Emerald green...

Arnie

Actief lid
Vooralsnog schiet ik de S3 in op de kleur Quartz Grey maar de kleur "emerald green" intrigeerd mij wel.
Ik heb een aantal keer wat Audi's zien rijden in het donkergroen en dat ziet er altijd erg sjiek uit... Vandaar dat ik de emerald green best een optie vind op een S3 Hatchback met 18" Pegasus.

Echter... Ik kan echt nergens een duidelijk beeld krijgen van deze kleur op een Superb. Volgens mij staat deze ook nergens op voorraad. Heeft iemand hier een emerald green Superb die mij wellicht van wat goed beeldmateriaal kan voorzien?

Arnie

Actief lid
Afgelopen week ben ik bij de dealer langs gereden die op dat moment een "Emerald Green" Karoq had staan. Ondanks dat een Karoq een totaal andere auto is geeft het wel even een idee.

De kleur op zich is best fraai. In het zonlicht kwam hij wel wat licht over maar ik denk dat dit dus ook sterk weersafhankelijk zal zijn. De kleur is in ieder geval een stuk donkerder en groener dan de oude "jungle green" kleur.

p8jJd45S9vK8-psHReUTd1-0EpTkKR-xAXpFduSEt0hSrH6FqNedew65RYY92zr0maA4XAWCnrjoUtv_8-TBjW80Cb3pfk9MASNzgOL4fzquUIEKoWldAf_FxafI-whsHiWjYIXop3cXoH9ixQ80Ardry2JHCyMIP8YHc5iOk0QyFhUFkykPoBdGLrDGzvKlAXq71F6j1PoHPSMluhBgRGNTJr5WB8DqY-ZpRUl10SFX6aP3s_FAsjcqnBm3WIgzDjyNTEVqbmncCA28PKIOXbfCihw_AQ5WVxBzdJ9yuJTA5_Ceet8vy9hED2JuMlsyuC_olexE0LbXtyXNbM0GseVk5229jQXNr-5tY7wKTYDwTVbwOlWHWP_TRzf5SD33wWubOHGY41_ZfVev2dfonC4x9h7Kl_JuWEV8FLGh2WtCcya5CTZvcY-BWHsaMhviomx9hErQQflJX68YXeXUk_ugXTadYx6tYgZYTzQQVxirq-x40Xp1Fh8yAe5rflbw0aACAd2ZCnAg6Q0LOVDPLbNtH4Ftpb4iWWRr3HvTBkmPcj_ezLY4CyKT7Ond42H--J_nBTOxOz9rqfUnrzD0c1nP7BaWUcqfvrxVNzC9=w1263-h947-no

Vraag is wel of het op een Superb een houdbare kleur gaat zijn.

Af en toe zie ik een donkergroene Audi A6 of A7 rijden en elke keer staat dat echt super goed maar dan is de auto meteen ook superstrak uitgevoerd met black pakket en flinke wielen.

Mijn Superb gaat "gewoon" een Hatchback Ambition Business met panodak en 18" Pegasus worden. Ik vraag me dan of of de combinatie het gewenste resultaat gaat hebben.

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Van 1985 tot 1988 reed ik een Audi 80 (met zo'n vierkante kont) en van 1995 tot 2002 een Polo in donkergroen metallic, beide heel dicht bij de kleur op de foto. Vond het allebei heel chique staan. Helaas sindsdien niet meer tegengekomen; dat Jungle Green was het net niet voor mij (los van het feit dat de Yeti buiten mijn bereik lag).

Cordoba

Forumguru
Wat de kleur betreft, ga er maar van uit dat het Audi-groen net even anders is dan het Skoda-groen. Ik heb nu een Fabia in Quartz grey, en zie heel veel Vagauto's in een soortgelijke grijze kleur, maar bij de andere Vagmerken heb ik nog niet één auto gezien met dezelfde blauwige gloed die over het grijs van mijn Fabia ligt.

Mijn Fabia I had volgens mij een kleur die er redelijk dicht bij ligt, en daar was het juist het chroom dat de kleur extra mooi deed uitkomen. Ik heb daarom destijds ook besloten om de grill daarvan om te ruilen voor een exemplaar met chromen spijlen, en dat stond toch een stuk chiquer.

Arnie

Actief lid
Die video had ik nog niet gezien... Dat staat inderdaad erg goed! Ben nu wel erg genegen om hem om te gaan zetten.

Thanks!

Bovenaan Onderaan