Kan ik de topictitel nog veranderen in AAAAAAAHHHHHHHHHH, VERRASSEND SKODAAAAAAA

Heb na vier maanden mijn buik vol van de verrassingen (of verassingen....) die SuperBeeb voor me in petto heeft.
Heb vanochtend voor morgen vroeg een afspraak bij de Dealer om m uit te lezen. Vanavond toch nog even getest met alle knoppen...gaat dat kreng opeens wel weer open...

Nog een paar keer geprobeerd, geen probleem. duwde hem handmatig in de hoogste stand => toen "gelukkig" weer protest bij het sluiten.
Afijn. Ik wilde nog even checken hoe de achterbank van de Beeb kan worden omgeklapt. Voel ik bij het omhoogklappen van de rechterzitting nattigheid... letterlijk. Onder de stoel was het vochtig. Nu hebben mijn kinderen het stadium van incontinentie al achter zich gelaten, dus dat kon het niet zijn. Klep weer open (of stond die nog open, geen idee). Gezocht naar de afvoer van het panodak. Uiteindelijk links en rechtsboven 2 rubberflapjes ontdekt. Beetje opengepeurd: water. Sjips. Hebben ze bij de dakreparatie zeker niet naar gekeken. Kon er alleen niet inkijken om te zien of ze nog verder verstopt zaten.

Had ik niet nog een stukje ijzerdraad in de auto liggen, van die keer dat ik het afvoerbuisje bij de tankdop had ontstopt? Even kijken onder de laadvloer...
[JAWS muziekje]

AAAAAAHHHHHH, ik had code ABC op de optielijst niet gezien: het indoor zwembad! 5-10 cm water in de bak van het reservewiel. GerritVictorDirk!
Bak leeggehaald, zooi achter de auto gelegd (woon in een woonerf, dus moet kunnen (
let op, is relevante info)) en een liter of 5-6 water er uitgehaald. Leuk die stortbuien van de afgelopen dagen.
Opbergvak rechts achterin (met daarin o.a. de afneembare trekhaak (
let op, is ook relevant)): vochtig en muf. Vak links (waar de accu huist): idem. Ook onder de accu is het nat, maar daar kom ik niet bij. Contactjes van het zaklampje in de achterbak waren ook gecorrodeerd.
Afijn, na het hele zwikkie zoveel mogelijk te hebben gedroogd, begonnen om de zooi (alles wat los kan achterin) in de garage te leggen.
Bijna klaar, moest even naar binnen. Komt er een buurtgenote met haar nieuwe Civic heel sportief de (binnen)bocht om, waar mijn auto op een P staat, klep open, en met trekhaak en toebehoren op 1 meter achter de auto. Maar dat kon mevrouw natuuuuuuurlijk niet zien

en dus rijdt ze er vol overheen (met meer dan de toegestane 15 km/u stapvoets).

Ze stopte zowaar nog wel, maar ja, wie legt er dan ook z'n spullen midden op de weg. En ze kon ze niet zien, want het was na de bocht. Heb haar natuurlijk allervriendelijkst bejegend, tenslotte was ik al een uur bezig met alle auto-ellende. Toen reed ze door: "zoek het maar uit". Iets sneller dan stapvoets ben ik haar achterna gelopen (goed dat ik vanochtend maar weer eens ben begonnen met hardlopen

) en heb haar er vriendelijk doch dringend op gewezen dat ik het op prijs zou stellen als ze me de schade zou vergoeden en dat ik bekend was met haar huisadres (op 1 minuut loopafstand).
Na wat foto's te hebben gemaakt als bewijsmateriaal en wat bemoedigende woorden van diverse buurvrouwen die eea hadden kunnen gadeslaan, ben ik met een schadeformuliertje naar haar huis getogen.
De man des huizes deed open, verweet mij eerst dat ik zijn vrouw onheus had bejegend

maar was verder heel redelijk. Wil het via de verzekering afhandelen. Daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in, maar goed, ik heb t formulier ingevuld en zal morgen - als ik toch bij dealer en - eens informeren wat de schade is. 1 kapotte trekhaakzak

, en 1 afgebroken trekhaakvergrendelingssleuteltje (het restant kon ik er gelukkig nog uitpeuteren). En de trekhaak zelf is nogal gehavend, maar volgens mij verder nog wel bruikbaar.
Je begrijpt, mijn avond zat weer vol Skoda verrassingen...wat ben ik blij dat ik geen 5-serie heb gekocht, dan had ik dit allemaal moeten missen
Wordt vervolgd! (en zal het ook even op het Porscheforum posten, daar genieten sommigen van alle VAG verhalen

).