Elektrische actieradius iV

Mijn gemiddelde schommelt rond de 5L/100km en ca 6kWh/100km. Is wel een vertekend beeld, want ik trek er een caravan mee. En dan zit het verbruik zeker dubbel zo hoog.
 

schouwb

Nieuw lid
Mijn gemiddelde schommelt rond de 5L/100km en ca 6kWh/100km. Is wel een vertekend beeld, want ik trek er een caravan mee. En dan zit het verbruik zeker dubbel zo hoog.

En welke verbruikswaardes haal je met de caravan er achter?
Wat is je actieradius met caravan en hoeveel weegt je caravan?
Binnenkort wordt mijn IV ook geleverd, en we gaan ook een caravan trekken...
 

Timmer

Donateur
Ik denk dat hij bedoelt, dat de waardes die hij opgeeft reeds met de caravan eraan zijn. Dus dat normaal zijn waardes lager moeten liggen. (Of ik heb dit volledig verkeerd geïnterpreteerd)
 

Vinny

Forumguru
Mijn max. is 56km elektrisch bereik.
ik rij vele korte afstanden
Mijn gemiddeld verbruik is 0.4l/100km.
het gemiddeld verbruik KWH/100km vind ik niet terug in de APP.
gemiddelde snelheid 30km/u.
 

schouwb

Nieuw lid
Zo had ik het ook verstaan.
Ik vroeg me enkel af hij een zicht had op zijn waardes met caravan (verbruik, actieradius, ...)
 
Mijn caravan heeft een MTM van 1500kg.
Ik stel wagen in op Sport-modus als ik rij.
De laatste is de meest aangewezen modus, als ik optrek of inhaal, heb ik volle vermogen.
En bij kruissnelheden rijdt hij als op hybride-modus.
Wel zet ik in het EV-menu manueel de minimum batterij capaciteit op 20%. Anders trekt ie de batterij direct leeg. Dit weekend terug van de Ardennen over een rit van 300km een verbruik gehad van 12,4 l/100km en 2,9kWh/100km. Was wel heuvelachtig en stevige zijwind. Op een vlak traject zakt ie nog een litertje per 100 km. Totale actieradius is ongeveer 400km.
Ik rij gemiddeld 95 à 100 km/h
 

schouwb

Nieuw lid
Mijn caravan heeft een MTM van 1500kg.
Ik stel wagen in op Sport-modus als ik rij.
De laatste is de meest aangewezen modus, als ik optrek of inhaal, heb ik volle vermogen.
En bij kruissnelheden rijdt hij als op hybride-modus.
Wel zet ik in het EV-menu manueel de minimum batterij capaciteit op 20%. Anders trekt ie de batterij direct leeg. Dit weekend terug van de Ardennen over een rit van 300km een verbruik gehad van 12,4 l/100km en 2,9kWh/100km. Was wel heuvelachtig en stevige zijwind. Op een vlak traject zakt ie nog een litertje per 100 km. Totale actieradius is ongeveer 400km.
Ik rij gemiddeld 95 à 100 km/h

Onze caravan heeft een MTM van 1300kg. Zo zwaar is hij nooit wel beladen.
Het zal even wennen zijn, de overstap naar benzine(/hybride). Nu verbrui'en we gemiddeld 10l / 100km en halen we toch 750km actieradius.
Al bij al, 400km valt ook nog wel mee.

Bedankt voor je antwoord en tips!
 

Derooke

Forumguru
Tjck rij jij in hybride mode of altijd eerst electrisch. Want met dit electrisch verbruik doe je meer dan 100 km eer je batterij leeg is en hoe rijd de wagen dan .
Is het optrekken dan electrisch en het snelwegrijden dan op de motor of zie ik dit fout . Of helpt de electrische motor continu een beetje.

Mvg
 

TJCK

Nieuw lid
Ik rij op provinciale weg elektrisch en daarna hybride. Veel ritten zijn kort en rij ik volledig elektrisch. Woon werk is 27km enkele rit. Al diverse keren heen en terug volledig elektrisch gereden inclusief snelweg 100km/uur
 

JMS

Lid
@Derooke, dit is het totale gemiddelde verbruik. Hieruit kan je besluiten dat voor de 4462km er 44,62*3.5l=166,17l benzine en 44,62*7,7kWh= 343,574 kWh elektriciteit nodig waren. Het zegt niets over het verbruik in elektrische mode.
 
Even een ander verbruiksbeeld: ik ben vandaag naar Z-Frankrijk gereden. Totaal van 1073km waarvan een 150km op départementals en de rest op autoroute. Kruissnelheid was telkemale de Max toegelaten snelheid. Uiteindelijk afgeklokt op een totaalverbruik van 6,0 L/100km en 0,5 kWh/100km. Batterij was in wel al na 500 plat. Al bij al een mooi resultaat voor de Skoda. Autonomie zit op een dikke 900 km.
 

Bijlagen

  • B3A15A69-6A1F-48B2-A3CB-966D9412390A.png
    B3A15A69-6A1F-48B2-A3CB-966D9412390A.png
    221,4 KB · Weergaven: 51

Derooke

Forumguru
Idd nette cijfers.
Veel plezier trouwens op je reis .
En hou het veilig (en gezond)

Even een vraag die me nu te binnen schiet.(off topic)
Stel je bent van NL en je keert terug van FR
Maar de grenzen van BE sluiten om bvb de cijfers die omhoogschieten (Corona)
Mag je dan nog passeren ? (Gewoon autostrade)
PS disclaimer: dit is op moment van schrijven fictie
 
Bovenaan Onderaan