Electronica laat me in de steek...

deusjevo

Forumguru
Zo, gisteren terug gekomen uit Val Thorens na een heerlijk weekje skieën:489:

Maaaaaaaar, voor vertrek bakken vol problemen met m'n electronika van Occie.

Dag voor vertrek:
Linkerdeur gaat niet meer open en dicht met afstandbediening, andere deuren werken wel.

Avond voor vertrek:
Lichtje in m'n linkervoordeur blijft constant branden ondanks dat deur goed in het slot zit.
Lampje er maar uit gehaald om lege accu te voorkomen.

Bij vertrek:
Accu geheel leeg:smiley29:, had buurman met startkabels nodig om auto weer aan de gang te krijgen.



Tijdens rit:
  • Waarschuwinglampje voor open deur in dashboard bleef maar branden ondanks dat alle deuren goed dicht zaten.
  • Verlichting bij binnenspiegel gaat niet meer uit ondanks dat hij ingesteld staat op "alleen branden bij openen deur"
  • Wederom startproblemen in Frankrijk, opgelost met geleend boosterpack.
Op terugweg naar Nederland:
Bij en na het gebruik van m'n richtingaanwijzer gaat het "waarschuwingstikje" van het relais (achter de alarmlichtenknop?) in het dashboard onverdroten voort in een slecht ritme.
Bij een hobbel begint het ook te tikken zonder dat ik m'n knipperstokje beroer...

M'n O1 begint verdacht veel op een computervirus te lijken...:1884:
 

Gieliovd

Forumguru
Vervelend zeg... jeetje het komt wel allemaal tegelijk! En dat voor een wagen uit 2006!

Ik wens je succes met het oplossen van de problemen. Heb je hier nog garantie voor denk je?
 

martijn v o

Forumguru
Brandend lampje, deur niet van het slot af krijgen en een lege accu lijkt er mijn inziens op een defect contactje dat de deur is gesloten.

Betreft het knipperlicht lijkt het wel een spookstoring.
 

EdK

Forumguru
slechte massa aansluiting ?? kabelboom defect door vocht ?
deurschakelaar kapot en gescheurd en hierdoor een sluiting en reden dat accu ook leeg was ??
lijkt me wel een dealer verhaal te gaan worden met ik hoop uiteindelijk lage kosten !
 

purk

Senior Member
elektrische gedeelte van het slot defect denk ik, en ik zou een relais proberen is dat het niet dan is het de schakelaar ( willen beide nog wel eens kapot gaan )
 

rocket

Senior Member
tikkend geluid relais

Bij en na het gebruik van m'n richtingaanwijzer gaat het "waarschuwingstikje" van het relais (achter de alarmlichtenknop?) in het dashboard onverdroten voort in een slecht ritme.
Bij een hobbel begint het ook te tikken zonder dat ik m'n knipperstokje beroer...

M'n O1 begint verdacht veel op een computervirus te lijken...:1884:[/QUOTE]

Dat tikkend geluid heb ik ook relais vervangen nog het zelfde probleem het is de schakelaar dat stuk was

Edwin
 

deusjevo

Forumguru
slechte massa aansluiting ?? kabelboom defect door vocht ?
deurschakelaar kapot en gescheurd en hierdoor een sluiting en reden dat accu ook leeg was ??
lijkt me wel een dealer verhaal te gaan worden met ik hoop uiteindelijk lage kosten !

Ik gok ook zo maar op een dealer verhaal, auto is een leaser en zal er dus zelf niets aan gaan doen.

Er vallen steeds meer dingen uit lijkt 't wel.
Eerlijk gezegd staat 't me steeds meer tegen die spookauto te gebruiken, wat als bijvoorbeeld straks m'n stuurbekrachtiging in een bocht de geest geeft door dit virus...:1439:
Zit er in een O1 iets van een centrale unit of zo die dit soort dingen die bij mij niet meer werken aanstuurt?
 

deusjevo

Forumguru
elektrische gedeelte van het slot defect denk ik, en ik zou een relais proberen is dat het niet dan is het de schakelaar ( willen beide nog wel eens kapot gaan )

Dat zou het probleem met de CV + deuren (+ accu?) verklaren.
De knipperrelais storing zou er dan helemaal los van staan?
 

deusjevo

Forumguru
Brandend lampje, deur niet van het slot af krijgen en een lege accu lijkt er mijn inziens op een defect contactje dat de deur is gesloten.

Betreft het knipperlicht lijkt het wel een spookstoring.

Zit dat contactje achter dat rubber dopje waar die stalen pen op de deur in dat gat in de carrosserie valt?

Poehhh, wat een zinsopbouw... :crazy:
 
Als het erop lijkt dat er steeds meer uitvalt, zou ik toch de electronica, danwel de stekkerverbinding tussen electronica en kabelboom ernstig gaan verdenken.
Omdat je auto nog "vrij" nieuw is, niet zelf aan gaan lopen klooien, laat de gagrage het maar fiksen.
Mag strakjes mijn eigen linkerportier gaan voorzien van zo;n nieuw blok...... Je wilt niet weten hoe beroerd het spul er dan van binnen uit ziet..... Ik vind het nog steeds een contructiefout, want alle vocht loopt rechtstreeks naar beneden, waar die stekker verbinding zit....... En dat had ook ander gekund denk ik....

Succes,

MVG, Peter
 

martijn v o

Forumguru
Zit dat contactje achter dat rubber dopje waar die stalen pen op de deur in dat gat in de carrosserie valt?

Poehhh, wat een zinsopbouw... :crazy:

kijk even bij de andere deuren. Bij mij is het een schakelaar welke in het vaste gedeelte van de deur zit. De schakelaar is omkleed met de rubberen harmonica balgje.
Deze wordt ingedrukt als de deur in het portier valt.
Maar ik heb een model uit 1999 dus misschien is het nu wat veranderd.
Als de bij een deur die wel goed is het schakelaartje indrukt hoor je hem klikken.
Ik denk dat ie bij jou of is afgebroken of het schakelaartje erachter defect is.
 

Tachi

Actief lid
Zit dat contactje achter dat rubber dopje waar die stalen pen op de deur in dat gat in de carrosserie valt?

Poehhh, wat een zinsopbouw... :crazy:

Nope, daarachter zit wat lijkt op isolatie met zilverfolie.

Ik moet mijn linkervoorportier ook nalopen, laatste tijd heb ik er ook last van. Als ik de deur open doe dan gaat de binnenverlichting soms niet aan. En wat dan ook niet werkt is de verklikker van de verlichting.
 

deusjevo

Forumguru
Oke, gisteren bericht van de dealer:

Comfort unit (ding waarmee je ramen opent, deuren vergrendeld etc) in de linkervoordeur inderdaad overleden, dat veroorzaakt de spookachtige taferelen en startproblemen begrijp ik.
Echter die comfort unit is niet op voorraad in NL en moet ergens uit DLD of Tjechie komen geloof.
Levertijd is onbekend....

Ik werd overigens wel vriendelijk verzocht de auto op te komen halen ondanks dat er geen comfort unit in zit.
Electrische ramen en CV zouden dan "alleen maar" niet werken... :confused:
Ben hiermee niet accoord gegaan, niet werkende CV vind ik niet zo erg maar een auto waarvan de ramen niet open kunnen vind ik onveilig.
Na overleg met leasemij. kreeg ik toch "gelijk" en blijf ik voorlopig in de leenauto rijden.

Verder is niet het knipperrelais maar het knipperstokkie defect, deze wordt ook vervangen.


Had nog meer niet electra gerelateerde klachten:
  • Rammelende uitlaat --> ophangpunt wordt opnieuw gelast?
  • Trillende remmen --> iets met voorwiellager wat voorlopig niet vervangen gaat worden, krijg wel nieuwe remschijven voor.
Verder nieuwe APK en grote beurt.
Auto is officieel 18-01-10 aan einde contract, er kwam dus een expertiseman op de proppen.
Het is nog niet bekend of contract verlengd gaat worden, vandaar dat ze nog even wachten met die lagerkwestie.
 

deusjevo

Forumguru
Van de week berichtje van de leasemaatschappij met een kopietje rekening:

Van .................. ontvingen wij de factuur inzake bovengenoemd garagebezoek.
De volgende werkzaamheden hebben plaatsgevonden:


- de kleine Longlife beurt uitvoeren
- de Algemene Periodieke Keuring uitvoeren
- de olievuldop repareren
- de remschijven voorzijde vervangen
- de middelste uitlaatdemper repareren links en rechts
- lampje(s) vervangen
- de richting aanwijzer automaat vervangen
- het ruitenwisserblad voorzijde vervangen links en rechts
- het elektrisch raammechanisme vervangen voor
- de ruitensproeier bijvullen uitvoeren voor en achter
- de ruit/koplamp sproeier repareren achter

Het totaalbedrag van de werkzaamheden bedraagt EUR 1.293,07 inclusief BTW. :shocked:
 

Vlaar032

Senior Member
Aha, uit contract jan 2010? Nou alles is gemaakt lees ik...Welke leasemij?

Waar zetten ze hem te koop?
icon7.gif
Ff nieuw distributietje en ik zou er een mooi "nieuw" 2e handsje aan hebben!
 

EBox

Nieuw lid
knipper-spook-licht

Ik had dit ook en na de richtingsaanwijzerhendel te hebben ingespoten met wd40 en een paar keer op en neer bewogen te hebben was de storing verholpen. Helaas is wel de regelunit van de cv overleden ivm met vocht en er zat sluiting in de originele radio. De dealer vervangt de unit en de radio, helaas was de originele te duur dus wordt het een pioneer.
 

deusjevo

Forumguru
Aha, uit contract jan 2010? Nou alles is gemaakt lees ik...Welke leasemij?

Waar zetten ze hem te koop?
icon7.gif
Ff nieuw distributietje en ik zou er een mooi "nieuw" 2e handsje aan hebben!

www.arval.nl

Distributie is vorige beurt gedaan :grin:, was volgens mij communicatiefoutje van de lease met de VW dealer die het onderhoud uitvoerde...
Ik zal aan je denken als hij te koop staat, voorlopig loopt m'n contract 18 januari af maar wordt vast op de valreep verlengd.:smiley29:
 

Falcon

Donateur
Bij een goeie kennis van ons hebben wij nu ook dezelfde problemen. Maar ik wil toch even voor de zekerheid checken of ik op goeie weg ben.

2 maanden terug werd de accu leeg getrokken door de airco unit van de auto. Dit is opgelost door een nieuwe zekering volgens de dealer.

Paar weken terug stonden alle ramen open, zonder tussen komst van de bestuurder. Auto vol sneeuw :(

Op dit moment functioneerd het linker elektrische raam "vertraagt" of juist niet. Daarnaast gaat het slot er niet meer automatisch vanaf, maar alleen handmatig. Andere deuren gaan wel automatisch open.

Deze kennis heeft mij gevraagt wat er aan de hand kan zijn. Is mijn analyze juist dat de comfort unit van de linkerportier defect is? Maar kan dit er voor gezorgt hebben dat de verzekering defect is geraakt en de ramen spontaan open heeft gezet?

Of moet ik het richting vocht zoeken?

Graag zou ik daarnaast nog even willen weten wat de kosten zijn voor vervanging comfort unit.
 
Bovenaan Onderaan