een ex-BMW rijder (K100RS, K1100RS, rij nu af en toe op de K75RT van mijn pa).
 
Bovenaan Onderaan