Elec verstelbare stoelen

maarten77

Actief lid
Iemand die deze optie heeft?

Krijg je dan ook dezelfde stoelen als in een octavia (elegance) met handmatig verstelbare stoelen?

Ik las ergens op autoweek iemand die in een O2 stoelen uit een A6 had, vanwege de electrische verstelling. Geen idee of dat klopt en hoe dat zit bij de O3.

In algemene zin sowieso geinteresseerd of degenen die de optie hebben gekozen het ook een (1100 euro) meerwaarde vinden.

Dank alvast aan de reageerders.
 

Noord26

Forumguru
Of je het de optie waarde vind kun je alleen zelf beoordelen natuurlijk. Niemand kan in jou portemonnee kijken. Neem aan dat je instellingen van stoel en spiegels dan ook meteen aan sleutels gekoppeld kunnen worden? Dat is wel prettig als er meerdere regelmatige bestuurders van de auto zijn. Vind persoonlijk de verstellingen in de rug erg prettig en volledig naar wens af te stellen.
 

maarten77

Actief lid
Er zit een memory functie op stoelen + spiegels. Met drie standen. Ik kan dus mijzelf instellen op stand 1 en mijn vriendin op 2 en dan hoef je nooit je stoelen in te stellen. Of het aan sleutel gekoppeld is weet ik niet, maakt ook niet uit.

Uiteraard moet ik zelf het kosten aspect bepalen. Hoop gewoon iets te horen over comfort ervaringen...
 

Noord26

Forumguru
Geen idee of het dezelfde stoelen zijn in een O3 als in onze bolide, maar zowel mijn zwangere vriendin van 60kg en ik van 105kg vinden ze fantastisch zitten. Dus het comfort is uitstekend.
 

Michel

Forumguru
Een ander voordeel van de electrisch verstelbare stoelen is dat je de hoogte van de zitting voor en achter onafhankelijk van elkaar kunt verstellen. Bij de Skoda stoelen waarbij je manueel de hoogte verstelt, kantelt de zitting/stoel in feite t.o.v. de voorkant van de zitting. De hoogteverstelling zit dan eigenlijk meer aan de achterkant van de zitting.
 
als je het kan zal ik het nemen als ik jou was;), zit echt perfect. teminste mijn o2c uit 2006 , lijkt mij dat de nieuwe nog beter zitten.
ook kan ik mijn onderrug en zijdelingse steun nog apart verstellen.
 
Iemand die deze optie heeft?

Dank alvast aan de reageerders.

Yep, heb de stoelen. Geen id of het dezelfde stoelen zijn maar ze zitten goed. De instellingen zijn allemaal electrisch te regelen en op te slaan in de 3 geheugenposities. Leuke bijkomstigheid : het is ff puzzelen maar te koppelen aan je sleutel. Als ik met mijn sleutel de auto opendoe zorgt het systeem dat stoel+spiegels op mijn ingestelde positie komt te staan. Als mijn vrouw met de reserve sleutel de auto opendoet gaat alles op haar ingestelde positie. Nooit geen geklooi meer dus met stoel+spiegels verstellen.
Heb wel kessy sleutel systeem, geen idee of het met nietkessy ook werkt ......
Meerwaarde ja, alleen als er ook regelmatig andere bestuurders gebruik maken van de auto natuurlijk. Als je de enige bestuurder bent lijkt het me een onzinnige investering.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb elec stoelverstelling in mijn Superb en het is een optie die de volgende keer weer aangevinkt wordt. Sowieso heeft de stoel meer verstel-mogelijkheden, de genoemde hoogte en kantelbaarheid is 1, daarnaast kun je de lendensteun in hoogte en diepte verstellen, wat voor mijn vrouw met een dubbele hernia weer erg prettig is. Maar als voornaamste reden, je stelt alles in per sleutel, niet alleen de stoelen maar ook de buitenspiegels. Als ik de auto met "mijn" sleutel openmaak staat alles voor mij goed. Bij mijn vrouw staat alles voor haar goed, inclusief lendensteun.
Dus ja, het zou mij de 1100 euro waard zijn. (destijds was het overigens een optie van 370 dacht ik, maar bij mij is alleen de bestuurdersstoel elec verstelbaar)
 

luckyluke

Nieuw lid
Ben zelf supertevreden met de electrische zetels.
Eén ding dat je wel niet meer gaat hebben met een elektrische passagierszetel is dat je niet meer de mogelijkheid hebt om de rugleuning volledig naar voor te klappen bij het laden van zeer lange voorwerpen.
 
In mijn laatste 4 auto's had ik ook elec. verstelling van de stoelen, eenmaal ingesteld kwam ik er nooit meer aan. Mijn vrouw en ik hebben ook nog eens dezelfde setting dus de €1100,- maar achterwege gelaten. Nu hij bijna geleverd wordt realiseer ik me dat de gewone stoelen bij lange na niet zo uitgebreid instelbaar zijn. Hmm, als ik nu maar geen spijt krijg.
 

maarten77

Actief lid
Kwam dit draadje nog tegen:
http://www.skodaforum.nl/forum/thre...-nu-elektrisch-verstelbare-voorstoelen.20303/


"Ik heb ook een elektrisch bedienbare stoel besteld. Bij aflevering bleek de bestuurders stoel elektrisch met geheugen te zijn, en de bijrijders stoel elektrisch zonder geheugen. Terwijl bij bestelling ook door de dealer alleen gesproken werd over de bestuurders stoel. Alles wat je maar wil kun je afstellen. Zelfs de hoogte van de lende steun. Ik vind het daardoor een ideaal systeem!"
 

Klaasje

Forumguru
Ook handig om te weten hoe plat ie kan ivm laden van spullen.
Neerklapbare stoel kan niet, maar hoever gaat ie horizontaal
 
**ook in een ander topic gepost**

Kan iemand mij vertellen in welke richtingen de elektrische stoelen te verstellen zijn? Ik vind deze optie alleen interessant indien het zitvlak te kantelen is, vooral vanwege mijn lengte.
Een andere optie is het dynamic pakket, maar dit zal vwb het ondersteunen van mijn benen, denk ik, niet veel helpen.
 
Bovenaan Onderaan