Elektrische handklep

Goedemorgen,

Ik heb veel voorbij zien komen over Elektrische handklep.
- Het opent wel met de afstandbediening en met de knop in de middenconsole, maar helaas lukt het sluiten niet via de afstandbediening en de middenconsole knop.

Heeft iemand hier een oplossing ervoor?

Groetjes
 

Duijzer

Donateur
Bij mijn O3 heb ik dat ingesteld via VAGCOM. Ik weet niet of dat bij de Superb ook werkt (bij sommige types schijnt het niet te werken), maar daar kan @Antera je wel antwoord op geven.
 

Duijzer

Donateur
VCDS. Ik heb hem zo ingesteld dat ik op de sleutel kan openen én sluiten, en met de knop voorin kan openen én sluiten. Knop moet je wel vasthouden. Met de knop blijft hij dan halverwege even stil staan (veiligheid) en moet je nog een keer op de knop drukken. De codes weet ik zo uit m'n hoofd niet, maar die zijn op dit forum wel op te zoeken. Het gaat er even om of je module dit ondersteund, want er schijnen ook bij de O3 bepaalde types te zijn waar het niet lukt.
 
Heeft iemand dit geprobeerd?

How do I enable the remote closing of the automatic tailgate? (Superb / Octavia Combi with electric tailgate)

go to 6D - Trunk Elect and click on “Security Access -16”
Enter the security code 12345
?Go to “Adaptation - 10”
(4)-Activation using rear lid remote unlocking switch-Tap function for closing
Enter the New Value as Activate
Click DO It!
(4)-Activation using rear lid opening button in remote key-Tap function for closing

Enter the New Value as Activate
Click DO It!
 

Rallye

Forumguru
werkt helaas niet op S3. IIg niet op die van mij.

Af fabriek niet, of na (poging tot) hercoderen niet?

Op mijn Octavia werkt het (na hercoderen) wel: klep open en dicht met sleutel en knop. Je kunt ook nog de piep wegcoderen, maar dat heb ik gelukkig niet gedaan. Al een paar maal een misverstand gehad met mervr. Rallye op dit punt.... En dan is het goed dat de klep waarschuwt als hij dichtgaat.....

Hoe kom je trouwens aan de term “handklep”? Ik neem aan dat je de klep van de kofferbak bedoelt.
 

Antera

Donateur
Dit kan niet op elke Superb. er zijn 2 module's die herschreven kunnen worden om het werkend te maken maar die zijn zeldzaam helaas. De nieuwe superb heeft andere modules gekregen dan de O3 enz.
 
Blijkbaar lukt sluiten met de afstandsbediening wel (van dichtbij): https://www.briskoda.net/forums/topic/439433-closing-boot-with-key-fob/ ?

Met knop op middenconsole kan, voor zover ik weet, enkel na codering met VCP en niet met VCDS dus...

Ik heb vandaag geprobeerd met mijn afstandbediening om de achterklep te sluiten en het lukte ook nog. Gek genoeg kon ik zelfs van 10 M afstand ook afsluiten, echt heerlijk:
- openen en afsluiten met Afstandbediening lukt van afstand.
- Openen met middenconsole knop lukt ook.

Helaas lukt het sluiten niet met de middenconsole knop:(
 
Laatst bewerkt:
Trouwens als je het volgende doe, kan je het elektrische achterklep sluiten van afstand met de afstandbediening:
Als het contact is uitgeschakeld, kan je 2x drukken op de achterklep knop van de afstandsbediening en bij de tweede druk houdt je het gewoon ingedrukt. Dan kun je het achterklep van langere afstand sluiten :)
 
Laatst bewerkt:

dn-co

Actief lid
Trouwens als je het volgende doe, kan je het elektrische achterklep sluiten van afstand met de afstandbediening:
Als het contact is uitgeschakeld, kan je 2x tikken op de achterklep knop van de afstandsbediening en bij de tweede tik houdt je gewoon ingedrukt. Dan kun je het achterklep van langere afstand sluiten :)
Zojuist geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
De klep mijn mijn S3 sluit alleen met de AB als ik er vlakbij sta.

Wellicht iets wat @Antera Kan aanpassen?
 

Antera

Donateur
Dit is helaas niet aanpasbaar de afstand is een vast gegeven en dus hardcoded helaas. de superb heeft een nieuwe klepmodule gekregen die de afstand danig beperkt ( lees 1 meter) dit om te voorkomen dat iemand anders de klep open kan doen als jij een eind weg staat denk ik
 

timdejonge

Actief lid
Trouwens als je het volgende doe, kan je het elektrische achterklep sluiten van afstand met de afstandbediening:
Als het contact is uitgeschakeld, kan je 2x drukken op de achterklep knop van de afstandsbediening en bij de tweede druk houdt je het gewoon ingedrukt. Dan kun je het achterklep van langere afstand sluiten :)


THx voor de tip ! Na 3 jaar heb ik ontdekt dat het dus wel lukt vanop grotere afstand :-)
 

B.Stuurder

Forumguru
ja, behalve als je kessy hebt en je sleutels in je zak zitten :D
Ja, en?
Bij mij kan ik wel met de knop sluiten, maar als ik buiten sta en de klep met de sleutel wil openen, haal ik hem meestal niet uit mijn zak, dwars door de stof heen kun je ook drukken op een knopje, vooral omdat het het middelste, verhoogde deel is.
 

timdejonge

Actief lid
Ja, en?
Bij mij kan ik wel met de knop sluiten, maar als ik buiten sta en de klep met de sleutel wil openen, haal ik hem meestal niet uit mijn zak, dwars door de stof heen kun je ook drukken op een knopje, vooral omdat het het middelste, verhoogde deel is.

ik wou maar zeggen dat het niet makkelijk is als je IN de auto zit en via de sleutel de koffer zou willen sluiten als het niet via de knop gaat.....
 
Bovenaan Onderaan