Elektrisch (sleutel) probleem?

Sinds woensdag heb ik het volgende probleem :

In de ochtend start de auto gewoon, in de loop van de dag, meestal ergens in de middag, ineens niet meer. 's avonds laat ook geen probleem.

Ik heb kessy, kan gewoon instappen, maar als ik dan op de startknop druk, gebeurd er iets vreemds. Lampjes gaan branden, krijg een foutmelding "storing remmen werkplaats" en daarna "storing bochtverlichting" en een harde piep, 3x. Het enige wat ik kan doen is nog 2x op de startknop drukken zodat alles weer uitgaat.

Vandaag bij de dealer gezet, zij hebben het de hele dag in de gaten gehouden en uitgemeten. Geen storingen bekend en startte gewoon gedurende de dag. Tot ik hem kwam ophalen om 16.00 uur, toen startte hij weer niet.

Lijkt mij een elektrisch probleem, maar het vervelende is dat er geen storingen in de computer staan als hij gewoon start. En als hij niet start kan er niets gevonden worden want hij staat niet aan.

Wat kan dit zijn?
 

Duijzer

Donateur
Accu eens doormeten. Het kan zijn dat hij ergens een sluiting maakt waardoor hij op een bepaald moment niet genoeg heeft om te starten. Die harde piep komt van de storing remmen. Maar die zou hij op moeten slaan, en zou de dealer dus uit moeten kunnen lezen. Of wissen ze eerst alles en gaan ze dan kijken of het probleem optreedt?
Als laatste mogelijkheid kan het nog zijn dat iets (marter..?) aan je kabels heeft zitten knagen waardoor de raarste storingen optreden...Maar nogmaals, dat zou je met goed uitlezen moeten kunnen vinden.
 

Cordoba

Forumguru
Ik lees het probleem, en de dealer die niets vindt, en ik zie je woonplaats. Het zou me heel erg verbazen als dit niet gaat over wat vroeger Skoda Versluis heette, en nu Wittebrug Zoetermeer. Ik weet niet hoe het nu is, maar jaren terug een paar keer bij die prutsers geweest, die niet eens in staat zijn om een kapotte zekering van een kapotte comfort module te onderscheiden, en ook niet in staat zijn om een foutcode uit te lezen.

Als ik jou was zou ik óf naar Van der Velden (VW-Seat dealer, aan de andere kant van de A12) gaan, die is ook Skoda-servicepunt, óf ik zou naar Vag Carservice in Bergschenhoek gaan (geen dealer maar wel Vagspecialist).
 
Vandaag de auto weer opgehaald, de start stop knop / unit is vervangen, deze gaf niet altijd het juiste signaal door. Kosten vielen gelukkig mee. Hopen dat dit inderdaad het probleem was.
 
Helaas was dit niet het probleem; vandaag met 30 graden deed ie het weer niet, grr.

Morgen naar vd Velden brengen. Misschien dat zij het kunnen vinden.

Mijn vertrouwen in Skoda daalt wel snel zo...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Duijzer

Donateur
Misschien een vreemde vraag, maar hoe is de staat van je remvloeistof? Hij geeft een storing op je remmen, dat is ook de harde piep. Vreemd wel dat hij de storing niet opslaat, terwijl hij stroom genoeg heeft blijkbaar. De combinatie met hoge temperatuur doet me vermoeden dat het niet iets elektrisch is, maar iets mechanisch. Iets wat bijvoorbeeld uitzet door warmte en dan bij het starten een storing geeft.
 

Okki

Donateur
Ff zoeken... ik meen al eens eerder iets gelezen te hebben over een probleem waarbij ook de melding over de bocht verlichting kwam..
 
De dealer kan het ook niet vinden, de can bus wordt uitgezet door iets, maar dat iets is onbekend. Wel een beetje klaar met Skoda, wellicht tijd voor een Toyota oid.

Misschien een vreemde vraag, maar hoe is de staat van je remvloeistof? Hij geeft een storing op je remmen, dat is ook de harde piep. Vreemd wel dat hij de storing niet opslaat, terwijl hij stroom genoeg heeft blijkbaar. De combinatie met hoge temperatuur doet me vermoeden dat het niet iets elektrisch is, maar iets mechanisch. Iets wat bijvoorbeeld uitzet door warmte en dan bij het starten een storing geeft.

In maart heeft ie een beurt gehad en is de remvloeistof vervangen

Zit er een Skoda Connect module in je auto?

Bedoel je een internetverbinding? Nee
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hendrik38

Forumguru
Ik heb dit een keer gehad bij mijn passat. Toen haalde de berger hem op ivm vastzittende remklauw. Hij stapte in met de unit waarmee hij de oprijdplaat (?) electrisch kan bedienen van zijn vrachtauto en allemaal toeters en bellen in het dashboard. Toen hij due unit uitzette startte de auto direct. Was dus een interferentie. Geen idee of dit ook bij jouw is, maar hier moest ik aan denken toen ik je verhaal las.
 
Er schijnt een regelunit kapot te zijn, die gaan ze vervangen door een 2e hands, er was geen voorraad in NL meer. Kosten 1600 euro incl. alle onderzoekskosten. Weet iemand of ik dit (deels) kan verhalen op pon? Auto is pas 6 jaar oud en heeft 70000 km gereden. Dan mag dit toch niet?
 

hendrik38

Forumguru
Je kan altijd coulance vragen. Nee heb je..... ik verwacht er zelf niet veel van. Voor pon is de auto al 6 jaar.
 

Desperado

Forumguru
Belachelijk dat ze alle onderzoekskosten ook berekenen. Als ze hun werk goed doen zijn zoveel onderzoekskosten helemaal niet nodig.
 
Bovenaan Onderaan