Electronisch probleem 1200 TDI Greenline 2011

Herbie59

Nieuw lid
Hallo,
Ik rij inmiddels al 4 jaar een Fabia uit 2011, 1200 TDI greenline. (205.000 Km)
De laatste 2 jaar deed het start en stop systeem niets meer, maar daar had ik geen last van, ik mis het niet.Volgens mijn garage was de nulstandsensor de oorzaak hiervan.
Enfin, sinds kort gebeurt er iets opmerkelijks...
Met enige regelmaat doet het SS systeem het weer, maar vaker niet.
Daar kan ik mee leven, maar...steeds vaker staat mijn climatronic op 22 graden en airco aan als ik de auto op contact zet, hoewel ik hem daarvoor op 20 graden had, zonder airco...
Dit is nooit eerder gebeurt, het lijkt wel of de auto zich na een paar uur stilstand 'reset'...
(Accu is nog steeds de originele, geen enkel probleem mee, auto staat in garage 's nachts)

Iemand enig idee?
 

Tees

Donateur
Dit is nooit eerder gebeurt, het lijkt wel of de auto zich na een paar uur stilstand 'reset'...
(Accu is nog steeds de originele, geen enkel probleem mee, auto staat in garage 's nachts)

Het lijkt me dat dát exact is wat er gebeurt:, bepaalde delen van het geheugen resetten zich. En je zegt dat je geen enkel probleem hebt met de accu, maar dit zijn nou precies problemen die bij een ouder wordende accu horen: S/S stopt ermee (eerste symptoom) en uitval van elektronisch componenten. En met een accu van 10 jaar oud is dat absoluut niet raar, ik zou die maar eens vervangen...wel laten inleren daarna door de garage of iemand anders met VCDS.
 

Canon-Eye

Forumguru
hoewel ik hem daarvoor op 20 graden had, zonder airco
Kan dat überhaupt?
Ik heb 7 jaar in zo'n Greenline met Climatronic gereden, maar naar mijn herinnering zal die zelf kiezen of hij gaat koelen dan wel verwarmen om de ingestelde temperatuur te bereiken? Dat is voor zover ik nog weet nou net het verschil tussen een Climatronic en een handmatig bediende airco.

Dat hij kennelijk op eigen initiatief spontaan een andere temperatuur instelt, is natuurlijk wel gek...
 
Bij mij deed de start-stop het totaal niet in de maanden voordat bleek dat de alternator defect was. Na die vervangen was het als vanouds. De eerste diagnose van de garage was kapotte accu, maar die was nog erg nieuw...

Misschien even in de gaten houden.
 
Bovenaan Onderaan