Electra-probleem

Jo!

Lid
dag allen,

ik heb een Electra-probleem met mijn Skoda.
Iets in de auto trekt de accu leeg.
We rijden niet veel, en soms staat de auto een week stil. Voorheen was dit nooit een probleem, nu wel!

ik heb het vermoeden voor een aantal oorzaken (wat er sinds de storing gebeurt is):
1. meest waarschijnlijk: de multimedia-unit doet raar: herstart en gaat spontaan uit. ik weet niet of dit een oorzaak kan zijn, want de auto zou na afsluiten uit moeten zijn?
Als het dit zou kunnen zijn, is dat ding ergens mee gezekerd, of moet ik 'm demonteren (in elk geval van de stroom afhalen) zodat ik kan kijken of dat de oorzaak is?
Unit vervangen is een optie (ook prijzig!): hebben jullie suggesties wat te doen?
2. heb met een aanhanger gereden: voor die tijd had ik geen problemen: zou het met de doos te maken kunnen hebben? blijft daar spanning op staan?
3. is bij de garage geweest voor nieuwe remschijven (dure grap). kan het zijn dat ze daar iets los hebben gehaald / veranderd? is inmiddels ook week 3 week geleden …

Hebben jullie suggesties hoe ik dit moet aanpakken? speld in een hooiberg??
Anwb was gelukkig als starthulp beschikbaar, maar dat is natuurlijk niet handig. aan de lader hangen ook niet. tip (voorlopig) is om de accu af te koppelen (werkt natuurlijk, maar ook bijzonder onhandig)

Hoor graag jullie suggesties.

Highway

Forumguru
Ik zou eerst de auto uitlezen om eventuele opgeslagen foutcodes te weten. Mogelijk dat je hieraan al iets kan zien.

Is je accu niet gewoon aan zijn eind? Ook afgesloten gebruikt je auto een beetje stroom. Accu kan je bij veel garage's laten testen.
Is je accu in orden en goed opgeladen, geen rare code's dan wordt het verder zoeken, waaronder inderdada het doormeten voor lekstromen.

Probeer eerst achter te komen wat de storing veroorzaakt voor je onderdelen vervangt. Kan zo een dure grap worden en het zoeken wat er fout is wordt er vaak niet makkelijker op.

Jo!

Lid
@Highway De accu is in topconditie.
ik heb het vermoeden dat er ergens een lelijke lekstroom zit.
@Tman0961 Dank voor het stappenplan. ik ga er naar kijken en ik kom er op terug.
het idee dat een garage er naar kijkt is een goed idee, maar dan moet ik wel iemand vinden die verstand van zaken heeft, anders kan dit een dure grap worden.

Tees

Donateur
De multimedia unit lijkt mij de eerste verdachte en makkelijk te controleren: zoek even op welke zekering daarvan is en trek die eruit. In de dagen erna even dagelijks de multimeter op de accu zetten in de spanning te controleren, dan weet je hoe hard die leegloopt.

Een aanhanger of iets met de remmen lijkt mij geen logische aanleiding.

Jo!

Lid
@Tees dat was ook mijn gedachte. weet alleen niet of de unit apart gezekerd is, moet ik inderdaad even uitzoeken. De anwb-man had wel even gekeken, maar kon niets vinden.
@eriktv op deze auto zit standaard een alarm. Ook die 'verdachte' kwam al voorbij. ga eerst het stappenplan proberen en de zekering van e de MM-unit

Bovenaan Onderaan