Electrisch schema PDC Octavia 1.6 Mk1 combi.

  • Onderwerp starter Johan Falize
  • Startdatum
J

Johan Falize

Hallo,
Ik heb onlangs, met succes een trekhaak onder mijn bolide gebouwd.
De autoafhankelijke kabelboom van mijn Skoda liet zich perfect aansluiten.
Ook de achter mistlamp van de auto wordt netjes uitgeschakeld als je er een stekker in plugt.
Verder werkt alle verlichting perfect.

Er is (helaas) nog een heel klein (comfort) probleempje.
Om welke reden dan ook, weet ik niet: maar er is geen passende kabel te krijgen die ook de parkeersensoren automatisch uitschakelt.

Ter zake:
Ik heb verschillende dingen uitgeprobeerd, maar het resultaat was niet bevredigend.

Nieuwe mogelijkheid:
Ik heb uitgevonden, als ik de lichtbruine stekker uit de PDC module trekt is die volledig uitgeschakeld.
Steek ik de lichtbruine stekker er weer in, dan functioneert de PDC weer naar behoren.

Aansluiting:
Ik heb een uitbreiding-set gekocht van ECS Part nr. VW-083-ZZ.
Ik wil graag de PDC module via het onderbreken van de (hoofd) massa buitenwerking stellen.
Alles is duidelijk, maar ik wil graag voor de zekerheid weten van iemand die dat precies weet, Welke (kleur) draad of draden ik moet onderbreken.
Doorgaans worden bij auto's bruine kabels gebruikt voor de massa.
Op de lichtbruine stekker van de PDC module zijn twee bruine kabels aangesloten, en een Bruin zwarte kabel.

Is het correct om de twee bruine draden (-) te onderbreken om de module uit te schakelen?

Indien mogelijk, zou ik graag een elektrisch schema willen zien van de aansluitingen van de PDC.
Graag suggesties.

Groetjes van Johan.
 

Antera

Donateur
ik zou zeggen knip ze door of neem contact op met ECS die kunnen het jouw veel beter vertellen als wij denk ik aangezien ECS ook after market is
 
J

Johan Falize

Die heb ik gebeld.
Die weten het ook niet, of die geven daar geen informatie over.
En de Dealer weet het ook niet.
Zij stellen voor om de auto te brengen, en dat ze maximaal 'n uur gaan zoeken naar een oplossing voor € 110,00!

Ik wil eerst wat reacties afwachten, mogelijk heeft iemand een elektrisch schema van de aansluitingen van de PDC.
De Deler heeft ze wel, maar die zijn te beroerd om er een kopie van te geven.

En wie bedoel je precies met "WIJ"(?)
Zomaar lukraak kabels gaan doorknippen is helaas niet mijn stijl.
Maar ik kom er beslist wel uit, hoor.
Dank je voor je reactie...

Gr. Johan.
 
Bovenaan Onderaan