Elektrische/Automatische ramen?

Hallo allemaal.

Ik ben zelf sinds een week in het bezit van een Fabia III in de Edition uitvoering en nou moet ik de knop van mijn elektrische ramen ingedrukt houden om deze omhoog of omlaag te laten gaan. Ik vroeg me af of ik deze naar 'automatisch' kan instellen zodat je alleen een tikje hoeft te geven. Op internet las ik al (voor andere modellen) dat je de knop enkele seconden ingedrukt moet houden als het raam open of dicht is, dit werkt echter niet bij mij. Als ik dit doe dan gaan de ramen 'op slot' lijkt het wel, het duurt dan even voordat ik ze überhaupt weer omhoog of naar beneden krijg.

Ik hoor graag of iemand hetzelfde 'probleem' heeft of misschien wel een oplossing.

CDK

Forumguru
Alleen het voorportier aan de bestuurderskant heeft een automaat, bij alle andere ramen is dat helaas wegbezuinigd :(

@Corné de Kluijver dank voor je reactie. Ook de bestuurderskant wil bij mij niet meewerken.. het is geen ramp maar het zou wel fijn geweest zijn. Ik heb trouwens alleen elektrische ramen aan de voorkant, weet niet of dat er wat mee te maken heeft.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Kennelijk is er bij modeljaar 2017 nog meer wegbezuinigd.... wellicht dat iemand met een recente F3 opheldering kan geven.

oco1979

Forumguru
deze niet inleren.
paar keer volledig naar beneden en dan naar boven.
Bij meerdere wagens van andere merken al eens moeten doen, meestal na batterij die plat is of defect of vervangen.
Kan eens proberen(bestuurderskant wel te verstaan)

@oco1979 Dit heb ik zojuist geprobeerd, helaas werkt dit bij mij niet. Toch bedankt voor het meedenken!
Ter info, ik heb geprobeerd de uitleg in deze link te gebruiken:

CDK

Forumguru
Wij hebben een First Edition Style uit maart 2015 en daar zit het wel op, echter alleen bij het raam aan de bestuurderskant, de andere 3 elektrisch bedienbare ramen hebben het helaas niet.

@chris-rla heb jij toevallig ook maar twee elektrisch bedienbare ramen? (bestuurder en bijrijder) Ik denk dat dit het namelijk kan zijn.

@clapton voor jou dezelfde vraag of heb je er 4 die elektrisch zijn? Misschien heeft het dan te maken met de optie elektrische ramen alleen voor of alle 4...

In ieder geval bedankt voor het reageren en meedenken allemaal!

• Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Donateur
Wat ben ik dan bevoorrecht met mijn F2C vrekkendieseltje van 2011 met 4 el. ramen die alle vier naar keuze stoppen (schakelaar vasthouden/loslaten) c.q. in één keer helemaal open of dicht gaan (schakelaar door een klikstandje heen trekken en loslaten). En in het laatste geval kun je het proces ook weer onderbreken door de schakelaar nogmaals door de klik heen te trekken. En natuurlijk ook nog alles open of alles dicht vanaf de afstandbediening.
Kom daar nog eens om, vandaag de dag... ;)

Seigersbjorn

Senior Member
Ik heb een F2 en F3 combi, beide in de ambition uitvoering.
De F2 heeft twee elektrische automatische ramen (en twee draai hendels achteraan) en de F3 heeft enkel aan bestuurderskant een automatische raam, de andere drie zijn ook elektrisch maar daar moet je het knopje inhouden tot ze beneden zijn.
Ik hoopte eigenlijk als ik binnenkort op 2.500km naar de garage moet dat ik ze kon vragen om in de F3 vooraan beide ramen automatisch te laten openen/sluiten. Maar dat kan dus blijkbaar niet als ik het hier zo lees :(

Bovenaan Onderaan