Emuk caravanspiegels

kleine heino

Senior Member
Vandaag Emuk caravanspiegels gekocht voor onze Karoq. ik heb de beugels exact bevestigd zoals in de beschrijving staat geschreven maar had toch wat moeite om deze goed te bevestigen. Toen ze eenmaal zaten zag ik dat ze behoorlijk uitsteken. Ik heb het verschil opgemeten met mijn oude spiegels van Milenco maar de staven waar je de Emul spiegels op bevestigd steken per kant bijna 10cm verder uit. Ik heb dit even nagevraagd bij de leverancier en daar zegt men dat dit is omdat er ook caravans van 2.50 meter breed zijn. Afzagen is geen optie want dan vervalt direct alle garantie.

Heeft iemand in dit forum ook deze ervaring met Emuk spiegels? Ik ben bang dat ik het niet fijn vind rijden als ze zover uitsteken.

hemi24

Forumguru
Je hoeft het klemmetje van de spiegel ook niet tot het randje te schuiven…
ik heb de spiegels zo ver naar buiten dat het puntje van de staaf net niet buiten de rand van de spiegel steekt.
Persoonlijk vindt ik het wel fijn, zo zie je ook wat achter de caravan en kijk je er niet alleen langs…!

barretje

Senior Member
Het eerste wat ik altijd doe is afzagen! Welke garantie zou je willen hebben dan? Als je glas eruit valt heeft dat toch niks te maken dat jij die stang hebt afgezaagd? Ik heb er zeker zes centimeter vanaf gehaald.

Pasi

Lid
Ik zou eerst proberen hoe de spiegels nu bevallen. Door de extra lengte kunnen ze b.v. meer gaan trillen, waardoor het zicht juist slechter wordt. Maar ze zouden ook prima zicht kunnen geven !

Echter hoe verder de spiegels uitsteken, hoe dichter men achter de caravan kan kijken. De breedte van de auto én van de caravan zijn natuurlijk ook bepalend, wat men in de spiegels kan zien. Een relatieve smalle auto en een brede caravan, maken het kijken naar achter de caravan beslist moeilijker dan andersom. En dán zou een extra ver uitstekende spiegel kunnen helpen.

Vindt u dat de spiegels te veel trillen en/of dat de spiegels gevaarlijk ver uitsteken en/of dat u verwacht met kortere spiegels ook genoeg te kunnen zien, dan kan u ze altijd nog inkorten. Langer maken is vaak veel moeilijker :jaja:.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan