myskoda2011
Nieuw lid
Beste mensen,
ik wil even een probleem aan jullie voorleggen waar mijn vakgarage niet uit komt. Zelf ben ik niet heel technisch dus ik leg het zo goed mogelijk uit.
Vorige week is de distributieriem van mijn Fabia 2 1.2 TDI Greenline 2011 vervangen.
Dag erna 1e rit 20 minuten probleemloos gereden. Parkeer circa 20 minuten. Wil auto starten en lampje gloeispiraal gaat branden en auto gaat in noodloop. Motor uitgezet en opnieuw gestart en storing weg. Tijdens de rit naar huis is lampje nog 2x gaan branden auto houd even in en lampje gaat weer uit. Dag erna auto naar garage gebracht en tjjdens de rit doorlopend storingen en uitvallen motor.
Garage leest computer uit en er staan 4 storingen. Controle gedaan op alle punten die bij vervangen distributieriem zijn los geweest. Auto daar gelaten, garagehouder heeft er nogmaals mee gereden en toen 10 storingen.
Hij heeft een extra massa kabel getrokken rechtstreeks naar de accu, heeft de kabelboom vanaf de computer gecontroleerd en kan niets vinden. Hij vermoed dat het de 5 volt voedingskabel is vanaf de computer naar een 4 tal stekkers of de computer zelf.
Wat vreemd is, is dat de binnenverlichting bij open portier zwak brand, volgens hem 2 volt en met schakelaar bij spiegel op normale sterkte brand.
Hij heeft veel ervaring met Skoda was voorheen chef werkplaats bij Skoda dealer en is al jaren zelfstandig. Hij heeft recent een kabelboom moeten repareren van een skoda Rappid, die was doorgesleten bij de startmotor en vergelijkbare storingen had. Vandaar de denkrichting oorzaak kabelboom. Vandaag heeft hij nogmaals sensor en hoek distributieriem gecontroleerd deze is goed.
Hij zegt om de distributieriem te vervangen moet je de motor iets laten zakken een stekker loshalen en de massa kabel. Het zakken van de motor kan de trigger zijn geweest voor de kabelboom.
Verder brand al 2 jaar het lampje van de EGR, bekend probleem maar dat zou hier niets mee te maken hebben en laat ik wel keer softwarematig uit zetten.
Lang verhaal maar heeft een van jullie dit eerder meegemaakt en tips die ik hem kan doorgeven.
Bij voorbaat dank.
ik wil even een probleem aan jullie voorleggen waar mijn vakgarage niet uit komt. Zelf ben ik niet heel technisch dus ik leg het zo goed mogelijk uit.
Vorige week is de distributieriem van mijn Fabia 2 1.2 TDI Greenline 2011 vervangen.
Dag erna 1e rit 20 minuten probleemloos gereden. Parkeer circa 20 minuten. Wil auto starten en lampje gloeispiraal gaat branden en auto gaat in noodloop. Motor uitgezet en opnieuw gestart en storing weg. Tijdens de rit naar huis is lampje nog 2x gaan branden auto houd even in en lampje gaat weer uit. Dag erna auto naar garage gebracht en tjjdens de rit doorlopend storingen en uitvallen motor.
Garage leest computer uit en er staan 4 storingen. Controle gedaan op alle punten die bij vervangen distributieriem zijn los geweest. Auto daar gelaten, garagehouder heeft er nogmaals mee gereden en toen 10 storingen.
Hij heeft een extra massa kabel getrokken rechtstreeks naar de accu, heeft de kabelboom vanaf de computer gecontroleerd en kan niets vinden. Hij vermoed dat het de 5 volt voedingskabel is vanaf de computer naar een 4 tal stekkers of de computer zelf.
Wat vreemd is, is dat de binnenverlichting bij open portier zwak brand, volgens hem 2 volt en met schakelaar bij spiegel op normale sterkte brand.
Hij heeft veel ervaring met Skoda was voorheen chef werkplaats bij Skoda dealer en is al jaren zelfstandig. Hij heeft recent een kabelboom moeten repareren van een skoda Rappid, die was doorgesleten bij de startmotor en vergelijkbare storingen had. Vandaar de denkrichting oorzaak kabelboom. Vandaag heeft hij nogmaals sensor en hoek distributieriem gecontroleerd deze is goed.
Hij zegt om de distributieriem te vervangen moet je de motor iets laten zakken een stekker loshalen en de massa kabel. Het zakken van de motor kan de trigger zijn geweest voor de kabelboom.
Verder brand al 2 jaar het lampje van de EGR, bekend probleem maar dat zou hier niets mee te maken hebben en laat ik wel keer softwarematig uit zetten.
Lang verhaal maar heeft een van jullie dit eerder meegemaakt en tips die ik hem kan doorgeven.
Bij voorbaat dank.