Emuk caravanspiegels of toch andere?

Greenliner

Senior Member
Hoi,

Afgelopen zomer ben ik een Emuk spiegel verloren ondanks meerdere malen aandraaien onderweg. De pasvorm vond ik al niet zo jofel. Anderen zijn weer bijzonder tevreden erover. Wie heeft er een ander merk en hoe bevallen die?

Groet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb goede ervaringen met de Milenco's.
Let wel op bij de keuze: ze zijn er in een vlakke versie en een iets bolle. Laatstgenoemde geeft een groter gezichtsveld, maar werkt dus ook iets verkleinend. Bij voorkeur eerst proberen wat je prettiger vindt...
 

RZ070970

Nieuw lid
Heb ook de Milenco gehad in het verleden, maar die zijn naar mijn mening absoluut niet trillingvrij en niet te vergelijken met Emuk. Heb ook in het begin geworsteld met de niet perfecte pasvorm van Emuk, maar na een eerder topic alhier gelezen te hebben over het natmaken van zowel de spiegel als ook het spiegelhuis, dit geprobeerd en ik moet zeggen dat met een beetje schuiven de Emuks nagenoeg perfect zitten !
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik heb ook Emuks op mijn O3. Ook ik heb 1x gehad dat de Emuk aan de passagierszijde los kwam. Gelukkig bleef de spiegel met de beugel aan de spiegel hangen en kon mijn vrouw hem gelukkig via het raam naar binnen halen. Daarna eens goed gekeken en het bleek dat ik hem toch net niet helemaal goed gemonteerd had. Nadat ik hem op de correcte manier heb geplaatst heb ik nooit meer dit probleem gehad.
Ik heb jarenlang de Milenco's gehad. Op zich bevielen ze wel, maar als je eenmaal Emuk spiegels hebt gehad, dan zullen ze zeker niet beter gaan bevallen.
Ik heb de Emuk XL spiegels. Het is even wennen omdat de de spiegel vergroot, dus alles lijkt verder weg dan het in werkelijkheid is. Maar na een korte gewenning bevallen ze perfect!
 

Renkie

Forumguru
Bij Emuk is een plastic wig/nokje wat goed gedraaid moet zijn tijdens het aandraaien. Als je dat goed doet zou de spiegel steeds vaster moeten schuiven bij het aandraaien.

Doe je dat niet goed dan kan de spiegel inderdaad los komen.
 
Bovenaan Onderaan