Electrische achterklep Superb Combi sluiten

jalex_h

Forumguru
Hallo,

Zoals sommigen waarschijnlijk wel weten, kan de electrische achterklep van de Superb Combi wel met de sleutel of binnenknop wel geopend, maar niet gesloten worden. Dat laatste kan alleen met de knoppen op de klep zelf.
Nu heeft Kufatec een module om de klep wel met de sleutel of binnenknop te sluiten (http://www.kufatec.de/shop/product_...rt-Heckklappenmodul-Skoda-Superb---Combi.html). Kosten ca. € 120 + ca. 1,5 uur inbouw.
Nu kwam ik echter op Skodacommunity.de deze codering tegen (omdat ik er geen flauw benul van heb, heb ik zekerheidshalve maar niets vertaald):

Elektrische Heckklappe mit Innenraumschalter und FFB schließen
-Stg 6D Heckklappe auswählen > "Zugriffsberechtigung" anklicken und "12345" eingeben
> "Anpassung - 10" anklicken >
Anpassungskanal „Ansteuerung durch Schalter für Heckklappenfernentriegelung-Tippfunktion
beim Schließen" auf aktiv setzen für den Innenraumtaster
und
„Ansteuerung durch Taster für Heckklappenöffnung Funkschlüssel-Tippfunktion beim Schließen“
auf aktiv setzen für die Funkfernbedienung

Zou dit betekenen dat die hele Kufatec-module dan niet nodig is?
 

andrehj

Forumguru
Dat is inderdaad wel wat degenen uit die draad van Skodacommunity.de concluderen (en volgens mij ook getest hebben).
 

Captain Hook

Forumguru
Misschien moet je je eens afvragen waarom dit zo af-fabriek geconfigureerd is... Veiligheid misschien? :ahum:
 

Rolle

Senior Member
Ik deel de mening van CH, waarom zou je de achterklep willen sluiten dmv de sleutel? Het is toch veel makkelijker om de knop te gebruiken als je alles in de koffer geladen hebt?
 

Antera

Donateur
Waarom zou het een stukje veiligheid zijn? de klep sluiten met de knop ipv alleen bij de achterklep? Ik kan me namelijk niet indenken waarom het onveilig zou zijn om deze via de sleutel en/of in het interrieur te kunnen sluiten? openen daarintegen zou ik wel logisch vinden althans onder het rijden maar dat openen is wel gewoon mogelijk
 
Ja heeft te maken met veiligheid stel dat je hond juist uit de wagen komt als de klep sluit een kind of jij zelf onder de klep staat als u partner deze sluit.
 

Captain Hook

Forumguru
Nu moet je fysiek je bij de achterklep bevinden om 'm te sluiten.
Het is weliswaar cool om 'm op afstand te kunnen sluiten, maar safe is een ander verhaal... :koffie:
 

Antera

Donateur
je drukt op de knop draait je om en loopt weg en dan de hond springt er net in de kleine loopt er net onderdoor terwijl jij je omdraait en wegloopt dat is misschien niet idee erachter maar het gebeurd en de klep zal echt wel een beveiliging hebben bij weerstand open gaan of iets want anders dan zou het juist onveilig zijn. ik kan me niet indenken dat iedereen de klep in de gaten houd bij het sluiten. Het word gemakzucht door op de knop te drukken en weg te lopen.
 

jalex_h

Forumguru
Voor wat betreft de veiligheid, don't worry. Als de klep maar enige weerstand voelt, stopt deze automatisch (is ook, op grond van d diverse Europeese machinerichtlijnen verplicht voor automatisch bewegende voorwerpen).
Het waarom is simpel: Je hebt je handen vol en dan wil je de achterklep sluiten. Daarnaast gebeurd het een enkele keer dat ik de parkeersensoren het zwijgen op wil leggen en dan net de verkeerde knop te pakken heb. Juist, de knop van de achterklep (volgens mij is er op dit forum ook ergens iemand geweest die door een safaripark reed en kindlief aldaar op de knop van de achterklep drukte.

Enne @alle mensen die menen dat je niet aan iets moet morrelen omdat de fabrikant er misschien een bedoeling mee heeft: zullen we dit hele forumdeel dan maar sluiten?
 

es2

Lid
Gisteren heeft Antera deze functie via VAG-COM op mijn S2C geactiveerd.
Het sluiten van de elektrische achterklep gaat nu ook met de afstandsbediening en knop naast de versnellingspook.
Ik ben er helemaal blij mee! Zo zou de achterklep standaard moeten werken.

Zie voor VAG-COM aanpassing HIER

Verder o.a. nog geactiveerd:

- coming/leaving home via mistlampen ipv xenon
- teardrop functie ruitenwisser(s) voor en achter
- alarmlichten + knipperende remlichten bij noodstop

Thx Antera!:aangenaam:
 
Antera,

Jij bent de wonderman!

Kan je mij ook helpen aan die instellingswijzigingen van electr. achterklep, en wellicht ook wat zaken aan de Columbus?
Ik heb begrepen dat je in Breda woonachtend bent, daar kom ik gemiddeld 4xper maand.
Kan je iets voor mij beteken?
ronmolenaar
 

Antera

Donateur
Kom maar langs dan komt dat vast en zeker goed. Weet niet wat je aan je columbus wilt maar kaart updates enz doe ik niet. Wel dvd vrijgave en nog diverse aanpassingen.

neem daarvoor even contact met met op:

06-15228709 ook whatsapp
MSN: tuningcenterlowering @ hotmail.com
email: info @ lowering.nl
 
Vandaag bij Antera geweest.

Hij heeft m´n electr achterklep-instellingen gewijzigd, zodat ik deze ook kan sluiten met de knop in de cockpit en via de sleutel.
Verder een probleem omtrent m´n Columbus kunnen oplossen, wat de dealer niet kon regelen.
(een aantal knoppen op het stuur werkten niet en de Navi aanwijzigingen in het MFD).

Verder o.a. nog geactiveerd:

- teardrop functie achterruitenwisser
- alarmlichten + knipperende remlichten bij noodstop
- Rijrichting (N-O-Z-W etc.)
- DvD vrijstelling

Kortom, de man is een tovenaar!

Antera bedankt, en ik ben je dankbaar.
 
Bovenaan Onderaan