2021 Octavia Combi 1.0 DSG e-tec zakelijk gebruik.
Bij +-60kkm plots melding van problemen met de 48V batterij, paar km verder melding probleem met de 12V batterij.
Auto werd thuis opgehaald door de wegenwacht. Na bijna 2 weken bij de Skoda dealer was hij hersteld met een nieuwe alternator.
Nu 62kkm en deze ochtend deed het automatische kofferdeksel vreemd bij het openen. Spiegels draaien niet meer naar buiten bij ontgrendelen met de afstandsbediening. De batterijspanning gecheckt en die was 4,5V. Proberen laden maar belasting is zo groot dat de lader gelijk door de knieën gaat. Geprobeerd met een tweede lader maar zelfde probleem. Wegenwacht gebeld die de auto met een booster weer aan de praat krijgt.
We laten de motor 15min draaien om de batterij weer op te laden. Hierna is spanning weer 14V. Alles lijkt weer ok..
Wat ook opviel: de riemspanner van de alternator zit de hele tijd heen en weer te gaan. Teveel om goed te zijn lijkt me.
Ook het motorblok schokt merkbaar onregelmatig. Volgens de Skoda garage zou dit normaal zijn.. Misschien want het is een driecylinder?
Deze namiddag gingen de rode achterlichten soms aan en na een tijdje weer uit. Auto staat gewoon geparkeerd op de oprit.
Deze avond is er helemaal geen reaktie meer op de sleutel. Kan de deur niet meer ontgrendelen..
Wegenwacht komt morgen weer langs en dan rijden we weer met een vervangwagen.
Wordt vervolgd.
Bij +-60kkm plots melding van problemen met de 48V batterij, paar km verder melding probleem met de 12V batterij.
Auto werd thuis opgehaald door de wegenwacht. Na bijna 2 weken bij de Skoda dealer was hij hersteld met een nieuwe alternator.
Nu 62kkm en deze ochtend deed het automatische kofferdeksel vreemd bij het openen. Spiegels draaien niet meer naar buiten bij ontgrendelen met de afstandsbediening. De batterijspanning gecheckt en die was 4,5V. Proberen laden maar belasting is zo groot dat de lader gelijk door de knieën gaat. Geprobeerd met een tweede lader maar zelfde probleem. Wegenwacht gebeld die de auto met een booster weer aan de praat krijgt.
We laten de motor 15min draaien om de batterij weer op te laden. Hierna is spanning weer 14V. Alles lijkt weer ok..
Wat ook opviel: de riemspanner van de alternator zit de hele tijd heen en weer te gaan. Teveel om goed te zijn lijkt me.
Ook het motorblok schokt merkbaar onregelmatig. Volgens de Skoda garage zou dit normaal zijn.. Misschien want het is een driecylinder?
Deze namiddag gingen de rode achterlichten soms aan en na een tijdje weer uit. Auto staat gewoon geparkeerd op de oprit.
Deze avond is er helemaal geen reaktie meer op de sleutel. Kan de deur niet meer ontgrendelen..
Wegenwacht komt morgen weer langs en dan rijden we weer met een vervangwagen.
Wordt vervolgd.