Superb 1 Elektrische gasdemper skoda superb II facelift 2014

Goedemorgen,

helaas is de elektrische gasdemper van mijn kofferklep kapot ( passagierskant ) waardoor die niet meer automatisch naar beneden gaat.
nieuwe gasdempers zijn schreeuwend duur ( eur 350 p/stuk ) dus ben op zoek naar eventuele onderdelen van een schadeauto.

helaas kan ik deze nog niet vinden voor dit model, jaar.

mijn auto, skoda superb combi 2014 Facelift editie.

artikelnummer van mijn gasdemper is 3T0 827 852 B 01S

nu zie ik wel geregeld gasdempers voorbij komen van het nieuwere model ( na 2015 SIII ).
heeft iemand het al eens geprobeerd om deze uit te wisselen? past dit?

ik weet dat deze artikelnummers iets verschillen, maar houd dit dan automatisch in dat ze absoluut niet passen? of is dit alleen maar net een ander artikelnummer omdat het een nieuw model auto is.

wellicht is deze gasdemper ook uit te wisselen met een VW/AUDI model?

mocht iemand info hebben, dan hoor ik het graag.
 

VAG-man

Forumguru
Laatst bewerkt:
die laatste 3 nummers/letters gebruik ik inderdaad ook niet in mijn zoektocht. de verschillen zitten hem in de eerste 3 letters/cijfers. 827 852 is verder overal hetzelfde.

inderdaad vorig jaar al een keer eerder naar gevraagd maar geen oplossing gevonden. misschien dat er na een jaar weer wat ervaring opgedaan is :)
 

hemi24

Forumguru
S2C met elektrische achterklep is toch geen unicum?
Daar zijn vast wel meer van te vinden bij de sloopbedrijven...
 
Bij de meeste bekende onderdelen sites en demontage bedrijven komen ze helaas "nog" niet voor. Of helaas precies aan de verkeerde kant van de auto:cry:
 

hemi24

Forumguru
De eerste 3 cijfers zijn toch alleen voor het wagenmodel?
Als de overige cijfers gelijk zijn is de kans groot dat het onderdeel (technisch) hetzelfde is.
 

JeSko

Forumguru
Deze veren zitten wellicht op vele andere VW group combi's, moet makkelijk te vinden zijn.
 
#Jesko, ja en dat is nou juist de vraag. Gaat dat daadwerkelijk passen?
Ik ben erg benieuwd of iemand zoiets al eens geprobeerd heeft.
 
Bovenaan Onderaan