Emergency Assistant "test"

Superbst

Senior Member
Kwam vandaag toevallig dit filmpje tegen:

Leuk om eens te zien of/hoe het werkt TOT HET EINDE, want zelf neem ik natuurlijk onmiddellijk mijn stuurwiel (steviger) vast als de 1ste melding op de MFD komt...

Maar WTF, die kerel "test" dat dus dus gewoon op de openbare weg in het gewone verkeer, zelfs bij regen! Compleet onverantwoord. Some people... :banghead:

Superbst

Senior Member
Ik herken dit precies. Gisteren ook geprobeerd en werkte idem...Was wel spannend....
Euh... :pieker:

@Superbst nu neem je aan dat de eerste poging hier "op film" zichtbaar is.....
Zal hij niet de eerste keren met de handen aan of bij het stuur gezeten hebben?
Misschien/hopelijk/waarschijnlijk, maar daar ging het me niet om. Het gaat om de locatie (openbare weg, geen afgezet stuk/circuit) en hoe (tussen het gewone verkeer en zelfs in regenweer met alle gevolgen vandien: zichtbaarheid, remafstand, ...).

Only in Russia...

EDIT: Polen of Tsjechië.
Taal is Pools alleszins ;)

dirk27

Forumguru
Vorig jaar hadden we hier een Volvo V70 met city safety. Ik kon het ook niet laten om dit systeem te testen: we hadden enkele grote dozen op mekaar gestapeld en in de wijk gezet voor ons huis. Dan gereden met een snelheid van ongeveer 30 km/h, en de auto stopte wel VAAK vanzelf. Af en toe ging de auto keihard de dozen in. :D

Conclusie: het zijn allemaal hulp systemen, maar mag je niet 100% op rekenen

Superbst

Senior Member
Vorig jaar hadden we hier een Volvo V70 met city safety. Ik kon het ook niet laten om dit systeem te testen: we hadden enkele grote dozen op mekaar gestapeld en in de wijk gezet voor ons huis. Dan gereden met een snelheid van ongeveer 30 km/h, en de auto stopte wel VAAK vanzelf. Af en toe ging de auto keihard de dozen in. :D

Conclusie: het zijn allemaal hulp systemen, maar mag je niet 100% op rekenen
Voor zover ik weet, werkt/detecteert de automatisch remfunctie enkel bewegende objecten?

Een geparkeerde auto, vangrail of zelfs een betonnen muur gaat hij NIET voor remmen...

De Adaptive Cruise Control toch alleszins.

Anyway, ik ga het niet testen, ook niet met kartonnen dozen ;)

frisok

Senior Member
Voor zover ik weet, werkt/detecteert de automatisch remfunctie enkel bewegende objecten?

Een geparkeerde auto, vangrail of zelfs een betonnen muur gaat hij NIET voor remmen...

De Adaptive Cruise Control toch alleszins.

Klopt. Als ACC aan staat en de auto voor mij gaat naar de linker baan voor het stoplicht en mijn auto blijft rechts rijden dan wordt de auto die al te wachten stond bij de stopstreep NIET gezien... sterker nog... de ACC geeft vrolijk een dot gas bij! :nailbiting:

In parkeermodus, rustig in een parkeergarage naar beneden rijden, als de auto erg schuin staat, dan wil de auto de de vloer nog wel eens als een naderende muur zien en HEEL hard remmen... Minder goed voor mijn bloeddruk.:D

RefleCs

Forumguru
Ik herken dit niet. De hangeschakelde variant doet dit niet. Die gooit gewoon de lane assist uit en met een beetje zijwind hang je dan in de vangrail. Kortom voor mensen met een handbak, ik zou dit niet uitproberen ;)

Overigens staat dat ook in de handleiding maar ik wou het toch even benoemen.

Het systeem werkt alleen met een automatische transmissie.

tha a

Senior Member
van de week zelf ook eens getest op een rustige weg in de avond.(uiteraard geen verkeer) Adaptive cruise control op 50, Lane assist aan, en uiteindelijk remt ie idd tot 0 af met knipperende alarmlichten.

Bovenaan Onderaan